5425
Sök

Oljud vid montering av originalstereo PU-9903a till Saab 9000 CSE A50 -98

1 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
Hej

Har en originalstereo till en Saab 9000 CSE A50 -98 som ska monteras... stereon i fråga är en PU-9903a från Clarion.

Nu är det så att stereon är från en annan bil och jag därför behöver koden, men det är inte det som är problemet (tror jag iaf). Fixar i alla fall koden imorgon hos Saab...

För när jag kopplat in de tre kontakterna (+ antennkabeln) och slår på tändningen får jag inte bara meddelandet CODE IN på displayen (som man ska få), utan också även ett ganska distinkt surrande från en av de bakre högtalarna. Tänkte höra om det är någon här som vet varför?

Försvinner surrandet när jag slår in rätt kod? Eller är det något helt annat fel på stereon och vad kan det då tänkas vara?

Kablarna som sitter i är helt original och slutsteget är även det som kom med bilen. Där har suttit i en Sony stereo innan med något adapterkit fastmonterat och det hänger 3 kablar lösa. Däremot ser detta väldigt bra gjort ut och undrar om det inte är ditmonterat från fabrik. Ingen aning vill säga... vet att det är en ganska öppen fråga, men hoppas i alla fall att någon har någon aning vad det kan röra sig om.

Tack för svar

Sök