4718
Sök

Vilka uttag på steget ska jag ta?

298 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
Jag har just köpt en 15" bas med dubbla 2 ohm talspolar som jag vill pararell koppla ner till 1 ohm.

men det är 2 +/- på steget och jag vet inte vilka jag ska använda för att få ut 800 watt

298 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
Snoogiloo skrev:
vilket slutsteg har du?

Mutant MT800.1x

685 Inlägg
4 augusti 2009
eftersom det är ett monoblock så är det ingen skillnad. bara till o koppla in på vilken som skulle jag tro smile det är bara om du skall koppla in tex 2 basar.

står det något speciellt mer än + och - vid utgångarna?

298 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
Snoogiloo skrev:
eftersom det är ett monoblock så är det ingen skillnad. bara till o koppla in på vilken som skulle jag tro smile det är bara om du skall koppla in tex 2 basar.

visst syftar du på bridge? Nej det gör det inte, står bara + - + -

685 Inlägg
4 augusti 2009
nej tänkte mer om det va nått annat och inte en högtalar utgång tongue men tror inte det.  hittar ingen manual till den så kan inte kolla hur det ser ut där tongue

men som sagt. eftersom det är ett mononblock så finns det inget med att brygga eller så så det måste vara 2 st paralellkopplade utgångar bara så du kan ha 2 st basar inkopplade om du använder MANLIGA kablar till dom wink
Senast redigerat av Snoogiloo (4 augusti 2009)

Gladen Audio
2 388 Inlägg
4 augusti 2009
FiBTL skrev:
Snoogiloo skrev:

visst syftar du på bridge? Nej det gör det inte, står bara + - + -

Du kan dra ut två kablar från lådan, en från varje spole med en + o en - och koppla in alla på steget så blir det 1ohm, Utgången där på steget är paralellkoplad inuti så det kvittar vilken du använder bara det att det kan va lättare att koppla in det om man har flera basar, eler som i ditt fall, två spolar på en bas.

Eller kan du ta och paralellkoppla spolarna inne i lådan sen ut med en kabel och som sagt koppla den till vilken + eller - du sj vill, bara du kopplar plus på plus o minus på minus så är det grönt, fasvänder du nån av kablarna så låter det inte speciellt mkt från basen.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

298 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
ursäkta men vad innebär fasvända?
Senast redigerat av FiBTL (4 augusti 2009)

Gladen Audio
2 388 Inlägg
4 augusti 2009
FiBTL skrev:
ursäkta men vad innebär fasvända?

Om du råkar koppla in en av minuskablarna till plus o tvärtom på ena spolen. då spelar den inåt o utåt samtidigt :-) = inte bra......

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

Sök