5769
Sök

Råd/Åsikter angående Honda Civic Vti -92 (inför ev bilbyte).

Driver
2 111 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
Hej alla glada gorgare, efter att ha "roat" mig med att söka lite överallt, bland annat här så har jag dock fortfarande några frågor i skallen. Kanske mest pga att de flesta trådar om ämnet har några år på nacken.

Undrar helt enkelt vad det är som gör att en Honda Civic Vti( B16A2) -92 står sig så bra i pris. (?).

Är det pga deras hållbarhet och "superba" motorer, eller är man dum i huvudet om man "köper" en sådan idag för dryga 50k. I mina öron låter det som mycket pengar för en så gammal bil, notera "vanlig bil".

Gärna lite fräscha åsikter i ämnet, man ledsnar efter ett tag på att läsa trådar som är några år som sagt.

Bilen i fråga har gått dryga 16 000 mil, kamrem bytt vid 10k mil osv. Verkar vara i riktigt bra skick.

Har som man alltid gör skummat av blocket och ser att det faktiskt inte är helt orimligt pris för bilen, därav min frågeställning.

Tacksam för svar då det är en aning brådskande.

(Är en vilsen själ när det gäller "Honda-träsket" så ha tålamod med mig... wink. )

MVH Janken
Senast redigerat av Janken (31 juli 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Allmänt envis
12 512 Inlägg
31 juli 2009
Är bilen värd det så är den men 50k för en 92a Civic hade jag aldrig gett, då hade jag hellre lagt 50k på en nyare Primera eller Accord typ tongue
Senast redigerat av Rquired (31 juli 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Driver
2 111 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Är bilen värd det så är den men 50k för en 92a Civic hade jag aldrig gett, då hade jag hellre lagt 50k på en nyare Primera eller Accord typ tongue

Lite så jag känner också. En annan sak med min nuvarande skyline.. mycket pengar för en -94 men... helt annan sak i mina ögon.

Börjar mer o mer dra öronen åt mig, kändes väldigt lockande först, men nu börjar jag undra om jag kan få ut de beloppet när jag ska sälja den. (Blir rimligen bara att ta bilen i inbyte sen ut på annons, siktet är inställt på BMW 328 E36,E46 i slutänden.)

Tror nästan att han får ge ett annat pris på bilen annars skiter jag i det.

Någon som invänder?.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Allmänt envis
12 512 Inlägg
1 augusti 2009
Janken skrev:
Rquired skrev:

Lite så jag känner också. En annan sak med min nuvarande skyline.. mycket pengar för en -94 men... helt annan sak i mina ögon.

Börjar mer o mer dra öronen åt mig, kändes väldigt lockande först, men nu börjar jag undra om jag kan få ut de beloppet när jag ska sälja den. (Blir rimligen bara att ta bilen i inbyte sen ut på annons, siktet är inställt på BMW 328 E36,E46 i slutänden.)

Någon som invänder?.

Jag invänder inte i alla fall, 328 är en härlig bil. Jag tycker nog nästan du skall satsa på E46an, modernare och förmodligen är det lättare att hitta en sådan som inte varit hårdkörd. Antar att du känner till www.autopower.se om du är ute efter en Bmw? Finns en utmärkt köpguide där bla smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Driver
2 111 Inlägg
1 augusti 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Janken skrev:
Rquired skrev:

Någon som invänder?.

Jag invänder inte i alla fall, 328 är en härlig bil. Jag tycker nog nästan du skall satsa på E46an, modernare och förmodligen är det lättare att hitta en sådan som inte varit hårdkörd. Antar att du känner till www.autopower.se om du är ute efter en Bmw? Finns en utmärkt köpguide där bla smile

hehe förvånad wink. big_smile

Jo, men får se vilken av dem det blir. Är inte beredd att lägga alltför mycket heller så. max 60k. O då blir det att väga fördelar mot nackdelar väldigt mycket.
Självklart smile, sitter där en stund varje dag o läser haha smile.

Men men, fick ett skambud från killen vad gäller mellanskillnad så nu är detta Honda "bytet" helt ointressant.

Eller vad säger ni (blev små irriterad så här är annonsen)
http://www.blocket.se/vi/22734220.htm
+ 30k mot skylinen.  Som sagt, blev ointressant i samma ögonblick som jag öppnade hans mail.

+ att man rimligen har ett kamremsbyte inom en snar framtid med hondan.

Men frågan kvarstår, varför kan man ta ut så mycket för en gammal honda?. (Eller varför tror vissa det iaf).

MVH Janken
Senast redigerat av Janken (1 augusti 2009)

huh?
10 427 Inlägg
1 augusti 2009
För ~50 000 tycker jag du ska försöka få tag på en Corrado igen big_smile
Lär ju hålla värdet bättre än en Honda Civic.

Inte allt för hårt sönderstylad VR6:a
http://www.blocket.se/sodermanland/Otro … =6&w=3

cool

Driver
2 111 Inlägg
1 augusti 2009
Trådstartare
steifan skrev:
För ~50 000 tycker jag du ska försöka få tag på en Corrado igen big_smile
Lär ju hålla värdet bättre än en Honda Civic.

Inte allt för hårt sönderstylad VR6:a
http://www.blocket.se/sodermanland/Otro … =6&w=3

cool

Nja, båda är ganska ointressanta för mig i långa loppet. Corre har jag ju haft o kommer aldrig hitta en lika fin igen! smile.  Var enbart pga att denna var intresserad av byte som frågan kom upp i mitt huvud. Men tack iaf smile wink. Skulle dessutom aldrig utsätta en Corrado för vinterns grymhet och nästa bil kommer rulla året om.

Tror förövrigt jag snart blivit erbjuden de flesta märken av diverse modeller. Men denna verkade klar intressant. Till en början... sad

har roligt.. och ibland tråkigt
461 Inlägg
1 augusti 2009
betala aldrig 50k for en 92a, ^^ unless its a ferrari ;D

An eye for eye only ends up making the whole world blind.

Driver
2 111 Inlägg
1 augusti 2009
Trådstartare
mr_right skrev:
betala aldrig 50k for en 92a, ^^ unless its a ferrari ;D

Har samma känsla i kroppen. Iallafall när det kommer till standardbil. Därav tråden sad.

Sök