hejsan! Har ne kicker 12"L7 men funderar på en JL 12W6 bas istället. Under lite hur passa bra JL basen låter och om dne basar mera än en L7a? Kicker L7 ligger ju på 3500kr medans JL kostar 4999.r VIll veta allt som är värt att veta om denna JL basen.
Den ständiga frågan, vad driver du med? Det samt vad för låda du använder är nämligen mer avgörande än vad det är för bas.
Ska driva de med eett Motant 1500xxx steg. Basen rekomenderas 400-1000rsm och mitt steg leverarar de och lite tilll i 2 ohm. Lådan är portad och byggd att någon ljudbutik i Uppsala på ca 70-80liter
Oj, nu var det mycket stavfel här, men jag tror att jag förstod vad du ville säga ändå. Det steget som har levererar om jag nu inte minns helt tokigt 900Wrms i 2Ohm och 1500Wrms i 1Ohm, det räcker alltså till för den basen. Jag antar att Kicker basen trycker på bättre men att JL basen spelar något finare, är dock inte säker på det så det är bättre att någon som har kolla på det svarar.
Om man tänker "spela högt" vinner Kickern förmodligen den ronden men om vi tänker "spela snyggt" så tar JL hem det.
Jag har två stycken JL Audio 12W6v2-basar i slutna lådor á la 33 liter/styck samt driver dem med JL Audio 500/1v2-monosteg och det är ett riktigt bra tryck i det hela (man inser varför nypriset förra året var närmare 19 000 kr iallafall...).
Däremot gäller det att du har motsvarande framsystem för att ljudupplevelsen ska bli riktigt bra.
Tycker det är som att mala ner oxfilén till köttfärs att använda ett mutant steg till den JL basen. Byt steg först, sedan kan du byta bas. Det duger till att lira högt med steget, men varför byta till en hifi-bas om du ska driva den med mutant steget?