5795
Sök

Sökes: Vevlager volvo 850 t5 2.0.

Avstängd
424 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
Hej folket.

Då jag studerar och inte har så fet plånbok så skulle jag vilja ha lite tips på var det finns billiga vevlager att köpa? Vet att jag kan söka på google, men tro mig.. allt finns inte där.

Så om någon vänlig själ vet något bra ställe så får ni gärna posta smile

Trevlig helg.

team Svineri. Volvos under construction.

Forummoderator
10 576 Inlägg
2 augusti 2009
Parner har lager...  mät noga bara mina lager från honom skulle vara 2mm bredare fick lager som var original bredd...  han skickade mig nya och dem var 1.65mm bredare...   så mät och kontrollera så du får rätt lager.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Reservdansk
6 271 Inlägg
2 augusti 2009
http://www.skruvat.se har en massa grejer, men just vevlager vet jag inte...
Autotech har också vevlager, Mekonomen...

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Avstängd
424 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
Autotech var ju kalas bra. Men det här dom skrev: Över/underdimension på ett par av dom, vad menas med det? Det fanns liksom 4 olika lagersatser, men bara 2 olika mått ???

Hur är dom med leverans? allmänt sega eller som de flesta andra?

Reservdansk
6 271 Inlägg
2 augusti 2009
Det finns standardlager, med en viss tjocklek.
Sen finns det underdimensionerade lager, som är tunnare, och överdimensionerade som är tjockare.

Tittar du på på blocket och mellangördeln står det olika bokstavskombinationer som avgör vilken tjocklek du ska ha på de olika lagerna.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Avstängd
424 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
TurbOla skrev:
Sen finns det underdimensionerade lager, som är tunnare, och överdimensionerade som är tjockare.

Tittar du på på blocket och mellangördeln står det olika bokstavskombinationer som avgör vilken tjocklek du ska ha på de olika lagerna.

Då förstår jag. Men.. varför finns det 2 storlekar? är ju samma motor hmm har det med volymen att göra? 2.0 respektive 2.3? Tack dansken smile

8 297 Inlägg
2 augusti 2009
turbo5a skrev:
TurbOla skrev:

Då förstår jag. Men.. varför finns det 2 storlekar? är ju samma motor hmm har det med volymen att göra? 2.0 respektive 2.3? Tack dansken smile

De olika storlekarna på lager har att göra med om man slipat tappar på veven eller inte. Vad gäller vevlager så finns det 3 diemsioner, standard + 2 överdimensioner. Ramlagren finns i 3 standradstoelkar + 2 överdimesioner.

Avstängd
424 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
Marlboroman skrev:
turbo5a skrev:
TurbOla skrev:

De olika storlekarna på lager har att göra med om man slipat tappar på veven eller inte. Vad gäller vevlager så finns det 3 diemsioner, standard + 2 överdimensioner. Ramlagren finns i 3 standradstoelkar + 2 överdimesioner.

Börjar klarna för mig nu. Tack alla ni som har koll och delar med er smile

Hum hum, får kolla upp detta här så det blir rätt, börjar nämligen riva bilen imorrn. sen tänkte jag beställt lager innan så jag hade allt hemma. men sen när jag såg det fanns ganska många olika så blev jag lite konfunderad.

Sök