Vad händer efter döden?

ZonaX Svetsare
23 augusti 2009 · 3 150 Inlägg

Subw000fer--92 skrev:

ralle_boyen skrev:

ZonaX skrev:

Tyvärr, man slocknar helt.  Även om nåt hade hänt hade du aldrig kunnat uppfatta det.

Sen tror jag det här med himmelen och allt, är nåt som närstående säger för att trösta sig själva när personen i fråga gått bort.

kan man inte bli ett spöke då sad?

SKA JAG BLI! tongue

Det kanske hade varit kul  tongue    Dock inte i längden kanske, då du kommer finnas i all evighet, kan bli lite långtråkigt kanske?  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
loudness
23 augusti 2009 · 4 554 Inlägg

man blir av med körkortet om man inte redan blivit de:P

KingWS6 TACS Medlem
23 augusti 2009 · 457 Inlägg

linuslinje skrev:
Den som var vaken på fysiklektionerna vet ju att ingen materia kan försvinna, bara ändra form. Så det blir väl återfödelse.
Frågan är ju om man återföds i ett liv med volvo eller i ett liv med mercedes?
Eller som pissoar-stenen? smile

Eh, kroppen ändrar form till maskbajs och "jaget" (mina tankar) som egentligen enbart består av en massa missriktade elektriska impulser mellan en massa gråa fettceller mellan mina öron får ge lite energi till en blomma så den orkar blanda koldioxid med solljus och fisa ut lite luft som grannens barn kan inandas. (Jag tänker då inte skaffa egna skitungar.)

Jag blir till nytt liv för andra, själv kommer jag vara för "förändrad" för att kunna märka det ...

ZonaX Svetsare
23 augusti 2009 · 3 150 Inlägg

KingWS6 skrev:

linuslinje skrev:
Den som var vaken på fysiklektionerna vet ju att ingen materia kan försvinna, bara ändra form. Så det blir väl återfödelse.
Frågan är ju om man återföds i ett liv med volvo eller i ett liv med mercedes?
Eller som pissoar-stenen? smile

Eh, kroppen ändrar form till maskbajs och "jaget" (mina tankar) som egentligen enbart består av en massa missriktade elektriska impulser mellan en massa gråa fettceller mellan mina öron får ge lite energi till en blomma så den orkar blanda koldioxid med solljus och fisa ut lite luft som grannens barn kan inandas. (Jag tänker då inte skaffa egna skitungar.)

Jag blir till nytt liv för andra, själv kommer jag vara för "förändrad" för att kunna märka det ...

Bra sagt!  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Niklas1987 NO
23 augusti 2009 · 2 182 Inlägg

Jag vill bli ett spöke å bo i en lampa

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Germax
23 augusti 2009 · 12 086 Inlägg

blacken skrev:
Vi föds ju enbart för att vi ska dö. Så "döden" måste ha en plats och funktion den med..

Det va ett jävliga negativt sätt o se på saken..

Jag vet inte varför livet finns, och jag tänker verkligen inte börja fundera på det.
Men nu lever jag och tänker inte sitta och resonera att jag lever i onödan för att jag ska dö.
Ha trevligt på vägen och tänkt inte så mkt på annat.

Galic_Andro Sthlm(s)low Familia
23 augusti 2009 · 1 177 Inlägg

Tyvärr är frågan till varför vi/världen/universum finns alldeles för stor för våra hjärnor att uppfatta om man bortser från religionsteori hur vi uppkom, lever och dör.

Gräver man verkligen djupt i det hela till VARFÖR vi lever och till vilken nytta i ett klot lika stor som en smula mitt ute i ingenstans, för att sen vänta på döden och undra vad som händer därefter, man går ju in i väggen....

...OM man inte lägger in religion i det hela med att man ser jesus/gud och hela baletten när man tuppar, för att sen komma till paradiset och leva ett nytt perfekt liv.... drar man ut på det ÄNNU mer så tror jag att det är just darför detta "snack" om himmelen och paradiset kom upp, för att vi människor inte är smarta nog att kunna klura ut vad som händer när man säger hejdå till världen, kroppen och själen...

Visst har jag gått på det där med himmelen och paradiset, just pga människan inte är så smart, jag har försökt bolla på det här med döden efter jag sett tråden, och i ren panik ställt mig upp från stolen och undrat att det inte finns en utväg till att skippa oexistens.

Så thats it liksom, vi kommer alla att dö nån dag, och av ren nyfikenhet kanske man tror att det poppar upp en stor panel där man får knappa in vart man vill "helvetet, himmelen, paradiset", eller helt enkelt så slocknar det och du hinner inte ens uppfatta att du dött wink

Kan hålla på i evigheter på varför jag tror att vi, människan, djur, världen, universum existerar.

Vi som människor gör nytta i våra hem, byar, städer, länder, kontinenter och i världen, men vad gör vi som människor för nytta mitt ute i ingenstans...

Vi kanske redan ÄR döda, och börjar leva när vi har dött, hänger ni med smile Vi kanske NU är små bakterier, atomer osv som sen utvecklas till något större, bättre och mer avancerat efter vad vi kallar det för....döden!!

Där har ni min nuvarande teori, nästa vecka har man en annan, och nästa vecka en annan smile

Mvh Andro

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
BMW 518i E28 "Respect Your Elders" (1988)
nimoz
23 augusti 2009 · 385 Inlägg

Galic_Andro skrev:
Tyvärr är frågan till varför vi/världen/universum finns alldeles för stor för våra hjärnor att uppfatta om man bortser från religionsteori hur vi uppkom, lever och dör.

Gräver man verkligen djupt i det hela till VARFÖR vi lever och till vilken nytta i ett klot lika stor som en smula mitt ute i ingenstans, för att sen vänta på döden och undra vad som händer därefter, man går ju in i väggen....

...OM man inte lägger in religion i det hela med att man ser jesus/gud och hela baletten när man tuppar, för att sen komma till paradiset och leva ett nytt perfekt liv.... drar man ut på det ÄNNU mer så tror jag att det är just darför detta "snack" om himmelen och paradiset kom upp, för att vi människor inte är smarta nog att kunna klura ut vad som händer när man säger hejdå till världen, kroppen och själen...

Visst har jag gått på det där med himmelen och paradiset, just pga människan inte är så smart, jag har försökt bolla på det här med döden efter jag sett tråden, och i ren panik ställt mig upp från stolen och undrat att det inte finns en utväg till att skippa oexistens.

Så thats it liksom, vi kommer alla att dö nån dag, och av ren nyfikenhet kanske man tror att det poppar upp en stor panel där man får knappa in vart man vill "helvetet, himmelen, paradiset", eller helt enkelt så slocknar det och du hinner inte ens uppfatta att du dött wink

Kan hålla på i evigheter på varför jag tror att vi, människan, djur, världen, universum existerar.

Vi som människor gör nytta i våra hem, byar, städer, länder, kontinenter och i världen, men vad gör vi som människor för nytta mitt ute i ingenstans...

Vi kanske redan ÄR döda, och börjar leva när vi har dött, hänger ni med smile Vi kanske NU är små bakterier, atomer osv som sen utvecklas till något större, bättre och mer avancerat efter vad vi kallar det för....döden!!

Där har ni min nuvarande teori, nästa vecka har man en annan, och nästa vecka en annan smile

Mvh Andro

*applåder*

ESTRANDBERG88 Hojmek
23 augusti 2009 · 748 Inlägg

Vad som helst kan ju hända. Det som stör mig mest är att jag vill veta hur " Universum" Tomrummet även kallat kom till? Menar allting måste ju ha en början tongue

cheffer
24 augusti 2009 · 1 422 Inlägg

Bodegan skrev:
Vad som helst kan ju hända. Det som stör mig mest är att jag vill veta hur " Universum" Tomrummet även kallat kom till? Menar allting måste ju ha en början tongue

Enligt vårt logiska tänkande så måste det ha det, men är det verkligen så? "allt måste ha en början och allt måste ha ett slut" Men om man tänker så att det går inte att skapa ny energi, bara ändra form så måste ju energin ALLTID funnits och det har ALLTID funnits något och det kommer ALDRIG att ta slut wink Går inte att tänka på det helt enkelt för vi "vill" ha svar på saker och anledning, rättare sagt så måste vi nästan ha det. Känns helt sjukt med något som inte har en början och något som inte har ett slut men det verkar lurt.

Ang vart man kommer när man dör så de vet man inte förns dess, de som varit nära döden har ju inte samma åsikter de heller och vissa kommer inte ihåg något av det, andra säger att det är som ett lugn som sköljer över dem och välbehag. Jag vet själv inte vad jag ska tro, har man tur så får man välja själv och när det väl är game over får man välja sitt eget slut, bygga upp sin egen version av paradiset kanske? Vem vet, bättre än här måste det ju bli iaf xD

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
24 augusti 2009 · 3 519 Inlägg

Jag tror ju på spöken. så om dom finns så lär det ju finnas något efter döden?!??
Varför skulle allt bara sluta existera? Jag tror att man kan återfödas om man vill det. Att man kan få en andra chans liksom.. Eller byter person i ett annat land eller nå.. Jag blir tokig när jag funderar på det.. Haha

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Android
24 augusti 2009 · 892 Inlägg

Jag vet inte vad jag tror om jag ska vara helt ärlig.

Min logiska sida säger att jaget bara är resultatet av en avancerad bio-elektrisk dator (hjärnan). När "strömmen stängs" så dör datorn, utan att något mer händer.

Min andliga sida säger att allt levande är en mix av både det fysiska och det andliga, eller universella...att vi övergår till något annat...


Så jag kan verkligen inte bestämma mig. Jag borde tro att vi bara dör, men å andra sidan är det så mycket berättelser och upplevelser av händelser, som vi än idag inte riktigt kan förklara. Jag kan inte avfärda det som drömmar och förhoppningar. Så jag antar jag får vara splittrad tills jag får reda på sanningen... wink

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
T5Black
24 augusti 2009 · 451 Inlägg

Jag hoppas på att man återföds som nå coolt typ en angelmört eller en bondkatt haha.

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
24 augusti 2009 · 1 874 Inlägg

FireTraXX skrev:
Det tar slut.
Inget bra, inget evigt mörker, du som dig slutar helt enkelt att existera.

Exakt. Tänk det som hur det var innan du föddes. "Nothingness". Allt annat är skitsnack.

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
24 augusti 2009 · 1 874 Inlägg

ZonaX skrev:

ralle_boyen skrev:
asså allt kan ju itne slockna yikes något intressant måste hända ju yikes

Tyvärr, man slocknar helt.  Även om nåt hade hänt hade du aldrig kunnat uppfatta det.

Sen tror jag det här med himmelen och allt, är nåt som närstående säger för att trösta sig själva när personen i fråga gått bort.

...Och något som Kyrkan kan tjäna pengar på. Tänk efter; det är alltid samma visa. Begravningar kan kosta hundratusentals kronor. Samma sak med giftermål. Och vad händer; Jo, du betalar för att lova din flickvän att ni ska vara varandra trogna resten av livet. Varför inte bara lova det ändå och bjuda hem sina närstående på mat och sprit? Samma sak med döden. Varför betala en massa cash när man kan be polarna att gräva ner en i skogen, eller när man kan spränga sig själv i tusentals bitar nere på torget? big_smile

kolvas
24 augusti 2009 · 4 001 Inlägg

En liten historia om Finska Vinterkriget och Döden:

Som soldat i det Finska vinterkriget hade man 2 alternativ, antingen dog man eller så överlevde man.
Överlevde man så var det klart men dog man så hade man 2 alternativ.
Antingen så blev man vackert begravd eller så fick man ligga å ruttna bort.
Fick man ruttna bort så var det klart men om man blev begravd så hade man 2 alternativ.
Antingen så blev man näring till en vacker blomma eller till ett träd, blev man en blomma så var det klart men ifall man blev ett träd så hade man 2 alternativ, antingen blev man en fin stock som kunde användas vid husbygge eller så blev man massaved.
Blev man en stock så var det klart men blev man massaved så hade man 2 alternativ, antingen blev man pappersmassa eller så blev man flis.
Blev man flis så var det klart men blev man pappersmassa så hade man 2 alternativ, antingen blev man en bok eller så blev man skithuspapper.
Blev man en bok så var det klart men blev man skithuspapper så hade man 2 alternativ, antingen hamnade man på damernas eller på herrarnas, hamnade man på herrarnas så var det klart men hamnade man på damernas hade man 2 alternativ, antingen användes man där fram eller där bak och ifall man användes där fram så var det inte helt fel att vara med i Finska Vinterkriget lol

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
born_rebell Team740
24 augusti 2009 · 211 Inlägg

Galic_Andro skrev:
Tyvärr är frågan till varför vi/världen/universum finns alldeles för stor för våra hjärnor att uppfatta om man bortser från religionsteori hur vi uppkom, lever och dör.

Gräver man verkligen djupt i det hela till VARFÖR vi lever och till vilken nytta i ett klot lika stor som en smula mitt ute i ingenstans, för att sen vänta på döden och undra vad som händer därefter, man går ju in i väggen....

...OM man inte lägger in religion i det hela med att man ser jesus/gud och hela baletten när man tuppar, för att sen komma till paradiset och leva ett nytt perfekt liv.... drar man ut på det ÄNNU mer så tror jag att det är just darför detta "snack" om himmelen och paradiset kom upp, för att vi människor inte är smarta nog att kunna klura ut vad som händer när man säger hejdå till världen, kroppen och själen...

Visst har jag gått på det där med himmelen och paradiset, just pga människan inte är så smart, jag har försökt bolla på det här med döden efter jag sett tråden, och i ren panik ställt mig upp från stolen och undrat att det inte finns en utväg till att skippa oexistens.

Så thats it liksom, vi kommer alla att dö nån dag, och av ren nyfikenhet kanske man tror att det poppar upp en stor panel där man får knappa in vart man vill "helvetet, himmelen, paradiset", eller helt enkelt så slocknar det och du hinner inte ens uppfatta att du dött wink

Kan hålla på i evigheter på varför jag tror att vi, människan, djur, världen, universum existerar.

Vi som människor gör nytta i våra hem, byar, städer, länder, kontinenter och i världen, men vad gör vi som människor för nytta mitt ute i ingenstans...

Vi kanske redan ÄR döda, och börjar leva när vi har dött, hänger ni med smile Vi kanske NU är små bakterier, atomer osv som sen utvecklas till något större, bättre och mer avancerat efter vad vi kallar det för....döden!!

Där har ni min nuvarande teori, nästa vecka har man en annan, och nästa vecka en annan smile

Mvh Andro

Håller med fullständigt.

Burn Rubber Not Your Soul
blacken
24 augusti 2009 ·

JapMax skrev:

blacken skrev:
Vi föds ju enbart för att vi ska dö. Så "döden" måste ha en plats och funktion den med..

Det va ett jävliga negativt sätt o se på saken..

Jag vet inte varför livet finns, och jag tänker verkligen inte börja fundera på det.
Men nu lever jag och tänker inte sitta och resonera att jag lever i onödan för att jag ska dö.
Ha trevligt på vägen och tänkt inte så mkt på annat.

Negativt och negativt, det är en realistiskt syn på "fenomenet". Döden måste ju ha en funktion i livet med tanke på att våra kroppar igentligen ska funka hur länge som helst (under förutsättning att man inte medvetet pajjar den). Lägg sedan till våran uppkomst (existens) så finns det frågetecken kring det häringa med döden och ett totalt svart utsläckande..

Emilius Avstängd
24 augusti 2009 · 1 714 Inlägg

Men hallå, ni som säger att det bara tar slut och ingenting händer,
hur kan det bara ta slut? är det som att titta in i mörker eller? Man måste ju existera på nåt sätt!
Om du ser på dig som mer än kött och blod, se på dig som han som går runt och pratar och tittar och gör saker, vart tar han vägen sen? Jag kan bara inte koppla vad som händer, det kan ingen.
Världen finns ju för dig, du kan uppfatta den, påverka den och så vidare, vad händer när världen tas ifrån dig?
Döden skrämmer mig, för jag vet inte vad som väntar efter den, och det kan vara hur illa som helst,
och den fascinerar även mig på ett sätt som gör att jag ändå inte är rädd för den för jag vill verkligen veta,
detta är också helt naturligt för människan är rädd för det den inte förstår och nyfiken av sig.

Man måste tänka logiskt och det enda man kan säga med säkerhet om döden är att man är inte ensam med att inte ha nån aning vad som händer då.

Emilius Avstängd
24 augusti 2009 · 1 714 Inlägg

blacken skrev:

JapMax skrev:

blacken skrev:
Vi föds ju enbart för att vi ska dö. Så "döden" måste ha en plats och funktion den med..

Det va ett jävliga negativt sätt o se på saken..

Jag vet inte varför livet finns, och jag tänker verkligen inte börja fundera på det.
Men nu lever jag och tänker inte sitta och resonera att jag lever i onödan för att jag ska dö.
Ha trevligt på vägen och tänkt inte så mkt på annat.

Negativt och negativt, det är en realistiskt syn på "fenomenet". Döden måste ju ha en funktion i livet med tanke på att våra kroppar igentligen ska funka hur länge som helst (under förutsättning att man inte medvetet pajjar den). Lägg sedan till våran uppkomst (existens) så finns det frågetecken kring det häringa med döden och ett totalt svart utsläckande..

Precis, vi är på samma sida du och jag. Döden måste även den ha en funktion.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang