STULEN: V40 T4 *Bedragare i Halmstad*

Rquired Allmänt envis
5 augusti 2009 · 12 512 Inlägg

Tråkigt med sånt här, har skickat ett PM och hoppas jag kan hjälpa till smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
-Kron-
5 augusti 2009 · 10 Inlägg

Oj då ser man på!
Detta hände min polare verkar vara samma kille som blåst dig!
dock blev han blåst på en impreza sti -02.
Vet namn och adress till killen som blåste han vill du veta kan du pm:a.
Han gav bilen mot en handskrivet kontrakt, men inga pengar dök upp efter han jagat han i en vecka och letat upp vad han bodde och dylikt så ringde bedragaren upp och sa att bilen är vid spånsta grillen, nycklarna har han som står i kiosken tongue

Även detta i halmstad.

Aktuella fordon: Civic vti
Gamla fordon: 200sx, calibra, 528i e28, 106 rallye, ibiza, carisma, passat 1.8t, bmw 323i, audi 80 v6, golf, octavia RS, 306 gti, 200sx"igen", Crx, bmw M3 och Fiesta st
t5_93
6 augusti 2009 · 2 Inlägg

fan vad tråkigt har du inget namn alls.. känner till en par sånna typer i halmstad tacksam för namn då kan jag försöka hjälpa dej

jocke m
6 augusti 2009 · 26 Inlägg

De är bara tragiskt att folk orkar hålla på som dom gör.
Hur fan kan man gör så mot någon!
Hoppas de löser sig.

Audi S4 (2000)
x40
20 september 2009 · 157 Inlägg

Är fallet löst /Peter

sterge
20 september 2009 · 484 Inlägg

Hoppas idioten åker dit, håll oss underättade.

Föddes till att älska Volvo.
Bubblan84
21 september 2009 · 36 Inlägg

okej visst att det finns många unga kriminella, men en 19-åring som redan är bedragare...? snacka om göra dåliga val tidigt i livet...

hoppas iaf att det löser sig smile

TobiasP
22 september 2009 · 89 Inlägg

Hur går det? Kommit längre?

LocKtar Herr
22 september 2009 · 1 722 Inlägg

Torpis, skulle du kunna pm'a bedragarens mailadress?

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Zerox1
22 september 2009 · 400 Inlägg

-Kron- skrev:
Oj då ser man på!
Detta hände min polare verkar vara samma kille som blåst dig!
dock blev han blåst på en impreza sti -02.
Vet namn och adress till killen som blåste han vill du veta kan du pm:a.
Han gav bilen mot en handskrivet kontrakt, men inga pengar dök upp efter han jagat han i en vecka och letat upp vad han bodde och dylikt så ringde bedragaren upp och sa att bilen är vid spånsta grillen, nycklarna har han som står i kiosken tongue

Även detta i halmstad.

fick han tillbaka bilen då?

Zerox
Vr6grabbarna
25 september 2009 · 234 Inlägg

Har Gjort en sammansättning av all information och varit i kontakt med Martin ström som blivit utsatt för bedrägeriet.

Om ni vill ha den så adda teddio@live.se så skickar jag över den.
videon finns på länk i textdokumentet.

Ser helst halmstad bor som tar imot och sprider runt detta.

Mvh T

TireSlayer Tvivlare
25 september 2009 · 2 266 Inlägg

en kusin till mig "snodde" tillbaks sin bil, skar taket av den och åka lite skogsrally med den, och tillslut ställde han tillbaka den på samma ställe den togs på smile bilen var bara en sånhär gammal liten subaru, för typ 500 spänn men de är en principsak. Hoppas du får tillbaks din bil dock! (gör inte som min kusin bara wink )

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
T_modee
30 september 2009 · 482 Inlägg

Inte för att vara så men hur jävla dum får man bli!!! Att skriva över en bil man säljer till den nya ägaren innan man får pengar??? Å des utom skicka med han ägarbeviset på bilen innan man får pengar i handen!! Har dom inga pengar kan dom fan åka hem igen utan bil så enkelt är de bara.. När man säljer en bil eller något annat fordon så ska säljaren ta hand om ägarbeviset tills penar är på kontot på så sätt kan man inte bli blåst. Ett kontrakt eller kvitto har nog ingen betydelse i detta fal tyvär. De kan bli så att han säger att han har betalat bilen och då står ord mot ord. Plus att den nya ägaren har ägarbeviset på bilen så han äger den nu.

Killen som en gång i tiden ägde en Volvo v40 T4 kan bara glömma den och bara käna sig blåst tyvär som de är nu..

MVH
Thimmy Modee

Senast redigerat av T_modee (30 september 2009)

halvorsen
30 september 2009 · 511 Inlägg

Personligen tycker jag att kommentarer som ovanstående är väldigt onödig.. och rätt elak, folk kan göra misstag och det är helt klart vanligt att folk gör fel,

Dock hoppas jag att ni har fått tag på killen och bett snubben hosta up alla pengar och skrämt livet ur han,
vad säger polisen då? hur ser dom på saken?

mvh halvorsen

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX
BMW 525iM "White meet Black" (1993)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
30 september 2009 · 3 404 Inlägg

T_modee skrev:
Inte för att vara så men hur jävla dum får man bli!!! Att skriva över en bil man säljer till den nya ägaren innan man får pengar??? Å des utom skicka med han ägarbeviset på bilen innan man får pengar i handen!! Har dom inga pengar kan dom fan åka hem igen utan bil så enkelt är de bara.. När man säljer en bil eller något annat fordon så ska säljaren ta hand om ägarbeviset tills penar är på kontot på så sätt kan man inte bli blåst. Ett kontrakt eller kvitto har nog ingen betydelse i detta fal tyvär. De kan bli så att han säger att han har betalat bilen och då står ord mot ord. Plus att den nya ägaren har ägarbeviset på bilen så han äger den nu.

Killen som en gång i tiden ägde en Volvo v40 T4 kan bara glömma den och bara käna sig blåst tyvär som de är nu..

MVH
Thimmy Modee

Sant men snart kan man väll inte ens sälja sina prylar för kontanter... Förstår inte varför inte polisen gör mer. Och ord mot ord, skulle polisen nu ta sig i kragen och gå till banken så kan de nog få fram uppgifter om transaktioner både hit och dit. Borde inte det och ett korrekt ifyllt kvitto vara bevis nog?

FY F*N för svinet som snodde bilen, hoppas ni givit honom en läxa vid det här laget

Senast redigerat av TenZer (30 september 2009)

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Frostfjord Ljudbyggare
30 september 2009 · 170 Inlägg

einherjer skrev:
Häng ut muppen så får han svårare att blåsa folk i framtiden. Hoppas det löser sej .

Får man inte. Kan bli anmäld för "förtal". Visst oddsen att han gör det är små. Men andra kan anmäla det med. Nej, skulle ju säga att spridd ryktet om vem det är i halmstad. Då går det i folkmun och lite svårare att få skiten för

Opel Omega (B) "Oscar" (2002)
Mitsubishi Galant "Junior" (2001)
Rock-Star
30 september 2009 · 2 982 Inlägg

för 10 års sen skrrev föräldrarna över bilen mot en check.
killen verkade ärlig och vi fick BRA betalt.
dock hade föräldrarna inte kollat om checken hade täckning.
visade sig att den hade täckning och föräldrarna nöjda.
så ÄRLIGT folk finns det faktiskt

j3nkan
20 oktober 2009 · 21 Inlägg

skulle ta knäskålarna på killen ja...

king for one day and fool for a life time!
Volvo 855R (1996)
_DaHLmAn
20 oktober 2009 · 2 Inlägg

mad ja säljer bilar titt som tätt och så länge man inte ser kontanter ska dom inga nycklar ha!

lodiseN
21 oktober 2009 · 806 Inlägg

Fått tag i killen? namn å så? Pma mig isf

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang