turbonova skrev:
ok bra då vet jag räknar runt litern då...hur är bilen för övrigt?aldrig haft saab så jag vet inget om dom.
Mina erfarenheter av bilen är ganska bra iaf, Toppar ca 210 mätarfart, bekväm att åka i, och i alla fall i den saaben, väldigt bra originalljud. Låter ganska tråkigt dock, men det är ju lätt åtgärdat och då får man ju ett par pållar till på köpet.
Har itne kört han själv än då mitt körkort tog längre tid än planerat, men det verkar vara en helschysst bil. lätt för att rosta dock.
Tycker den har anlag för att svaja och kränga lite för mycket, men det är troligen på grund av 25 000 mil gamla stötdämpare, fjädringar, bussningar osv, men har hört ryktesvägen att dom inte är så bra original heller. Coilovers kanske vore en ide, bara att leva på korv och makaroner ett tag...
finns dessutom gott om uppgraderingsturbos och sådant till dem, så 300 hästar ska inte vara nå större problem. Vill man ha mer måste man kanske börja riva motorn och ha sig, men det låter vi någon mer rutinerad SAAB snubbe prata om.
Hoppas det jag kan bidra var till någon nytta, men det finns nog många här på forumet som sitter på mer saab 900 info än vad jag gör:)