Värdering av BMW 750 1995

BlackFear
3 augusti 2009 · 116 Inlägg

Tänkte kolla med er kunniga om hur mycket en BMW 750 1995 21.000mil med 18" är värd , säljaren säger att den är i fint skick, vad tror ni?

är de lättsålda?

Fullt utrustad

//Tobbe

I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or least I'm free nothing else matter
Stefan Varberg Supraman
3 augusti 2009 · 2 300 Inlägg

nja inte jättelättsålda e dom inte, beror på det ekonomiska läget just nu.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
BlackFear
3 augusti 2009 · 116 Inlägg

frågan är vad en sån är värd?

I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or least I'm free nothing else matter
DoomDevil
3 augusti 2009 · 113 Inlägg

De är allt annat än lättsålda p.g.a. att de är svindyra att hålla. Både försäkring, skatt, reperationer och bensinförbrukning.
Å andra sidan så finns det få bilar man åker mer kungligt i smile
För att inte snacka om vilket as till motor..

Lite svårt att värdera dom med tanke på att de är svårsålda. Men om den är svensksåld och alla servicepapper finns, den är i bra skick och allt så max 70k för en som rullat så pass långt.
Det är med andra ord inga pengar för en bil som kostade över miljonen ny...

Personligen skulle jag avråda dig från att köpa. Morsan puttrar omkring i en 750ial -95:a, och jag har tappat räkningen på hur många gånger hon fått ringa bärgare. Nu senast från besiktningen tongue
Ändå har den inte ens gått 13.000 mil än...

Om du ska köpa så gå efter denna lista: http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E38/
Följande saker vill jag poängtera:
Rost (rostar nästan som en gammal japan. Kolla bagageluckans nederkant, kanten till hjulhusen och dörrarna)
Bultarna till fäste för oljepumpen (standardfel för BMWs V8 & 12:a, bultarna smäller och då smäller kedjan till pumpen)

En liten anekdot också; morsan small bultarna på sin oljepump, varvid bmw-verkstan skulle ha 45.000kr för att reparera. De sa att man var tvungen att plocka isär hela motorn... Sen erbjöd de henne att de kunde köpa bilen för 7.500kr om jag inte ha fel för mig (va nån summa däromkring).
Gissa vad svaret blev? tongue
Hon polisanmälde tyvärr aldrig, men för ~5.000kr hos en vanlig bilmeck så var det reparerat och klart utan att plocka isär motorn givetvis... (fick dock plocka oljetråget)

Senast redigerat av DoomDevil (3 augusti 2009)

Mazda Miata (1991)
BlackFear
3 augusti 2009 · 116 Inlägg

DoomDevil skrev:
De är allt annat än lättsålda p.g.a. att de är svindyra att hålla. Både försäkring, skatt, reperationer och bensinförbrukning.
Å andra sidan så finns det få bilar man åker mer kungligt i smile
För att inte snacka om vilket as till motor..

Lite svårt att värdera dom med tanke på att de är svårsålda. Men om den är svensksåld och alla servicepapper finns, den är i bra skick och allt så max 70k för en som rullat så pass långt.
Det är med andra ord inga pengar för en bil som kostade över miljonen ny...

Personligen skulle jag avråda dig från att köpa. Morsan puttrar omkring i en 750ial -95:a, och jag har tappat räkningen på hur många gånger hon fått ringa bärgare. Nu senast från besiktningen tongue
Ändå har den inte ens gått 13.000 mil än...

Om du ska köpa så gå efter denna lista: http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E38/
Följande saker vill jag poängtera:
Rost (rostar nästan som en gammal japan. Kolla bagageluckans nederkant, kanten till hjulhusen och dörrarna)
Bultarna till fäste för oljepumpen (standardfel för BMWs V8 & 12:a, bultarna smäller och då smäller kedjan till pumpen)

En liten anekdot också; morsan small bultarna på sin oljepump, varvid bmw-verkstan skulle ha 45.000kr för att reparera. De sa att man var tvungen att plocka isär hela motorn... Sen erbjöd de henne att de kunde köpa bilen för 7.500kr om jag inte ha fel för mig (va nån summa däromkring).
Gissa vad svaret blev? tongue
Hon polisanmälde tyvärr aldrig, men för ~5.000kr hos en vanlig bilmeck så var det reparerat och klart utan att plocka isär motorn givetvis... (fick dock plocka oljetråget)

här har vi en som vet vad han snackar om, tackar och bugar för svaret, luter mer åt att jag skippar denna bil.  orkar inte köpa en massa svindyra delar till denna bil, som dessutom verkar vara en riktig rosthög.. men som sagt säljaren sa att den var i bra skick men vågar inte riskera köpet nu när man har läst ditt inlägg.

I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or least I'm free nothing else matter
Rock-Star
3 augusti 2009 · 2 982 Inlägg

70K ?
de är nog inte värda mer än 45k om du säger att den rostar som en japanare SAMT att det är en 13 år gammal bil ni snackar om?
förstår du poängen?
"hej köp min bil som är en lyxräser, 13 år gammal och rostar som en japanare"... -> låter inte värt 70k....

Rquired Allmänt envis
3 augusti 2009 · 12 512 Inlägg

BlackFear skrev:

DoomDevil skrev:
De är allt annat än lättsålda p.g.a. att de är svindyra att hålla. Både försäkring, skatt, reperationer och bensinförbrukning.
Å andra sidan så finns det få bilar man åker mer kungligt i smile
För att inte snacka om vilket as till motor..

Lite svårt att värdera dom med tanke på att de är svårsålda. Men om den är svensksåld och alla servicepapper finns, den är i bra skick och allt så max 70k för en som rullat så pass långt.
Det är med andra ord inga pengar för en bil som kostade över miljonen ny...

Personligen skulle jag avråda dig från att köpa. Morsan puttrar omkring i en 750ial -95:a, och jag har tappat räkningen på hur många gånger hon fått ringa bärgare. Nu senast från besiktningen tongue
Ändå har den inte ens gått 13.000 mil än...

Om du ska köpa så gå efter denna lista: http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E38/
Följande saker vill jag poängtera:
Rost (rostar nästan som en gammal japan. Kolla bagageluckans nederkant, kanten till hjulhusen och dörrarna)
Bultarna till fäste för oljepumpen (standardfel för BMWs V8 & 12:a, bultarna smäller och då smäller kedjan till pumpen)

En liten anekdot också; morsan small bultarna på sin oljepump, varvid bmw-verkstan skulle ha 45.000kr för att reparera. De sa att man var tvungen att plocka isär hela motorn... Sen erbjöd de henne att de kunde köpa bilen för 7.500kr om jag inte ha fel för mig (va nån summa däromkring).
Gissa vad svaret blev? tongue
Hon polisanmälde tyvärr aldrig, men för ~5.000kr hos en vanlig bilmeck så var det reparerat och klart utan att plocka isär motorn givetvis... (fick dock plocka oljetråget)

här har vi en som vet vad han snackar om, tackar och bugar för svaret, luter mer åt att jag skippar denna bil.  orkar inte köpa en massa svindyra delar till denna bil, som dessutom verkar vara en riktig rosthög.. men som sagt säljaren sa att den var i bra skick men vågar inte riskera köpet nu när man har läst ditt inlägg.

Tycker ett måndagsex som krånglar vid 13k mil (garanterade?) skall vägas mot alla de bilar som rullat och rullar långt. Att avfärda 750i som en krångelbil är bara löjligt och tyder på att man inte vet vad man pratar om, men mycket riktigt är den inte direkt billig att äga.

7-serien är Bmws flaggskepp, och precis som konkurrenterna gjort har de tryckt in sin senaste teknik och använt bilen som en plattform för att visa vad de kan. Detta är förstås inte någon vidare bra idé när det gäller reservdelspriser och ägandekostnader, men de kunder som köper en ny bil i denna klassen bryr sig oftast inte om sådant. När bilen sedan blir äldre köps den av folk som tror sig ha råd, när de sedan märker hur mycket dessa bilar kostar att äga säljer de den eller behåller den men kostar inte på den den vård den behöver eftersom de inte har råd. Därför finns det många bedagade lyxbilar i dåligt skick och ofta med väldigt många ägare.

Att många märkesverkstäder, Bmw som andra märken, beter sig som skit är ingen direkt nyhet. Tyvärr är man ofta piskad att hålla sig till dem ändå, då bilens garanti hänger på detta. När man som ägare är fri från detta tvång är det oftast lämpligast att leta upp nått annat, speciellt runt Bmw finns det många duktiga personer. Ibland har de blivit godkända av *märke* själva, ibland inte. Men det är både bättre service och lägre priser hos dessa, det gäller bara att finna en man kan lita på.

Även när det gäller rostskydd verkar ovanstående bil vara ett måndagsex, E38 toppar kanske inte listan när det gäller rostskydd med har rent statistiskt klarat sig lika bra eller något bättre än medelbilen

Allt ovanstående gör att man bör ta sig en rejäl funderare innan man köper en bil i den här klassen, och när/om man bestämt sig gäller det att gå igenom sitt tilltänka objekt minutiöst. Men att en 750i E38 skulle vara ett dumt köp eller något att undvika är skitsnack.

Är du ute efter en sådan bil och har råd, köp den eftersom det är en helt annan klass på bil än vad de flesta är vana vid. Personligen hade jag förmodligen valt en 740i, V12an är härlig men V8an gör bilen nästan lika snabb med avsevärt billigare att äga och framför allt underhålla.

Vill du inte ta risken eller tycker inte du finner ett exemplar du vågar satsa på är en "vanlig" bil som Bmw 5-serie (eller A6, E-klass beroende på vilket märke man är ute efter) ett bra alternativ. När det gäller ägandekostnader är dessa rent ut sagt billiga jämfört med storebror, men när det gäller lyxkänsla skiljer det lika mycket.

Rätt 750i är en mycket driftsäker och bekväm bil, tror du det exemplar du hittat kan vara "rätt" tycker jag du skall ta en titt. Är det fel exemplar tycker jag du skall leta vidare om det verkligen är en bil i denna klassen du är ute efter och inte lyssna till ett skrämsel råd på ett forum.

PS, värdera bilen kan du göra på www.teknikensvarld.se/bilpriser Kom ihåg att du kan pruta en bra bit under det värde du får ut, en lyxbil med V12a är inget lättsålt i dåliga tider.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Hatuli
3 augusti 2009 · 84 Inlägg

70k låter lite för mycket, jag själv har en med v8an. Den dricker mindre än man tror och den går som ett skott. Att den sitter och krånglar hit och dit är bara skitsnack, har ägaren skött den så håller den. Den rostar vid bakskärmarna bak och nere vid dörrarna och vid bagageluckan. Oljepumpsbultarna kontrollerar du när du köpt bilen och skruvar tillbaks dem med loctite. Det du ska kolla på mest är om motorn och växellådan är felfri. dvs inga vibrationer eller missljud i motorn och att automatlådan växlar mjukt och fint, kör den på landsväg och kolla om den växlar upp till 5an och/eller om den hugger i någon eller några växlar. Sen kolla igenom framvagn och bakvagn om det finns något glapp. kör i 50 och dutta till bromsen lite hastigt ett par gånger och kolla om länkarmarna låter. sen kolla under så att inte bensintanken läcker bensin för dem brukar rosta eftersom den är gjord av plåt, sen har du pixelbortfall i displayen.. så länge det viktigaste funkar så glider du runt som en kung! lyssna, känn och lukta dem tre sakerna hjälper dig till ett bättre köp.. lycka till med köpet iaf vill du ha mer info så kan du kolla på autopower.se

BMW 730iA (1995)
DoomDevil
3 augusti 2009 · 113 Inlägg

BlackFear skrev:

DoomDevil skrev:
De är allt annat än lättsålda p.g.a. att de är svindyra att hålla. Både försäkring, skatt, reperationer och bensinförbrukning.
Å andra sidan så finns det få bilar man åker mer kungligt i smile
För att inte snacka om vilket as till motor..

Lite svårt att värdera dom med tanke på att de är svårsålda. Men om den är svensksåld och alla servicepapper finns, den är i bra skick och allt så max 70k för en som rullat så pass långt.
Det är med andra ord inga pengar för en bil som kostade över miljonen ny...

Personligen skulle jag avråda dig från att köpa. Morsan puttrar omkring i en 750ial -95:a, och jag har tappat räkningen på hur många gånger hon fått ringa bärgare. Nu senast från besiktningen tongue
Ändå har den inte ens gått 13.000 mil än...

Om du ska köpa så gå efter denna lista: http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E38/
Följande saker vill jag poängtera:
Rost (rostar nästan som en gammal japan. Kolla bagageluckans nederkant, kanten till hjulhusen och dörrarna)
Bultarna till fäste för oljepumpen (standardfel för BMWs V8 & 12:a, bultarna smäller och då smäller kedjan till pumpen)

En liten anekdot också; morsan small bultarna på sin oljepump, varvid bmw-verkstan skulle ha 45.000kr för att reparera. De sa att man var tvungen att plocka isär hela motorn... Sen erbjöd de henne att de kunde köpa bilen för 7.500kr om jag inte ha fel för mig (va nån summa däromkring).
Gissa vad svaret blev? tongue
Hon polisanmälde tyvärr aldrig, men för ~5.000kr hos en vanlig bilmeck så var det reparerat och klart utan att plocka isär motorn givetvis... (fick dock plocka oljetråget)

här har vi en som vet vad han snackar om, tackar och bugar för svaret, luter mer åt att jag skippar denna bil.  orkar inte köpa en massa svindyra delar till denna bil, som dessutom verkar vara en riktig rosthög.. men som sagt säljaren sa att den var i bra skick men vågar inte riskera köpet nu när man har läst ditt inlägg.

Vill ju inte vara negativ, men det kostar som sagt en smärre förmögenhet att hålla dom rullande.
Rost är det garanti på iaf, och det kostar ju en slant att lacka om också. Speciellt om man vill få det bra.
Morsan sköter sin bil pedantiskt, men har ändå rost lite här och var (bagagelucka, hjulhus & nederkant dörrar).
Polaren som har en 740ia som är ett importerat lik har rost precis överallt...

Känslan av att ligga o trycka en sådan på motorvägen är dock obeskrivligt maffigt.
Känslan när man bromsar och ska få stopp på fanskapet är dock mer panikartat tongue

Du kan ju alltid höra efter vad säljaren har gjort vid. Stötdämpare, fjädrar & styrstag bör du kolla, för dessa är svindyra grejer om du ska ha original iaf. Än värre om du ska låta en märkesverkstad byta.
Sen vet du ju vad du ska kolla efter nu också wink
Men som sagt, personligen anser jag att den bilen kostar mer än den smakar. Fastän jag aldrig kört nåt skönare eller maffigare.

Mazda Miata (1991)
Rquired Allmänt envis
4 augusti 2009 · 12 512 Inlägg

Vill bara tillägga att klart det kostar att äga dem, med den är inte så farligt som man tror eller ryktet säger. Och smakar det så kostar det, det är upp till var och en att avgöra om det kostar mer än det smakar eller ej. Och rost är det garanti på, det gäller alla gamla bilar. Bmw E38 är inte värre än någon annan och att en 1995a rostar tycker inte jag är konstigt.

Däremot är man lite avundsjuk på att din morsa kör 750IL, tänk om ens eget kunde köra något sådant man kunde låna då och då wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
DoomDevil
4 augusti 2009 · 113 Inlägg

Rquired skrev:
Vill bara tillägga att klart det kostar att äga dem, med den är inte så farligt som man tror eller ryktet säger. Och smakar det så kostar det, det är upp till var och en att avgöra om det kostar mer än det smakar eller ej. Och rost är det garanti på, det gäller alla gamla bilar. Bmw E38 är inte värre än någon annan och att en 1995a rostar tycker inte jag är konstigt.

Däremot är man lite avundsjuk på att din morsa kör 750IL, tänk om ens eget kunde köra något sådant man kunde låna då och då wink

Hehe, är man biltokig är man. Sen att hela familjen är likadan gör ju inte saken bättre smile
Morsan åkte en 750ial i Hong Kong 1995 tror jag det var. När hon kom hem så köpte hon givetvis en. Hade en 92:a nåt år innan hon köpte 95:an hon har nu.
Hon va inne på att köpa ny bil för nåt år sen när hon tyckte att den blev lite för dyr med tanke på det lilla hon körde med den. Hon provkörde allt mellan himmel och jord, men va inte nöjd. Lätt att vara det när man kört 750 i över 10 år? tongue

Har lånat den nån gång, men det är inte så populärt... tongue
Senast jag låna den så flög bmw-märket på huven av när jag skulle testa hur snabbt den gick... Jepp, den gjorde 250 utan vidare big_smile
Blev ett jävla liv om det. Det var inte det enda heller.. När hon skulle ta bilen till affären dagen efter så hade ena fjädern gått av på mitten och satt i däcket. Jävla tur att den inte small när jag, eller nån annan för den delen, var ute o körde... Fick mig en liten tankeställare av den där incidenten faktiskt hmm

Mazda Miata (1991)
Rquired Allmänt envis
4 augusti 2009 · 12 512 Inlägg

DoomDevil skrev:

Rquired skrev:
Vill bara tillägga att klart det kostar att äga dem, med den är inte så farligt som man tror eller ryktet säger. Och smakar det så kostar det, det är upp till var och en att avgöra om det kostar mer än det smakar eller ej. Och rost är det garanti på, det gäller alla gamla bilar. Bmw E38 är inte värre än någon annan och att en 1995a rostar tycker inte jag är konstigt.

Däremot är man lite avundsjuk på att din morsa kör 750IL, tänk om ens eget kunde köra något sådant man kunde låna då och då wink

Hehe, är man biltokig är man. Sen att hela familjen är likadan gör ju inte saken bättre smile
Morsan åkte en 750ial i Hong Kong 1995 tror jag det var. När hon kom hem så köpte hon givetvis en. Hade en 92:a nåt år innan hon köpte 95:an hon har nu.
Hon va inne på att köpa ny bil för nåt år sen när hon tyckte att den blev lite för dyr med tanke på det lilla hon körde med den. Hon provkörde allt mellan himmel och jord, men va inte nöjd. Lätt att vara det när man kört 750 i över 10 år? tongue

Har lånat den nån gång, men det är inte så populärt... tongue
Senast jag låna den så flög bmw-märket på huven av när jag skulle testa hur snabbt den gick... Jepp, den gjorde 250 utan vidare big_smile
Blev ett jävla liv om det. Det var inte det enda heller.. När hon skulle ta bilen till affären dagen efter så hade ena fjädern gått av på mitten och satt i däcket. Jävla tur att den inte small när jag, eller nån annan för den delen, var ute o körde... Fick mig en liten tankeställare av den där incidenten faktiskt hmm

Jo tänkeställare är bra att få, som tur är får man oftast dem utan att nått allvarligt sker. Även här finns en genuint biltokig familj i bakgrunden men en 7-serie anses vara allt för stor och opraktisk så 3-serien passar mycket bättre enligt dem. Bekvämaste åket vi har är väl en Lexus jeep med hybrid, inga fel på den men vad är en elmotor jämfört med en V12? big_smile

Och nu känns det som vi lämnat ämnet lite...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
DoomDevil
4 augusti 2009 · 113 Inlägg

Rquired skrev:

DoomDevil skrev:

Rquired skrev:
Vill bara tillägga att klart det kostar att äga dem, med den är inte så farligt som man tror eller ryktet säger. Och smakar det så kostar det, det är upp till var och en att avgöra om det kostar mer än det smakar eller ej. Och rost är det garanti på, det gäller alla gamla bilar. Bmw E38 är inte värre än någon annan och att en 1995a rostar tycker inte jag är konstigt.

Däremot är man lite avundsjuk på att din morsa kör 750IL, tänk om ens eget kunde köra något sådant man kunde låna då och då wink

Hehe, är man biltokig är man. Sen att hela familjen är likadan gör ju inte saken bättre smile
Morsan åkte en 750ial i Hong Kong 1995 tror jag det var. När hon kom hem så köpte hon givetvis en. Hade en 92:a nåt år innan hon köpte 95:an hon har nu.
Hon va inne på att köpa ny bil för nåt år sen när hon tyckte att den blev lite för dyr med tanke på det lilla hon körde med den. Hon provkörde allt mellan himmel och jord, men va inte nöjd. Lätt att vara det när man kört 750 i över 10 år? tongue

Har lånat den nån gång, men det är inte så populärt... tongue
Senast jag låna den så flög bmw-märket på huven av när jag skulle testa hur snabbt den gick... Jepp, den gjorde 250 utan vidare big_smile
Blev ett jävla liv om det. Det var inte det enda heller.. När hon skulle ta bilen till affären dagen efter så hade ena fjädern gått av på mitten och satt i däcket. Jävla tur att den inte small när jag, eller nån annan för den delen, var ute o körde... Fick mig en liten tankeställare av den där incidenten faktiskt hmm

Jo tänkeställare är bra att få, som tur är får man oftast dem utan att nått allvarligt sker. Även här finns en genuint biltokig familj i bakgrunden men en 7-serie anses vara allt för stor och opraktisk så 3-serien passar mycket bättre enligt dem. Bekvämaste åket vi har är väl en Lexus jeep med hybrid, inga fel på den men vad är en elmotor jämfört med en V12? big_smile

Och nu känns det som vi lämnat ämnet lite...

Lexus RX? Aldrig kört eller åkt en, men har hört att det ska va rätt bra knuff i den tack vare elmotorerna smile

Nåja, vi spåra ur lite här som sagt tongue

Vi kan väl summera ett tilltänkt köp av en 750:
- Kolla så att den är underhållen som den ska så man inte åker på en massa utgifter direkt för att få den i skick
- Kolla serviceböcker, kvitton m.m. så bilens historik är känd och så man kan verifiera så bilen är underhållen
- Kolla/hör efter kända standardfel och om dessa är åtgärdade
- Kolla efter rost, och kolla om det går att åtgärda utan större ingrepp

Tänk på följande vid ägande:
- Dyr försäkring & skatt (har för mig att det finns ett försäkringsbolag som heter bmw original nånting, dessa ska vara billigast)
- Dyra reservdelar
- Hög bränsleförbrukning (1.0-1.1l/milen på motorväg vid normal körning)

Som Rquired skrev så hade jag nog tittat på en 740 istället. Simplare motorkonstruktion (V12an är i praktiken mer eller mindre 2 ihopslagna sexor). Samt lägre förbrukning, även om den också är rätt törstig.
Personligen hade jag letat efter en "L"-modell också, d.v.s. limomodellen. Den är 2dm längre, och det gör så himla mycket. Sitter som en kung i baksätet smile

Kan inte upprepa detta tillräckligt: Överväg om bilen är värd pengarna, för den kostar att hålla. Det är en bil i en klass för sig, men det är kostnadera också. Speciellt om man åker på att göra vid den. Ha detta i åtanke vid köp och pruta friskt. Det finns inte många köpare på dessa bilar nämnligen, inte som vet vad dom ger sig in på iaf wink

Mazda Miata (1991)
torpis Forummoderator
4 augusti 2009 · 10 572 Inlägg

Nu tänker jag vara "sån" för jag tycker ursprungsfrågan är lite onödig.

Varför inte bara söka på 750 på blocket och se vilka priser du får upp?  Enkelt, snabbt och absolut bättre än att låta folk gissa fritt.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
no_fake
4 augusti 2009 · 865 Inlägg

Rquired skrev:
Vill bara tillägga att klart det kostar att äga dem, med den är inte så farligt som man tror eller ryktet säger. Och smakar det så kostar det, det är upp till var och en att avgöra om det kostar mer än det smakar eller ej. Och rost är det garanti på, det gäller alla gamla bilar. Bmw E38 är inte värre än någon annan och att en 1995a rostar tycker inte jag är konstigt.

Däremot är man lite avundsjuk på att din morsa kör 750IL, tänk om ens eget kunde köra något sådant man kunde låna då och då wink

jo om du bor här uppe e det konstigt om en 95a rostar:lol:

halvorsen
4 augusti 2009 · 511 Inlägg

en bmw 750 95, ligger runt 45-60 beroende på skick, finns jätte många fina för detta pris så.

dom krånglar inte mer än andra bilar, men dock kostar ju renoveringarna betydligt mer.
men åker som sagt lyxigare än i dom flesta bilarna, varför inte köpa en 730? 740? samma lyx men drar mindre lättare att renovera biligare att äga, ja allt.

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX
BMW 525iM "White meet Black" (1993)
BlackFear
4 augusti 2009 · 116 Inlägg

torpis skrev:
Nu tänker jag vara "sån" för jag tycker ursprungsfrågan är lite onödig.

Varför inte bara söka på 750 på blocket och se vilka priser du får upp?  Enkelt, snabbt och absolut bättre än att låta folk gissa fritt.

Kan tillägga att jag redan har kollat på blocket, fann endast en 750 som var en 97 och resten var på tok förnya.. så jag tänkte kolla med folk här på garaget, finner trots allt endel nyttig info här.

Men som sagt så har jag fått endel nyttig info här och det tackar jag för.

Jag får ta och kolla runt på lite olika BMW i 7-serien

I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or least I'm free nothing else matter
Lowenhart fälg fantast
4 augusti 2009 · 1 086 Inlägg

skippa 750 för det är bara massa problem med dom tyvärr, insuget är helt åt h*lvete , många har haft problem med det på sina 750 , även känt att lådorna krånglar på dom (automat) bla att dom växlar för tidigt

hadde jag vart du så hadde jag valt en bmw 740, - varför

jo billigare delar, billigare i drift och det är INTE så stor effektskillnad (har testat både 740 och 750)

men Ljuder i 750 är bara såååå sjukt !!!


lycka till

mvh lowenhart

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
halvorsen
11 augusti 2009 · 511 Inlägg

först och främst så finns det inge större svagheter i 750 växellådan? mer eller mindre starkare än dom flesta andra lådorna.

reserv delarna skiljer inte så fruktansvärt mycket mellan 740-750 serien,

du har ett bredare register på effekten som kommer ut med 12 än 8an no questions dom skiljer sej.
inte precis som om jag hänger på en 750 i bra skick... e38 dvs.

PS Dom delarna jag nämdre i prisklass som inte skiljer är reservdelar slitagedelar ungefär.
Motor kostnaderna är större eftersom du har så gott som 2 motorer att paya.

jag däremot gillar ljudet av en v8 med än en 12 men det är en smaksak det som skiljer dessa bilar åt är väll mestadels driftkonstnaden,

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX
BMW 525iM "White meet Black" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang