Era-tvättprodukter-Tråden!

latina Avstängd
9 december 2009 · 50 Inlägg

finns det någon som vågat sig på ullareds egna märke? dom har ju bilvård för 19,90 hahaha.. e de bra skit eller?...

Remiss
9 december 2009 · 1 339 Inlägg

latina skrev:
finns det någon som vågat sig på ullareds egna märke? dom har ju bilvård för 19,90 hahaha.. e de bra skit eller?...

Ja ^^ de e skit

Senast redigerat av Volvo740an (9 december 2009)

StalkerK
10 december 2009 · 111 Inlägg

Så rätt så rätt! jag kör också själv enbart me produkter från Meguiar's. Vilket resultat man kan få fram ut speciellt svarta bilar som våra är! Sjukt... Jag tar mig själv i att fastna med blicken på lacken för den är s jäkla fin.

SAAB_4ever skrev:
När ja skall göra bilen sommar fin använder jag,

Schampo: NXT Generation Car Wash

Polish: Meguiars 3-stegs "Deep Crystal paint cleaner" och "Deep Crystal Polish" (Använder bara 2-steg idenna 3-stegs serien)

Wax: NXT Generation Tech Wax 2.0

Till däcken: Hot Shine Trigger spray

Fälgar: Hot rims all wheel cleaner

Motortvätt: Engine clean och Engine dressing

Mot ev tvätt repor som kan komma senare använder jag: SwirlX

Mot repor: ScratchX 2.0

Alla produkter är ifrån Meguaries och jag måste säga att jag är toppen nöjd med deras saker;)

tonimakaroni
15 december 2009 · 747 Inlägg

Lite av dom sakerna jag har hemma just nu men blir väl att pröva lite mer sen till sommarn.

Avfettning: HD-Grön och Sanego Sanesolv Extra.

Schampo: För tillfället Sanego Waxschampoo.

Polish: Menzerna PF. SF, PG har även en flaska Buffer ståendes (Oxidlösare)

Lackskydd & Vax: Fireglaze, Lahega Bananawax 33. Har även beställ Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0 för pröva lite nu till våren.

Fälgar: Lahega Wheelcleaner 46

Interiör: Lahega Windowshine 42. Allbrite Rug & Upholstery, Leather Creme, Leather Cleaner

Exteriör: Allbrite PRLC (Används mest efter motortvätt och plastlister utvändigt)

Är väl mest det jag använder nu men prövar gärna nya saker när tillfälle ges smile

Mvh Toni

/ Toni Larsson
Lugge Rekondare
20 december 2009 · 218 Inlägg

Lite av det jag använder

Avfettning: Concept Delta Force +/ Alfanol Extra

Schampo: Meguiar´s NXT Car Wash/ Allbrite Cherryfoam

Resterande trafikfilm: tar jag bort med en lera: Clay efter att ha tvättat av bilen

Rubbing: 3M, Menzerna och Lahega

Lackskydd: Fireglaze, Orange Sealer
Wax: Meguiar´s NXT Tech Wax, Sealwax 36

Motor/dörrsidor: Concept 5-SR, Interior 40, Concept 3C

Interiör: Concept 3C, Interior 40, Allbrite

Däck: Concept Contour, Meguiar´s Endurance High Gloss

Vinyl/plast: Concept Vista

Fönster/rutor: Windowshine 42

Senast redigerat av Lugge (9 december 2010)

Man Ska SYNAS Eller HÖRAS När Man Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt. Mvh: Lugge
Volvo S40 T4 SPORT "Special Sport Edition" (2001)
maharadja
11 april 2010 · 67 Inlägg

viccoA skrev:

FreddeK skrev:
Vid tvätt: Om det behövs så avfettning från OK/Q8...den gröna avfettningen med genomskinnlig flarra!
Tvättshampo...om det behövs så turtle supertvätt...annars turtle zip.

Polering: 3M gröna, blåa.

Vax: lahega bananvax...luktar banan=) sen har jag köpt tre flaskor Fire glaze som ska testas=)

Använd inte Turle Supertvätt om du inte vill vaxa bilen ofta, den innehåller avfettning. sad
Själv gjort misstaget och handlat någon flaska...

Turtle supertvätt innehåller ju vax!? Blir hur bra somhelst. Vattnet pärlar sig så fint så fint efteråt.

Volvo s70 (1998)
HighPerformence
12 april 2010 · 11 Inlägg

Är en riktig Sonax torsk, av alla produkter jag prövat så är Sonax överlägset bäst, Tyvärr är dom kanske dyra men väldigt dryga.

Sonax Glansschampo:    ( Funkar skitbra, dryg flaska som skummar och rengör bra, samt ger bilen ordentligt med lyster

Sonax Xtreme fälgtvätt    ( Tar bort asfalt,salt,bromsdam etc, vätskan blir röd när den är lagom att skölja bort, funkar även utmärkt på kråmade detaljer som slutrör.

Sonax Xtreme Leathercare  (suverän lädertvätt som även luktar gott smile )

Sonax Xtreme cockpitclean ( Bra men jobbig att använda, sprayen rengör bra och gör även instrumentbrädan antistatisk.

Sonax Xtreme textil rengöring  ( använder den till golvet,bagageutrymmet,alacantare säten etc, funkar hur bra som helst


Jag använder även Sonax Canubavax,lackförsegling och polering.

Microfiberdukar använder jag av massa olika fabrikat och trissor från Biltema och Sonax

Maskinen är köpt på Biltema.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang