5389
Sök

Vilket batteri ska jag köpa?

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
5 augusti 2009
Trådstartare
Kör just nu med ett Eyebrid 1Y1200 steg som driver 2 st Rockford P2 12" basar. Har dock märkt att bilens belysning blinkar i takt till musiken vid högre volym, så det jag undrar över är om det räcker med att införskaffa ett nytt och bättre batteri samt se över och ev rengöra kontaktytorna för att blinkandet ska försvinna?

Och i så fall, vilket batteri rekomenderar ni? Har ca 2000 kr att lägga ut smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

685 Inlägg
5 augusti 2009
det kommer nog garranterat att funka bättre sen smile

vet inte vad du kan få ett Banner running bull 75Ah för där omkring där du bor men jag köpte mitt för 2200kr. Ett deepcycle batteri (precis som optima och alla dom andra "bilstereo batterierna") så det klarar av att laddas ur bättre än vanliga batterier smile

om du skall ha ett deep cycle så tror jag nog att banner är billigast. jag kollade själv runt överallt var jag kunde få tag på billigare 75Ah deep cycle men detta var det billigaste jag kunde hitta smile

6 851 Inlägg
5 augusti 2009
Snoogiloo skrev:
det kommer nog garranterat att funka bättre sen smile

vet inte vad du kan få ett Banner running bull 75Ah för där omkring där du bor men jag köpte mitt för 2200kr. Ett deepcycle batteri (precis som optima och alla dom andra "bilstereo batterierna") så det klarar av att laddas ur bättre än vanliga batterier smile

om du skall ha ett deep cycle så tror jag nog att banner är billigast. jag kollade själv runt överallt var jag kunde få tag på billigare 75Ah deep cycle men detta var det billigaste jag kunde hitta smile

Nopp..DEKA är "billigare". Ungefär samma spec. som Banner har på sina batterier. inns på tex.  Batterilagret.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
5 augusti 2009
ja de borde räcka.. om de nu inte bara e så du behöver ladda upp batteriet du har :p

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
5 augusti 2009
Trådstartare
Har testat att ladda upp det men det känns ändå som att ett bättre batteri är den bästa lösningen.

Men ska kolla upp DEKA och Banner batterierna, kan nog gå någon hundring över 2000 kr om det är nödvändigt smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Sök