5305
Sök

Vilken stereo bör jag välja? till peugeot 206:a

67 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
Jag upptäckte tyvärr idag att min ett år gamla stereo hade åkt på stryk i flytten och displayen går inte att fästa länge på "lådan" så jag tänkte köpa en ny spelare.

Vad jag vill kunna göra är att ha självfallet brända skivor, cd (gärna dvd om det går , dock endast om man kan ha mp3 i den) , gärna även Ipod samt usb/aux.

Priset får gärna vara under 2500kr eftersom jag inte direkt har bra ljud i min bil.

Jag såg på brl att dem säljer paket med högtalare.

Fungerar alla högtalare i min bil?`Är det som "plug and play" eller måste jag ha speciella kablar? kan absolut INGENTING om ljud.

Så lite info skadar inte, tacksam för svar smile

ljudfantast
1 372 Inlägg
12 augusti 2009
plug and play är det om du har rätt dimensioner på högtalarna. Ta ut de gamla och mät dimensionen och kapa dig ett par nya liknande fast i bättre kvalitet. Sedan är det bara att sätta dit högtalarna OM det INTE är som i en tex golf 4 att högtalarna är popnitade orginal. ISF behöver du en högtalardistans som är lämpad för din bil speciellt (finns på brl, mds mfl). Annars är samma kablar rätt ok för de nya högtalarna (de är dessutom redan dragna i dörren). Du kan dra nya men det blir betydligt mer jobb.

En HU som det kallas (head unit) kan kosta allt från 2 till 5k. I ditt fall hade jag kört på en Alpine i 2000+krklassen som stödjer ipod (finns adaptrar), riktigt pålitliga spelare.

Jag har inga exempel att ge på HU eller högtalare då jag är trött som en gnu men hoppas din bild klarnat lite smile

/Mvh

Sök