Vad händer efter döden?

LasseMan underordnad allfixare
23 augusti 2009 · 696 Inlägg

Som sagt vad tror ni händer efter döden? Själv försöker jag intala mig själv att det är nått bra som händer
för det känns lite konstigt om det bara skulle vara ett evigt mörker.

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
FireTraXX DFFL
23 augusti 2009 · 9 020 Inlägg

Det tar slut.
Inget bra, inget evigt mörker, du som dig slutar helt enkelt att existera.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Sarge
23 augusti 2009 · 2 337 Inlägg

FireTraXX skrev:
Det tar slut.
Inget bra, inget evigt mörker, du som dig slutar helt enkelt att existera.

Yes, det är vad jag tror också. Det blir helt enkelt game over, utan insert coin.

-Mackan- Fire And Silk
23 augusti 2009 · 2 254 Inlägg

Knalla förbi en sån här skyllt och få din fråga besvarad.

http://1.bp.blogspot.com/_-2IprnjpOLw/SOR1QgwY81I/AAAAAAAAAIE/2U2RFIQJED8/s400/life_after_death.jpg


"This parrot is no more. It has ceased to be. It's expired and gone to meet its maker. This is a late parrot. It's a stiff. Bereft of life, it rests in peace. If you hadn't nailed it to the perch, it would be pushing up the daisies. It's rung down the curtain and joined the choir invisible. This is an ex-parrot."

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Janneutanb
23 augusti 2009 · 7 271 Inlägg

Du dör och livet på jorden fortsätter som vanligt.
Så enkelt är det smile

ZonaX Svetsare
23 augusti 2009 · 3 150 Inlägg

Sarge skrev:

FireTraXX skrev:
Det tar slut.
Inget bra, inget evigt mörker, du som dig slutar helt enkelt att existera.

Yes, det är vad jag tror också. Det blir helt enkelt game over, utan insert coin.

Hehe, tror också det blir nåt sånt tyvärr. Dock dör du nog lyckligare om du tror du är på väg till himmelen kan jag tänka mig  smile

Senast redigerat av ZonaX (23 augusti 2009)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
blacken
23 augusti 2009 ·

Vi föds ju enbart för att vi ska dö. Så "döden" måste ha en plats och funktion den med..

Sushikocken Sleeper
23 augusti 2009 · 3 084 Inlägg

Hoppas då inte man kommer till himlen för där är ju -50grader Celsius

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
FireTraXX DFFL
23 augusti 2009 · 9 020 Inlägg

ZonaX skrev:

Sarge skrev:

FireTraXX skrev:
Det tar slut.
Inget bra, inget evigt mörker, du som dig slutar helt enkelt att existera.

Yes, det är vad jag tror också. Det blir helt enkelt game over, utan insert coin.

Hehe, tror också det blir nåt sånt tyvärr. Dock dör du nog lyckligare om du tror du är på väg till himmelen kan jag tänka mig  smile

Jag dör lyckligare i sängen med två schyssta tvillingar, 8 promille och ett kilo kola i näsan.
4 saker som faktiskt finns. smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
blacken
23 augusti 2009 ·

FireTraXX skrev:

ZonaX skrev:

Sarge skrev:

Yes, det är vad jag tror också. Det blir helt enkelt game over, utan insert coin.

Hehe, tror också det blir nåt sånt tyvärr. Dock dör du nog lyckligare om du tror du är på väg till himmelen kan jag tänka mig  smile

Jag dör lyckligare i sängen med två schyssta tvillingar, 8 promille och ett kilo kola i näsan.
4 saker som faktiskt finns. smile

Ganska så meningslöst att "plocka ner skylten" på detta sätt. Jag menar att om man har 8 promille och ett kejs kola i näbben, så man oförmögen att kunna vare sig uppfatta och njuta av tvillingarna..tongue

Förresten ett kejs i näbben, hur stor kran har du?..

ZonaX Svetsare
23 augusti 2009 · 3 150 Inlägg

blacken skrev:

FireTraXX skrev:

ZonaX skrev:
Hehe, tror också det blir nåt sånt tyvärr. Dock dör du nog lyckligare om du tror du är på väg till himmelen kan jag tänka mig  smile

Jag dör lyckligare i sängen med två schyssta tvillingar, 8 promille och ett kilo kola i näsan.
4 saker som faktiskt finns. smile

Ganska så meningslöst att "plocka ner skylten" på detta sätt. Jag menar att om man har 8 promille och ett kejs kola i näbben, så man oförmögen att kunna vare sig uppfatta och njuta av tvillingarna..tongue

Förresten ett kejs i näbben, hur stor kran har du?..

Hahha  xD

Senast redigerat av ZonaX (23 augusti 2009)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
FireTraXX DFFL
23 augusti 2009 · 9 020 Inlägg

blacken skrev:

FireTraXX skrev:

ZonaX skrev:

Hehe, tror också det blir nåt sånt tyvärr. Dock dör du nog lyckligare om du tror du är på väg till himmelen kan jag tänka mig  smile

Jag dör lyckligare i sängen med två schyssta tvillingar, 8 promille och ett kilo kola i näsan.
4 saker som faktiskt finns. smile

Ganska så meningslöst att "plocka ner skylten" på detta sätt. Jag menar att om man har 8 promille och ett kejs kola i näbben, så man oförmögen att kunna vare sig uppfatta och njuta av tvillingarna..tongue

Förresten ett kejs i näbben, hur stor kran har du?..

Äsch petitesser. big_smile

http://www.48h.se/wp-content/uploads/elefant.jpg

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
blacken
23 augusti 2009 ·

FireTraXX skrev:

blacken skrev:

FireTraXX skrev:

Jag dör lyckligare i sängen med två schyssta tvillingar, 8 promille och ett kilo kola i näsan.
4 saker som faktiskt finns. smile

Ganska så meningslöst att "plocka ner skylten" på detta sätt. Jag menar att om man har 8 promille och ett kejs kola i näbben, så man oförmögen att kunna vare sig uppfatta och njuta av tvillingarna..tongue

Förresten ett kejs i näbben, hur stor kran har du?..

Äsch petitesser. big_smile

http://www.48h.se/wp-content/uploads/elefant.jpg

Ehh, ska inte elefanter vara rosa vid 8 promille?..big_smile

volvoentusiasten
23 augusti 2009 · 4 005 Inlägg

Den som var vaken på fysiklektionerna vet ju att ingen materia kan försvinna, bara ändra form. Så det blir väl återfödelse.
Frågan är ju om man återföds i ett liv med volvo eller i ett liv med mercedes?
Eller som pissoar-stenen? smile

-Mackan- Fire And Silk
23 augusti 2009 · 2 254 Inlägg

linuslinje skrev:
Den som var vaken på fysiklektionerna vet ju att ingen materia kan försvinna, bara ändra form. Så det blir väl återfödelse.
Frågan är ju om man återföds i ett liv med volvo eller i ett liv med mercedes?
Eller som pissoar-stenen? smile

Reinkarnation! cool


Hoppas det blir något vettigt bara, haha.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
mr_right har roligt.. och ibland tråkigt
23 augusti 2009 · 461 Inlägg

jag kommer o låta er veta vad händer efter döden..

vänta tills jag dör bara så får ni se

An eye for eye only ends up making the whole world blind.
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
23 augusti 2009 · 1 898 Inlägg

Äh, vi spränger jorden nu och sen kollar efter vad som händer big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
ralle_boyen bara för jag hamnar över dig ;D
23 augusti 2009 · 846 Inlägg

asså allt kan ju itne slockna yikes något intressant måste hända ju yikes

Volvo 855 t5R "team soundmadness" (1995)
ZonaX Svetsare
23 augusti 2009 · 3 150 Inlägg

ralle_boyen skrev:
asså allt kan ju itne slockna yikes något intressant måste hända ju yikes

Tyvärr, man slocknar helt.  Även om nåt hade hänt hade du aldrig kunnat uppfatta det.

Sen tror jag det här med himmelen och allt, är nåt som närstående säger för att trösta sig själva när personen i fråga gått bort.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
ralle_boyen bara för jag hamnar över dig ;D
23 augusti 2009 · 846 Inlägg

ZonaX skrev:

ralle_boyen skrev:
asså allt kan ju itne slockna yikes något intressant måste hända ju yikes

Tyvärr, man slocknar helt.  Även om nåt hade hänt hade du aldrig kunnat uppfatta det.

Sen tror jag det här med himmelen och allt, är nåt som närstående säger för att trösta sig själva när personen i fråga gått bort.

kan man inte bli ett spöke då sad?

Volvo 855 t5R "team soundmadness" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang