2582
Sök

Holmiis Bmw 320 E36 Coupé [7/5 - Bilder Från Lackbehandlingen s.21]

Nästan Maskiningenjör
399 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
J_Jager skrev:
Mycket intressant tråd, ska klart följas!! Hur gick det igår med sladdandet, vart det nå schysta bilder? MVH Johan

Tackar! Det gick ganska bra blev några riktigt feta bilder smile Tyvärr kom en plogbil och störde så vi drog in till stan igen...

Min projekttråd Bmw 320 e36
Rollin´hard or hardly rollin´?

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
10 februari 2010
Ja, men då är de ju självklart att bilderna ska upp så vi får e dom big_smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

Nästan Maskiningenjör
399 Inlägg
15 februari 2010
Trådstartare
_night_stalker_ skrev:
Ja, men då är de ju självklart att bilderna ska upp så vi får e dom big_smile

Dom kommer, bara jag får dom av udde först tongue

34 Inlägg
23 februari 2010
Fan Holmii har du smällt bilen eller? Var ett tag sen du uppdaterade, vill ju se nått roligt och nytt nu big_smile

Nästan Maskiningenjör
399 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
FreshPrince skrev:
Fan Holmii har du smällt bilen eller? Var ett tag sen du uppdaterade, vill ju se nått roligt och nytt nu big_smile

Haha, nä. Inte smällt han än, det står still lite nu bara pga brist på både pengar och motivation. Men imorrn händer det grejjer. Får uppdatera då smile

34 Inlägg
24 februari 2010
Vad bra big_smile Då får jag titta in och se va du gjort för roligt imorrn då...lycka till iaf smile

15 Inlägg
26 februari 2010
Ja nu gick det tyvärr inte riktigt som jag och holmii tänkt oss:/
Men släng upp bilderna innan montering av sakerna började tongue

Nästan Maskiningenjör
399 Inlägg
26 februari 2010
Trådstartare
FLyttad
Senast redigerat av Holmii (22 mars 2010)

vinnarskalle!
907 Inlägg
26 februari 2010
haha jäkla otur då! många kör ju med hammarlack men de ska tydligen inte va nå bra? kommer inte ihåg varför dock tongue vad använde ni? mina skulle oxå ha målats om, fast i nån silverfärg.

tysk.
592 Inlägg
26 februari 2010
Casy skrev:
haha jäkla otur då! många kör ju med hammarlack men de ska tydligen inte va nå bra? kommer inte ihåg varför dock tongue vad använde ni? mina skulle oxå ha målats om, fast i nån silverfärg.

Hammarlack har jag använt mängder med gånger utan problem. Bara för att inflika smile

34 Inlägg
27 februari 2010
Grymt i vilket fall som helst, Hade blivit riktigt fräscht med svarta ok, men ni ska inte lacka belägghållaren också då? Bromsvätska är nått som jag troligen också behöver byta, skulle gissa på att ingen gjort det på bilen innan så min bromsvätska består säkert till 90% kondensvatten tongue

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
27 februari 2010
Hammarlack is da shiet. Andvänder jag alltid på bromsok

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Nästan Maskiningenjör
399 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
Ja, vi använde hammarlack. Det ska tydligen som flera säger funka bra. Men färgen fick ju inte torka så den försvann liksom när vi monterade tongue

Det är alltid gratis ost i råttfällan
175 Inlägg
27 februari 2010
Om man har en bra yta fungerar vanlig sprayfärg kanon. Det blir bättre finish, och man har betydligt många fler färger att välja på:)

Kanske inte så lämpligt på en skånekörd volvo 244, då det behövs en lite mer fyllande färg i det läget^^

"Assumption is the mother of all fuckups"

Nästan Maskiningenjör
399 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
Chrise skrev:
Om man har en bra yta fungerar vanlig sprayfärg kanon. Det blir bättre finish, och man har betydligt många fler färger att välja på:)

Kanske inte så lämpligt på en skånekörd volvo 244, då det behövs en lite mer fyllande färg i det läget^^

Eller så målar man hammarlacken med en skumpensel för att få en oslagbar yta smile

dARKiE
5 031 Inlägg
27 februari 2010
Wiechert skrev:
Casy skrev:

Hammarlack har jag använt mängder med gånger utan problem. Bara för att inflika smile

Folk säger att färgen inte släpper igenom någon värme eller luft så oken blir assheta när man kör lite "tufft" med mycket inbromsning.

och det är bara SKITSNACK den gör det bättre än dem flesta färger.. dessa myter rollcool

Kör också med hammarlack, blir snyggare yta och det håller längre än sprayfärg.

Du får försöka ha lite mer tid så färgen hinner torka nästa gång wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Nästan Maskiningenjör
399 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
Folk säger att färgen inte släpper igenom någon värme eller luft så oken blir assheta när man kör lite "tufft" med mycket inbromsning.

och det är bara SKITSNACK den gör det bättre än dem flesta färger.. dessa myter

Kör också med hammarlack, blir snyggare yta och det håller längre än sprayfärg.

Du får försöka ha lite mer tid så färgen hinner torka nästa gång

Ja, mer tid skulle man väl alltid haft tongue Det enda man skulle haft mer av är väl pengar tror jag tongue

4 Inlägg
2 mars 2010
Hehe bra där Holmii tongue synd bara att tiden inte fans, det såg sjukt bra ut när jag va där.
Tror vi måste göra något liknande på mina ok sen, nu när man har köpt en trevlig överraskning till sig själv smile

Mvh Jäger

Nästan Maskiningenjör
399 Inlägg
4 mars 2010
Trådstartare
J_Jager skrev:
Hehe bra där Holmii tongue synd bara att tiden inte fans, det såg sjukt bra ut när jag va där.
Tror vi måste göra något liknande på mina ok sen, nu när man har köpt en trevlig överraskning till sig själv smile

Mvh Jäger

Ja, det var synd att inte vi hann få färgen att torka för det såg riktigt bra ut ett tag wink

Du får ta och slänga upp lite bilder på inköpet smile

51 Inlägg
4 mars 2010
Hörrudu du, fler bilder/updates tack!? big_smile Ser ju kanon ut! smile

Sök