5400
Sök

Inget bastryck i kupén

269 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
Tja!
Märkte imorse när jag slog på stereon när jag skulle städa bilen lite att basen lät helt åt skogen, basen dånar på som bara den men inget bastryck i kupen som förut. Igår kväll funkade basen klockrent men i morse så lät den bara illa! vad kan felet vara? kör med ett baspaket från BRL
GAS ALPHAX2501
ALPHA212
http://www.garaget.org/?car=155026&image=1533719

21 761 Inlägg
8 augusti 2009
Rör sig alltså baskonerna ordentligt när du spelar?

269 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
Ja dom rör sig hejjvilt, du hör bara basen utanför bilen om man säger så.. du känner ingenting när du sitter i bilen.. den dånar bara och har sig =/

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
8 augusti 2009
Basarna är egentligen åt fel håll. Dom skall ju spela innåt o inte utåt ..
Men kollat Gain på steget så det står rätt till ??

C H E V R O L E T <3

269 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
Jag vet att basarna är åt fel håll =P, testade att vrida på div rattar på steget men inget hände!

685 Inlägg
8 augusti 2009
du har inte haft det utkopplat eller något så du kopplat in högtalar kablarna fel?

låter ju lite som det gjorde när jag råkade koppla in fel på högtalarkablarna så när jag hade bråttom xD akustisk kortslutning tror jag det heter? smile

269 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
Nae har inte haft nånting utkopplade sedan jag kopplade in allt i början av juli! men akustisk kortslutning? vad e de? smile

jobbar påre
751 Inlägg
9 augusti 2009
de är när basarna slår emot varran osv... du fasvänder basarna helt enkelt....  (som jag har förstått de..men kan även vara om de inte är tätt i mellan bas å låda.så basen slår tomt helt enkelt)

du får inga störningar på ljudsidan?.. kolla så itne stereon har ställt om sig pga typ minnesstörms förlust lr ngt.....
Senast redigerat av Pro_fxr (9 augusti 2009)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
9 augusti 2009
Akustisk kortslutning är när det inte är tätt mellan fram och baksida på basen/högtalaren. När basarna/högtalarna slår åt olika håll så är det fasfel (felfasade helt enkelt, + och - felkopplat på den ena).

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök