7888
Sök

Vad tror ni om en Kicker L7 12" bas i en V70N?

977 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
Är inte direkt insatt i billjud men funderar på att sätta in en bas i min V70N. Kör ofta omkring med barnvagnarna så vad jag hade tänkt mig är att montera basen i "luckan" i bagaget och sen sätta ett galler över för att skydda den.

Kicker L7 12" väger trots allt 15 kg så jag tänkte att luckan kanske är lite klen eller att det blir dålig ljud då basen inte sitter i en låda?

Vad jag undrar nu är om en Kicker L7 12" är lite overkill då jag i övrigt kör med Volvo original stereo? Har dock uppgraderat till de större högtalarna.

Eller någon kanske har förslag på annan bas och slutsteg? Finns ju även en hel del färdiga paket men det är ju en hel djungel som med allt annat.

977 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
Hittade annars ett paket ifrån Kenwood med dubbla 12" och slutsteg.

http://www.ljudstudion.se/default.aspx? … rodid=2196

low_and_loud
16 augusti 2009
jag har ett komplett infinity paket för 8000kr det är låda med 3 ref12or mm

977 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
project_black_v70N skrev:

Men då kör du alltså med en baslåda i bagaget? Hade helst velat sätta basen/basarna i luckan så jag fortfarande kan få in barnvagnar och annat skräp. Men vet inte riktigt hur ljudet blir då man inte monterar basarna i en låda.

low_and_loud
19 augusti 2009
-ekgbg- skrev:
project_black_v70N skrev:

Men då kör du alltså med en baslåda i bagaget? Hade helst velat sätta basen/basarna i luckan så jag fortfarande kan få in barnvagnar och annat skräp. Men vet inte riktigt hur ljudet blir då man inte monterar basarna i en låda.

Det är lätt fixat plocka ur reservhjulet och lägg i en sopsäck i utrymmet plasta en kraftig balja på det och bygg ett nytt golv vips så har du byggt en låda i golvet, det förusätter ju att du vet hur man jobbar med polyester, ju jag har en baslåda i mellan hjulhusen men det går att få med sig tvillingvagnen ändå.

low_and_loud
19 augusti 2009
kan sälja stereon i lösbit oxo om det är så 700kr st för en tolva de behöver 35l styck men det går säkert att få till 70liter i reservhjulsbaljan.

Sök