STULEN: V40 T4 *Bedragare i Halmstad*

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
31 juli 2009 · 2 258 Inlägg

Jag undrar jag... finns det inte någon grej med det där med god tro om att erbjudandet ska kunnas anses sannolikt?

Kan man anse att en Volvo V40 T4-98 BRUKAR kosta 15 000? OM det är så att köparen borde anat att något inte stämde kan han inte anses ha handlat i god tro, enligt vad jag har upplevt/hört i liknande situationer.

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
TLO
31 juli 2009 · 1 062 Inlägg

Finns inget som heter "God tro" i ett köp längre. Skyller myglaren på detta har han inget att komma med, han är skyldig att kolla att bilen han köper inte är stulen tex.

"You Go, we go!"
Losgard
31 juli 2009 · 1 688 Inlägg

Vivendi skrev:
Jag undrar jag... finns det inte någon grej med det där med god tro om att erbjudandet ska kunnas anses sannolikt?

Kan man anse att en Volvo V40 T4-98 BRUKAR kosta 15 000? OM det är så att köparen borde anat att något inte stämde kan han inte anses ha handlat i god tro, enligt vad jag har upplevt/hört i liknande situationer.

// Ellen

Bilen är 11 år gammal,, nästan helt original. Första årsmodellen med lite barnsjukdommar.
Säljaren kanske sade att han skulle jobba utomlands, however så ligger inte dom bilarna på så jättemånga kronor på blocket, finns många exempel.

http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V … 15&w=3
http://www.blocket.se/halland/Volvo_V40 … 15&w=3

TLO skrev:
Finns inget som heter "God tro" i ett köp längre. Skyller myglaren på detta har han inget att komma med, han är skyldig att kolla att bilen han köper inte är stulen tex.

Enligt vägverket/transportstyrelsen så är inte bilen anmäld som stulen. Han köpte den med alla papper i ordning, vad mer kan man ju inte göra?

Senast redigerat av Losgard (31 juli 2009)

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
karlsson_6 Volvo Fantast
31 juli 2009 · 194 Inlägg

Bilen är bara att glömma, Bara få tag på bedragaren och hoppas han vill betala

Volvo V70 TDI Dieselkraft 2 bar ladd
Volvo 242 T6 Vems E85
torpis Forummoderator
31 juli 2009 · 10 572 Inlägg

karlsson_6 skrev:
Bilen är bara att glömma, Bara få tag på bedragaren och hoppas han vill betala

förmodligen är det så.

det har tillkommit ytterligare konversation ikväll mellan säljare och bedragare. hela affären skall även blivit videoinspelad, skall se om vi kan fixa fram någon video så får ni förbereda popcorn så länge.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Losgard
31 juli 2009 · 1 688 Inlägg

Köpte 2 liter cola, 1.7 kg godis och popcorn förut, väntar med spänning! big_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Volvo V70 (2012)
Audi S2 89Q (1994)
AeroMalm BMW fantast
31 juli 2009 · 1 172 Inlägg

är på semester i halmstad och sitter med och väntar med spänning... hoppas det bli klart ikväll för imorrn är det nån marinfestival här... smile

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
einherjer
31 juli 2009 · 587 Inlägg

torpis skrev:

karlsson_6 skrev:
Bilen är bara att glömma, Bara få tag på bedragaren och hoppas han vill betala

förmodligen är det så.

det har tillkommit ytterligare konversation ikväll mellan säljare och bedragare. hela affären skall även blivit videoinspelad, skall se om vi kan fixa fram någon video så får ni förbereda popcorn så länge.

Häng ut muppen så får han svårare att blåsa folk i framtiden. Hoppas det löser sej .

vofloo
31 juli 2009 · 739 Inlägg

idioter finns det många av hoppas du få tag på killen

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
31 juli 2009 · 5 042 Inlägg

einherjer skrev:

torpis skrev:

karlsson_6 skrev:
Bilen är bara att glömma, Bara få tag på bedragaren och hoppas han vill betala

förmodligen är det så.

det har tillkommit ytterligare konversation ikväll mellan säljare och bedragare. hela affären skall även blivit videoinspelad, skall se om vi kan fixa fram någon video så får ni förbereda popcorn så länge.

Häng ut muppen så får han svårare att blåsa folk i framtiden. Hoppas det löser sej .

Man får inte hänga ut andras namn , Därav kan " muppen " anmäla honom sen för det ..
Hoppas ni får tag i r*vhålet !! Stryk ska sånna tattarungar ha !

C H E V R O L E T <3
ezz4
31 juli 2009 · 313 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:

einherjer skrev:

torpis skrev:

förmodligen är det så.

det har tillkommit ytterligare konversation ikväll mellan säljare och bedragare. hela affären skall även blivit videoinspelad, skall se om vi kan fixa fram någon video så får ni förbereda popcorn så länge.

Häng ut muppen så får han svårare att blåsa folk i framtiden. Hoppas det löser sej .

Man får inte hänga ut andras namn , Därav kan " muppen " anmäla honom sen för det ..
Hoppas ni får tag i r*vhålet !! Stryk ska sånna tattarungar ha !

ja helt sant!
sen skulle ju säljaren ha en lektion i "hur man säljer bilar" kanske hmm
hoppas allt löser sig och att han får sina pengar!

MOR åt gröt,FAR åt helvete!
mikke_89
31 juli 2009 · 37 Inlägg

tyvärr var jag med om liknande för ett tag sen, fast var snubben som köpt bilen i god tro. sluta med att jag fick bilen(eftersom det finns papper på affären så är bilen hans men du ska ha pengar) och hon som hade bilen från början har rätt till 50 k..fast snubben som ska betala de pengarna sitter iofs med 600000 på fogden så risken att han ska betala är inte så stor. ang. det där med egenmäktigt förfarande så sno inte tillbaks bilen, den är inte din längre som jag fatta av den snuten som förklara för mig längre din..tyvärr.. men du har ett kvitto som är värt 36 000(var så mkt bilen kosta va?) men som inte betyder mkt för en sån idiot som springer och gör såna affärer..hoppas verkligen det slutar annorlunda för dig än för hon som ursprungligen hadde min bil. pma gärna namnet på snubben se om det är samma tomte som lurade henne.

Välte Ovanligt Lätt Vid Omkörning;)
Volvo 855 T5 "RIP" (1995)
discokapten Kapten på disco!
31 juli 2009 · 1 729 Inlägg

Finns det ett kontrakt på köpet (vilket jag verkligen hoppas) så är skuldfrågan löst utom rimlig tvivel, det sista jag hade gjort är att dra det via polisen och fogden, för har man börjat hustla med bilar så har man oftast kört sitt race till att leva lagligt. http://www.originalinkasso.com/, du får oftast inte ut mycket pengar, men känslan av upprättelse är väl obetalbar.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
tpdabster
31 juli 2009 · 224 Inlägg

Kan bli svårt att fixa detta. En gammal jobbar kompis till mig sålde sin bil till en bilfirma för 50000, han fick handpenning på 5000kr och skrev på pappret för ägarbyte och åkte hem, han fick aldrig resten av pengarna och kontaktade polisen som sa att eftersom han skrev på pappret om ägarbyte så kunde inte polisen hjälpa honom. Allt slutade med att han fick aldrig några pengar eller någon bil.

Volvo V40 2,0T "Blackline" (1999)
MST4
1 augusti 2009 · 224 Inlägg

Denne man använder sitt företag som täckmantel, han är skriven på en adress i halmstad men han finns inte där fastighets ägaren säger att han flyttat där ifrån för 3mån.
antagligen så blir han uppbackad av sina föreldrar till att begå sånna hära bedrägeri.
han är nu efterlyst för olaga hot av polisen.

Så ni som bor i halmstad eller vistas där PMa gärna mig för mera info, killen är i 19års åldern
jag kan även skicka er en video på hur han ser ut.

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa
Patchi
2 augusti 2009 · 237 Inlägg

testa o skriv hans namn på ratsit, där kommer hans hemadress, person nr, o all info om hela hans liv upp smile tex hur mycket han tjärnade förra året, om han har skulder, om han ens nu äger ett riktigt företag osv.

Ford Fiesta ST "Stålmusen" (2005)
Ckarling
2 augusti 2009 · 17 Inlägg

hoppas det går bra med allt

ralle_boyen bara för jag hamnar över dig ;D
2 augusti 2009 · 846 Inlägg

hoppas de går bra me den jävlen .. smile

Volvo 855 t5R "team soundmadness" (1995)
lelleal
2 augusti 2009 · 1 150 Inlägg

lämnar över bilen till en 19 åring utan att ha pengar i handen ???onödigt att ens komentera va ja tkr om de  roll

Senast redigerat av lelleal (2 augusti 2009)

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
torpis Forummoderator
2 augusti 2009 · 10 572 Inlägg

lelleal skrev:
lämnar över bilen till en 19 åring utan att ha pengar i handen ???onödigt att ens komentera va ja tkr om de  roll

3 varningar och fortsättar vara kaxig... osmart drag.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang