STULEN: V40 T4 *Bedragare i Halmstad*

torpis Forummoderator
31 juli 2009 · 10 572 Inlägg

Bakgrund:   En god vän sålde sin bil, nya ägaren betalar inte och är ej anträffbar. Svarar sporadisk på telefon men vill naturligtvis inte säga var han befinner sig eller träffas. Killen i fråga har skrivit över bilen på sin mor och nu när det har börjat brinna i knutarna för honom så har bilen skrivits över på ytterligare en annan person.  Kontrakt mellan min kramrat och tjuven om att betalning skall göras finns.

och ja det är osmart att lämna bilen utan pengar i handen ,men gjort är gjort och nu får vi jobba där ifrån.

Bilen i fråga:  http://www.blocket.se/kronoberg/Volvo_V … 21&w=1

En Mörkblå V40 T4 Fas1 med original 15" aluhjul, delläderinredning och grå instrumentpanel utan träinlägg.  Regnummer BUH 878

Killen som köpte bilen är född 1990 och har adress i Halmstad, skall tydligen ha anknytningar i Ängelholm också. Så jag efterlyser Dels bilen och dels denna 19åriga egna företagare i Halmstad som "snott" bilen.

Hjälp uppskattas. För vidare information eller tips ring Martin på tel 0703239954

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
cobra1
31 juli 2009 · 69 Inlägg

synd att det finns såna iddiot men efter som du har kontrakt me killen att han ska betala o du har hans person uppgifter ska ju polisen själv klart kunna fixa det här
lycka till håll oss informerad om vad som händer

Honda CRX "LILLA FARAN" (1989)
Honda PRELUDE TIGER "Turbo Tiger" (1993)
Ford SC "WHITE ANGEL" (1992)
Mangisen
31 juli 2009 · 1 034 Inlägg

fan vilken idiot!
Håller kollen efter bilen här i Halmstad

Hamilton
31 juli 2009 · 8 864 Inlägg

Är ju bara att åka och göra ett "återtag" av bilen. Säljaren i fråga har ju uppenbarligen vittnen och det är ett stort + gör även en polisanmälan om det inte redan är gjort.

Fotograf på tierpidag.se
torpis Forummoderator
31 juli 2009 · 10 572 Inlägg

Det finns personnummer och adress men vid besök öppnar ingen naturligtvis.(alla adresser som kan förknippas med denna person kommer besökas)  Jag PM:ar gärna namn till den som är intresserad och känner till 90:or i Halmstad.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
31 juli 2009 · 5 650 Inlägg

varför skriva över en bil innan man äns fått chash?

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Portal Filkörning?
31 juli 2009 · 852 Inlägg

Ska hålla koll!
om du vill PMa om namnet på killen så kan jag höra mig för om någon känner han. Är ju själv 88a så borde inte vara helt omöjligt att hitta han.

MVH Andreas

Hamilton
31 juli 2009 · 8 864 Inlägg

torpis skrev:
Det finns personnummer och adress men vid besök öppnar ingen naturligtvis.(alla adresser som kan förknippas med denna person kommer besökas)  Jag PM:ar gärna namn till den som är intresserad och känner till 90:or i Halmstad.

Vet ni vart bilen står så är det bara att bogsera hem den. Ganska riskfritt att göra så

Fotograf på tierpidag.se
henke_99 Offroad Racing
31 juli 2009 · 3 122 Inlägg

Hamilton skrev:

torpis skrev:
Det finns personnummer och adress men vid besök öppnar ingen naturligtvis.(alla adresser som kan förknippas med denna person kommer besökas)  Jag PM:ar gärna namn till den som är intresserad och känner till 90:or i Halmstad.

Vet ni vart bilen står så är det bara att bogsera hem den. Ganska riskfritt att göra så

Nja, inte när bilen skrivits över på nån annan... Han skulle ju aldrig gjort nåt ägarbyte innan han hade fått pengarna men som Torpis skrev är ju detta redan gjort och dom måste ju därför utgå därifrån.



Det beror ju lite på hur mkt tid ni vill lägga, men hittar ni bilen så är det ju bara o sätta sig där o vakta. Nån kommer ju förmodligen tänka sig att använda den..

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
torpis Forummoderator
31 juli 2009 · 10 572 Inlägg

Hamilton skrev:

torpis skrev:
Det finns personnummer och adress men vid besök öppnar ingen naturligtvis.(alla adresser som kan förknippas med denna person kommer besökas)  Jag PM:ar gärna namn till den som är intresserad och känner till 90:or i Halmstad.

Vet ni vart bilen står så är det bara att bogsera hem den. Ganska riskfritt att göra så

Nej, men snart vet ni nog tackvara att väldigt många läser detta forum.

Min kamrat (som förövrigt bänkar 140kg och är lätt irriterad) är och knackar dörr...    spännande fredag för vissa i Halmstad smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hamilton
31 juli 2009 · 8 864 Inlägg

henke_99 skrev:

Hamilton skrev:

torpis skrev:
Det finns personnummer och adress men vid besök öppnar ingen naturligtvis.(alla adresser som kan förknippas med denna person kommer besökas)  Jag PM:ar gärna namn till den som är intresserad och känner till 90:or i Halmstad.

Vet ni vart bilen står så är det bara att bogsera hem den. Ganska riskfritt att göra så

Nja, inte när bilen skrivits över på nån annan... Han skulle ju aldrig gjort nåt ägarbyte innan han hade fått pengarna men som Torpis skrev är ju detta redan gjort och dom måste ju därför utgå därifrån.



Det beror ju lite på hur mkt tid ni vill lägga, men hittar ni bilen så är det ju bara o sätta sig där o vakta. Nån kommer ju förmodligen tänka sig att använda den..

Även om bilen står på bedragaren i fråga eller någon annan i ett senare led så kan han rimmligen inte uppvisa ett kvitto på fullbetalning och med det menar jag att den är tämligen riskfritt att bogsera hem bilen.

Fotograf på tierpidag.se
torpis Forummoderator
31 juli 2009 · 10 572 Inlägg

Bilen är hittad.  Han som står som ägare på bilen nu har köpt den av bedragaren för 15000kr på något ställe som heter Nissan strand, några nybyggda lägenheter där.

Nu måste vi alltså få tag på denna 19-årige bedragare, alla tips mottages!

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
erixon89
31 juli 2009 ·

torpis skrev:
Bilen är hittad.  Han som står som ägare på bilen nu har köpt den av bedragaren för 15000kr på något ställe som heter Nissan strand, några nybyggda lägenheter där.

Nu måste vi alltså få tag på denna 19-årige bedragare, alla tips mottages!

Skönt att börjar ljusna lite iaf:)

WoozyDozz
31 juli 2009 · 918 Inlägg

Hoppas ni får tag på idioten.

azid Det som inte dödar gör ont
31 juli 2009 · 2 668 Inlägg

Hamilton skrev:

torpis skrev:
Det finns personnummer och adress men vid besök öppnar ingen naturligtvis.(alla adresser som kan förknippas med denna person kommer besökas)  Jag PM:ar gärna namn till den som är intresserad och känner till 90:or i Halmstad.

Vet ni vart bilen står så är det bara att bogsera hem den. Ganska riskfritt att göra så

hmmm nej det är egenmäktigtförfarande... du får inte ens hämta din egna cykel om den blir stulen av grannen...

2slow
Hamilton
31 juli 2009 · 8 864 Inlägg

azid skrev:

Hamilton skrev:

torpis skrev:
Det finns personnummer och adress men vid besök öppnar ingen naturligtvis.(alla adresser som kan förknippas med denna person kommer besökas)  Jag PM:ar gärna namn till den som är intresserad och känner till 90:or i Halmstad.

Vet ni vart bilen står så är det bara att bogsera hem den. Ganska riskfritt att göra så

hmmm nej det är egenmäktigtförfarande... du får inte ens hämta din egna cykel om den blir stulen av grannen...

Ja och vad ska bedragaren göra åt det, polisanmäla eller...... Vet vilka regler som gäller och anser fortfarande att det är riskfritt att göra som jag skrev

Fotograf på tierpidag.se
gentoo
31 juli 2009 · 569 Inlägg

Då är det bättre att boka en dejt med polisen vid platsen där bilen befinner sig. Trist att folk inte kan göra rätt för sig!

Björn J - Projekttråd V40
kolvas
31 juli 2009 · 4 001 Inlägg

Läste om ett liknande fall för ett tag sedan, kommer inte ihåg exakt vad som hände men den "rätte" ägaren fick inga pengar & ingen bil iaf.

3:e part har förmodligen köpt bilen av 19-åringen i tro om att den var hans, han stog ju som ägare och allt.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
azid Det som inte dödar gör ont
31 juli 2009 · 2 668 Inlägg

Hamilton skrev:

azid skrev:

Hamilton skrev:

Vet ni vart bilen står så är det bara att bogsera hem den. Ganska riskfritt att göra så

hmmm nej det är egenmäktigtförfarande... du får inte ens hämta din egna cykel om den blir stulen av grannen...

Ja och vad ska bedragaren göra åt det, polisanmäla eller...... Vet vilka regler som gäller och anser fortfarande att det är riskfritt att göra som jag skrev

hmm ja varför inte om han står som ägare...

2slow
Losgard
31 juli 2009 · 1 688 Inlägg

kolvas skrev:
Läste om ett liknande fall för ett tag sedan, kommer inte ihåg exakt vad som hände men den "rätte" ägaren fick inga pengar & ingen bil iaf.

3:e part har förmodligen köpt bilen av 19-åringen i tro om att den var hans, han stog ju som ägare och allt.

Är det inte så att eftersom den nuvarande ägaren som köpt bilen av bedragaren har köpt den med papper och betalat pengar för den så har han köpt den lagligt.
Ert problem nu är väl inte att återfå bilen, för det kommer nog inte hända.
Ni får anmäla killen och pressa honom på pengar, vilket förmodligen inte är så lätt.
Dom 15.000 kr har han säkert redan bränt.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Volvo V70 (2012)
Audi S2 89Q (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang