Hur rengöra silkdome diskanter?

pwilhelm Hewi
5 augusti 2009 · 571 Inlägg

Såg till min förskräckelse att ngt hänt med mina diskanter i a-stolparna , det ser ut som om det vore fettstänkt på siden-domen sad , hur känslig är diskant domen för beröring och rengöring? Kan jag försöka torka dem rena med ngt medel och microfiber duk eller vad? Det enda jag kan tänka mig är att ngt medel hamnat på dem när jag hade bilen inlämnad för byte av framruta , diskanterna är ännu ej inkopplade så jag har alldrig lyssnat på dem.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt
BMW 530iM "Sound by Hewi" (2000)
pwilhelm Hewi
5 augusti 2009 · 571 Inlägg

Är det verkligen ingen som vet ngt om detta? Kan ljudet ur dom påverkas?

"Sound by Hewi"
Mitt projekt
BMW 530iM "Sound by Hewi" (2000)
Horsyhorse
5 augusti 2009 · 1 727 Inlägg

Dom tål viss beröring, microfiber vet jag inte.
Jag har labbduk hemma så......

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK
danne460 Das vas das das
5 augusti 2009 · 179 Inlägg

med stora högtalare ta jag en bomulls trasa men med diskanterna ta jag fuktig tops!!
har gjort så i åratal utan problem................

Some say, one of his legs get longer when he sees a pretty lady... and that I haven't done one of these for some time and I've forgetten to make up a second thing. All we know is, he's called the Stig.
--Richard Hammond [S12E6]
Volvo 240 glt "svarte" (1988)
pwilhelm Hewi
6 augusti 2009 · 571 Inlägg

Horsyhorse skrev:
Dom tål viss beröring, microfiber vet jag inte.
Jag har labbduk hemma så......

Pierre

Menar du sk "blå duk"? Sådana har faktiskt jag också smile , skall torka litet med en sådan och se , faktiskt så försvann lite av "fläckarna" när bilen stod ute i solen igår , om det var bra eller inte återstår väl att se när jag väl får igång ljudet hmm

"Sound by Hewi"
Mitt projekt
BMW 530iM "Sound by Hewi" (2000)
pontan36 Mekaniker
6 augusti 2009 · 212 Inlägg

Kan väl kanske vara någon typ av fönsterputs eller liknande som dom använde när dom bytte ruta, prova som danne460 säger och ta en fuktig tops lite försiktigt om de nu är kvar lite på dom.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang