5817
Sök

Vad väger en lekstuga?

4 001 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
Dagens konstigaste fråga kanske, men vad tror ni en lekstuga som är 170x310cm & 220 hög med plåttak.

Den är byggd med 45x70 reglar cc 60 & lockpanel på vägarna, inga fönster, golvet är byggt på 45x120 reglar.
Det finns ingen gips inne & ingen isolering.

Vad tror ni en sån kan väga?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

434 Inlägg
2 augusti 2009
Min jag byggde vägde cirka 600-700kg men det var med fönster ock skivor på inner väggar. Så räkna bort 50-100kg cirka så

Bättre vita segel på Nilen än fem fisande svullon i bilen.

4 001 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
Volvo_wicke skrev:
Min jag byggde vägde cirka 600-700kg men det var med fönster ock skivor på inner väggar. Så räkna bort 50-100kg cirka så

då bör det inte bli så svårt att lasta den... beroende på hur den står på deras trädgård iofs.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

434 Inlägg
2 augusti 2009
kolvas skrev:
Volvo_wicke skrev:

då bör det inte bli så svårt att lasta den... beroende på hur den står på deras trädgård iofs.

Inte så svårt. Han jag sålde den till tog den på en vanlig släpvagn

Bättre vita segel på Nilen än fem fisande svullon i bilen.

12 086 Inlägg
2 augusti 2009
Ja ett halvton får du nog räkna med, det låter som en välbyggd lekstuga tongue
Samla ihop några mannar så kan man nog lyfta upp den.

4 001 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
JapMax skrev:
Ja ett halvton får du nog räkna med, det låter som en välbyggd lekstuga tongue
Samla ihop några mannar så kan man nog lyfta upp den.

Får göra det, och när vi ändå är iväg kan vi passa på & ta hem lite stenplattor som fanns i närheten big_smile

Sök