5409
Sök

Bästa färgen att rolla på bil?

120 Inlägg
11 augusti 2009
Trådstartare
hallå. tänke lägga på en ny "lack" på min vita 740.  tycker färgen är lite tråkig. tänkte göra den enkla och billiga metoden innan jag byter kaross.

frågan är vilken färg som är relattivt lätt att rolla på en bil. dock inte mattsvart.
någon färg att rekomendera?

Pro Racing
52 Inlägg
11 augusti 2009
menar du färg eller färgsort? Vi rollade tjejens (HellBell på Garaget) bil med nordsjös Metallfärg funkade hur bra som helst. angående färg så kan du ta vilken som. vi målade ljus rosa och ändå räckte det med en påstrykning för att det skulle täcka
Senast redigerat av Razorback (11 augusti 2009)

Skaune
11 augusti 2009
snälla rolla den bara inte i rosa....

120 Inlägg
11 augusti 2009
Trådstartare
Axor skrev:
snälla rolla den bara inte i rosa....

hehe njäe rosa kommer den inte bli. funderar på en mörkgrå / mörkblå / blanksvart

Avstängd
9 Inlägg
12 augusti 2009
idag kan man ganska lätt  byta färg på din bil genom att tapetsera hela bilen med folie.Den skyddar din lack, och du kan när som helst byta den.Titta här-"www.xxldesign.se"
Senast redigerat av bmv7 (12 augusti 2009)

120 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
rolla va de smile

1 436 Inlägg
12 augusti 2009
bmv7 skrev:
idag kan man ganska lätt  byta färg på din bil genom att tapetsera hela bilen med folie.Den skyddar din lack, och du kan när som helst byta den.Titta här-"www.xxldesign.se"

Och eftersom att du skriver i en tråd om rollning antar jag att du vill påvisa att det inte är dyrare?
Bra, då tar jag ett kit direkt!

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

120 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
rolla som gäller.. någon som vet vart kan kan köpa mörkgrå Blank?

945 Inlägg
12 augusti 2009
Lånar tråden lite om det är okej?

Jag undrar om det blir blankt om man rollar på blank färg eller blir det lite matt ändå? Och blir det snyggt om rollar på blank färg..Sen hur mycket behöver man slipa ner innan man lägger på färgen?
Lite funderingar då jag ska lacka om min men vet ej om jag ska köpa en spruta och försöka ge mig på det eller rolla.

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
12 augusti 2009
Blankt blir det. Dock är jag säker på att man får mycket mer apelsinsn i lacken om man rollar (som ytan på en apelsin)

Men bara att våtslipa och polera

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

945 Inlägg
13 augusti 2009
ToTTeN skrev:
Blankt blir det. Dock är jag säker på att man får mycket mer apelsinsn i lacken om man rollar (som ytan på en apelsin)

Men bara att våtslipa och polera

Okeej Tack för svaret. smile

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!

120 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
någon som kan ge exempel på färger på rollade bilar.  dock inte äckliga mattsvarta

Sök