2193
Sök

Dumpventiler. går någon av dessa göra till återcirkulerande?

21 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Har ju som sagt en v40 t4 som ja är duktigt sugen på att ha en kvittrande dump på..
provade sätta dit dom här dumparna, men biln fick sämst tomgång och den gick fan int köra..
så jag tänkte om det går göra någon av dessa till återcirkulerande dumpar, för de mår ju bilen bättre av gissa jag! några tips?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60691/733365_jxc2qy.jpg
En rosa och en blå

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
9 augusti 2009
Plocka bort tratten och svetsa dit en slanganslutning varifrån du leder en slang till det vanliga inloppet för återcirkulationen, svårare bör det väl inte vara ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
9 augusti 2009
haha kvittrande dump! finns inte.. det kvittrar för att dumpen inte funkar eller är obefintligt och det finns massvis med trådar om det här.. det som tboc sa låter bra

2slow

313 Inlägg
9 augusti 2009
tips, ha inte dump på den för de blir inte bättre!! men ska någon dump användas så rekommenderar jag en GFB återcirkulerande! men till din fråga.
ja den högra kan du göra återcirkulerande.som du ser på dumpen så finns det ett uttag till där du kan skruva på ett fäste. där ska du ha en slang som  ska kopplas in på "snorkeln" mellan Lmm och turbon.

MOR åt gröt,FAR åt helvete!

Forummoderator
10 576 Inlägg
10 augusti 2009
om du vill att bilen skall kvittra så monterar du öppet luftfilter samt en backventil på slangen som går från original avlastningsveltil och till insuget så att det inte kan gå luft från avlastningsventilen

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Smålänning
7 887 Inlägg
10 augusti 2009
Ta bort dumpen och dit med öppet filter så kvittrar det. wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Avstängd
386 Inlägg
10 augusti 2009
twin_cam skrev:
Ta bort dumpen  och dit med öppet filter så kvittrar det. wink

Varför ta bort? Den sitter ju där av en anledning! Ett sportfilter är att rekomendera men se till att skärma av det.
Senast redigerat av vw___tompa (10 augusti 2009)

21 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
Jag har ett pipercross filter på bilen redan. och visst de dumpar ju litegran. men skulle inte skada om man hade högre dumpljud, men jag ska försöka kolla vad jag kan göra.. är inte så haj på just detta! men tack för alla svar.

Sök