2432
Sök

Laddar det tillräckligt?

21 Inlägg
14 augusti 2009
Trådstartare
Hejhopp,

Har nyligen satt in lite belysning och nytt ljudsystem.

sitter en 55Ampere generator under huven och när jag spelar ganska högt så har jag ungefär 12 volt. (den sjunker snabbt som fan ner dit)
Har inte testat ha igång lyset,LED undercarkittet och porrbelysningen inne samtidigt som jag spelar musik. är rädd jag ska få slut ström och det ska börja "klippa" och sånt.

Är inte duktigt med ljud å elektronik och sånt. (därför jag behöver hjälp? O.o)

borde ja införskaffa en större generator eller är de något annat jag ska tänka på?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
14 augusti 2009
En större generator kan vara bra ja.

MEN se först över alla anslutningar och kablar som har med bilens egna elsystem att göra.
Ärgade kontakter och kablar skall bytas ut ASAP.
Likaså kan du fndera över hur friskt batteriet är. Är det säg mer än fem år och originalbatteri så känner jag rent spontant att du bör byta det till ett nytt friskt.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

21 761 Inlägg
14 augusti 2009
Handlar det om en....... "modifierad" duett? wink

I så fall behövs det nog verkligen ses över alla kablar som har med strömförsörjningen att göra, gör som Lonefox rekommenderar. Är batteriet ett antal år gammalt så kan det som sagt vara läge att byta ut det.

Jag gissar att det går att få dit åtminstone ett 70-75 Ah batteri iaf, sätt gärna så stort som ryms på hyllan (om plånboken tillåter naturligtvis). smile

Sök