6870
Sök

Volvo 740 turbo laddar inte som den ska

602 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
Hej, jag har trimmat och fixat lite med min 740 turbo -87 ett tag nu, och nu har jag äntligen fått årdning på kopplingen.
Så nu har jag varit ute och kört lite, men till min besvikelse så märkte jag att turbon (15g) inte laddade ett skit, eller jo 0,1 typ. har kollar att allt sitter som det ska, försökte skruva upp trycket på wg stången men jag skröv bara 4varv men det märktes ingen skillnad.
Vet inte va fan det kan vara, märkte oxå att av de lilla den dumpar så hör man mycket från luftfiltret men de är väl kanske så när den laddar så lite tongue
Den går lite ryckigt ibland oxå.

Någon som vet vad det kan vara? turbon lär fan inte va slut, sen snurrar som den ska och inget glapp.

Mvh

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

1 749 Inlägg
10 augusti 2009
Är tryckrören hela?
Är ic hel?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

602 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
patrikke skrev:
Är tryckrören hela?
Är ic hel?

Japp det ska vara helt de..

602 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
Någon som vet?

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
12 augusti 2009
trasiga tryckrör, skarvar, läckande dump?

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

602 Inlägg
17 augusti 2009
Trådstartare
The_Mechanic skrev:
trasiga tryckrör, skarvar, läckande dump?

Tryckrören och skarvarna har jag kollat upp, dom läcker inte, får ta och byta dump och se vad som händer nu, den dumpar ju lite nu iaf, dock vid typ 4-5 tusen varv, under det så dumpar den typ från luftfiltret istället.

602 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
Har kollat läckage så gott som det går idag, och det värkar vara tätt, blåser man luft genom systemet så kommer det ut ur vevhusventilen. bytte även till min gammla dump men inget hände med laddet.
Vetifan vad det kan vara, får väl försöka skruva mera på WG stången och se..

602 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
Blir inte klok, nu har jag fan testat allt, allt även ICn är tät iaf, inget läckage alls. Har ingen aning vad det kan vara. något med turbon/wgn borde det ju vara men vad?

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
2 september 2009
prova med ett t-kors o kolla om laddet stiger.. annars så ar de bara kolla efter lekage!

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

Darth Vader
1 644 Inlägg
2 september 2009
Ha motorn igång på tomgång och spruta startgas på alla ställen där det kan läcka, och hör efter om motorn går upp i varv.

Braaaaap?

602 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
Aa de där med T-kors, om man istället drar loss slangen som går från WG klockan till turbon, så ska laddet skena va? de gör det inte. okej får kolla det där med startgas då.

Tänkte på en grej Om det skulle vara en spricka typ vid WG "klaffen" inne i avgashuset på turbon eller något sånt då går de inge bra va? inte för att jag tror att det är det men.

1 688 Inlägg
2 september 2009
Kolla om wastegaten stänger och håller tätt, det är ju smärtfritt att göra på en 740.
Kan ju vara så att den hängt upp sig, då blir de konstigt. smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
2 september 2009
vilket håll har du skruvat westgatestången?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

602 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
Losgard skrev:
Kolla om wastegaten stänger och håller tätt, det är ju smärtfritt att göra på en 740.

Okej Hur kollar jag det klokt då?

602 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
turboforssen skrev:
vilket håll har du skruvat westgatestången?

skruvade inåt så att stången blev "kortare"

Bonntrimmare
620 Inlägg
3 september 2009
läckande dumpventiler är ju standard fel plugga skiten å kolla hur det verkar.

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

602 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
D_Carlsson skrev:
läckande dumpventiler är ju standard fel plugga skiten å kolla hur det verkar.

Borde det inte märkas mera om dumpen läcker? borde väl läcka som satan då, har testat med en annan dump med.

1 688 Inlägg
3 september 2009
Nyman_ skrev:
Losgard skrev:

Okej Hur kollar jag det klokt då?

Plocka ner downpipen, 4 muttrar senare så ser du ju om wastegaten stänger eller ej.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

602 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
okej okej aa de har jag kollat, men den ska väl vara stängd och sen öppna sej? den var iaf stängd när jag kollade det för ett tag sen

1 688 Inlägg
3 september 2009
Har inte pillat nått me turbos me intern wastegate, men stången skall väl kortas för mera laddtryck?
Den e väl ledad inne i turbon så att den öppnar när du drar staget utåt mot tryckklockan och stänger när du skjuter den inåt i turbon?

Sök