5306
Sök

Tyg, och diverse kliseter till att kläbasar?

511 Inlägg
11 augusti 2009
Trådstartare
Vart finner man allt man behöver?

tyg?
klister?

tänkte börja bygga lite ljud nu eller lära mej? aldrig gjort förr, så blir spännande haha.

tipsa mej gärna på länkar och liknande så jag kan börja med mitt projekt på ljudfronten

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX

ljudfantast
1 372 Inlägg
12 augusti 2009
Jag tycker mekonomen eller blekingebilradio.se har bra tyg (enda jag testat), och klister kan du köpa på samma ställen. Ta en glutta på BlekingeBilradio, riktigt bra butik!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
12 augusti 2009
Jag kör med BRLs högtalarmatta (det närmaste jag kan komma original i färg) och Biltemas spraylim, fungerar riktigt bra!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

511 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
tackar för grymma svar ska åka och titta lite imorgon, så blir det något roligt bygge av detta med wink

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX

333 Inlägg
12 augusti 2009
inte biltema spraylim de suger släpper efter ett tag har haft de på i 2månader o de har börjat släppa:O

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
12 augusti 2009
Då har du haft på för lite. Jag har en baslåda som jag byggde i vintras där mattan sitter stenhårt, och det med Biltemas spraylim!

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Team dBakuten
3 453 Inlägg
12 augusti 2009
Biltemas spraylim var reeeent skit i början.. Sen har dom gjort något åt saken verkar det som
för nu sitter det som fasen.
Sprayar man både tyg och låda väntar ett par minuter så är det bara att sammanfoga och
det sitter garanterat kvar.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

260 Inlägg
12 augusti 2009
även swedol har ett spraylim som funkar kanon o e billigt..smile

2004 Fiesta: Team dB-Akuten Kicker, Europa 3:a Extreme 1
2006 CRX:Team Soundmadness DigitalDesigns Bassrace/ESPL Unl
www.street-beat.se PB 163.4dB
2011> Nytt märke KoveAudio

Osponsrad
1 631 Inlägg
12 augusti 2009
Jag brukar köra på DLS eller 3M¨s spraylim.. torkar fort och sitter för alltid..

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

Gladen Audio
2 388 Inlägg
12 augusti 2009
BudgetDunkaren skrev:
Jag brukar köra på DLS eller 3M¨s spraylim.. torkar fort och sitter för alltid..

Har inte testat 3M men DLS limmet är mkt bra, även DLS mattan är underbar att klä med, går att sträcka skit mkt utan att det lyser igenom nåt från lådan och noppar inte eller luddar som tex biltemas matta.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
12 augusti 2009
Tokken skrev:
Sprayar man både tyg och låda väntar ett par minuter så är det bara att sammanfoga och

Exakt! En stor del av "hemligheten" ligger nog i det, för om man bara sprayar på lim på lådan och sen sätter dit tyget så verkar det som att tyget suger i sig limmet och inte fastnar riktigt, limmet är för blött helt enkelt. Däremot när det börjat torka lite (räcker ju med nån minut) så fastnar tyget så fint. Men jag har aldrig sprayat på tyget, bara på lådan.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

1 653 Inlägg
12 augusti 2009
ChriZtoffer skrev:
Tokken skrev:

Exakt! En stor del av "hemligheten" ligger nog i det, för om man bara sprayar på lim på lådan och sen sätter dit tyget så verkar det som att tyget suger i sig limmet och inte fastnar riktigt, limmet är för blött helt enkelt. Däremot när det börjat torka lite (räcker ju med nån minut) så fastnar tyget så fint. Men jag har aldrig sprayat på tyget, bara på lådan.

alla spraylimmer är kontaktlim i princip, så det är inget unikt med biltemas att man gör såhär.

Men för några år sedan var biltemas spralim bokstavligen skit, det fäste inte hur fan man än gjorde, en spottloska höll grejerna på plats bättre...

bra att de ändrat dock, men jag har inte själv orkat lägga pengar på biltemas lim igen för att testa, men får väl kanske göra det.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Sök