Basen dunkar utan volym!!!

BebisRosa
21 augusti 2009 · 13 Inlägg

Hittade inte någon tråd där detta problemet fanns ...

Kan inte mkt om billjud men allt har funkat innan men nu så kan basen börja dunka som f*n efter några minuter eller t.o.m. timmar o även fast ja sänker volymen på stereon o "basvolymen" så står de o dunkar på högsta möjliga volym sad

Detta är sjukt irriterande o det är jobbigt att klara sig utan baslåda i bilen, haha wink

Love Me 0r Hate Me, It´s Still An 0bsession !
maco
21 augusti 2009 · 1 207 Inlägg

Potentiometern som man ställer basstyrkan kanske inte fungerar som den skall?

BebisRosa
21 augusti 2009 · 13 Inlägg

Vad är potentiometern för något ? tongue
Spelar ingen roll om man har basstyrkan på noll (steget o stereon) den slår som fan ändå hmm

Love Me 0r Hate Me, It´s Still An 0bsession !
Lonefox Bad music kills good sound
21 augusti 2009 · 7 241 Inlägg

Låter som att steget har kastat in handuken...

Vad är det för bas och steg?
Hur är det kopplat?
Hur är strömförsörjningen?

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
opela VD Hammar
21 augusti 2009 · 613 Inlägg

min blev likadan efter jag klantat till det ordentligt, körde utan att sätta fast låda och steg, så när man sladdar så far dem rätt mycket bak i skuferten så, min lågnivå utgång lossnade, så vi lödde dit en men då kom det sjuk jobbiga ljudet du beskriver, så jag tror att dit problem är att det är en störning i steget

MVH Johan
Opel Omega B "What Productions" (1997)
BebisRosa
21 augusti 2009 · 13 Inlägg

Det är en 10" GAS o jag tror att det är en kenwood KDC-W808 om jag inte minns fel , steget kom jag inte ihåg va de hette men jag tror fan också att steget är helt kört för det kommer efter en liten stund nämligen sad
Men bak på stereon så finns de ju sjukt massa utgångar, kan det inte vara så att man kanske kopplat fel ? tongue

Love Me 0r Hate Me, It´s Still An 0bsession !
mYGeL
22 augusti 2009 · 1 338 Inlägg

en gång för länge sedan..
typ mitt första stereo bygge hehe...

Så hade jag fäst jordkabeln på ett dåligt sett och sen var baslådan lös och slet loss joirden då bröja den spöka också liknande sett att basarna börja slå helt okontrollerat utan att reagera på volym eller liknande..
dock dog steget efter ett tag tongue


Kolla så jorden sitter som det ska samt på ett bra ställe sen så klart även plussen samt andra anslutningar.. smile

Lycka till!

obs detta var mitt första bygge när jag var ca 16 år gammal tongue

Senast redigerat av mYGeL (22 augusti 2009)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
allenalle snickare
22 augusti 2009 · 612 Inlägg

har du för inställningar på preouten? sub w eller rear?

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
BebisRosa
22 augusti 2009 · 13 Inlägg

Jorden sitter där den ska, på ett bra ställe wink
Tror dock att steget börjar ge med sig efter några år i skuffen på en BMW som sällan går under 150km/h, haha !! big_smile


Hmm preout vette fan vad det är, har inte så många inställningar på steget hmm Är värsta blonda idioten när de kommer till bil-el o ljud wink

Love Me 0r Hate Me, It´s Still An 0bsession !
Drönirettab
22 augusti 2009 · 21 761 Inlägg

BebisRosa skrev:
Hmm preout vette fan vad det är

allenalle menar antagligen stereons lågnivåutgång för bakre kanaler. På en del stereoapparater kan man välja hur de bakre lågnivåutgångarna ska vara inställda, antingen som vanliga utgångar eller som ren subwooferutgång.

Väljer man vanlig utgång så skickas signalerna precis som vanligt, dvs med alla frekvenser om man inte använder ett eventuellt inbyggt delningsfilter, men om man väljer subwooferutgång så skickas bara basfrekvenser ut. smile

BebisRosa
22 augusti 2009 · 13 Inlägg

Jaha okej smile
Men som den inkompetenta billjuds meckarn jag är så började jag ändå pilla med lite kablar o sånt, har kopplat om vissa kablar o.s.v. o basen slog som den ska i 2 timmar, så jag får se om den är ok imorgon också, annars kanske jag fixade det på nåt sätt, haha big_smile

Love Me 0r Hate Me, It´s Still An 0bsession !
b0nd3n
13 september 2010 · 1 944 Inlägg

lyfter denna tråd då jag har precis samma problem, så fort jag slår på stereon börjar mina basar mullra och basa okontrollerat..

jag har testat bytt lågnivåkablar, kollat jorden, kollat + . testat steget i en annan bil och där funkade det prima, samma sak med stereon.. allt funkar utmärkt i en annan bil.


Help me !!


mvh
Andreas

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
christofer_k Vorsprung durch Technik
13 september 2010 · 2 432 Inlägg

b0nd3n skrev:
lyfter denna tråd då jag har precis samma problem, så fort jag slår på stereon börjar mina basar mullra och basa okontrollerat..

jag har testat bytt lågnivåkablar, kollat jorden, kollat + . testat steget i en annan bil och där funkade det prima, samma sak med stereon.. allt funkar utmärkt i en annan bil.


Help me !!


mvh
Andreas

hur är subsonic ställt på steget?

Snoogiloo
13 september 2010 · 685 Inlägg

b0nd3n skrev:
lyfter denna tråd då jag har precis samma problem, så fort jag slår på stereon börjar mina basar mullra och basa okontrollerat..

jag har testat bytt lågnivåkablar, kollat jorden, kollat + . testat steget i en annan bil och där funkade det prima, samma sak med stereon.. allt funkar utmärkt i en annan bil.


Help me !!


mvh
Andreas

När du bytade lågnivå kablar satte du dom på samma ställe som de förra kablarna då?

När jag höll på i skuffen i somras så fick även jag att det dunkade men det hela var att jag hade lagt kabeln för nära en pluskabel (original från bilen). om jag flyttade kabeln 2-3 cm så funkade det fint igen.
tänk på att du kan få störningarna bakom stereon också så testa dra dom på nytt sätt där också smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang