Vad händer efter döden?

ZonaX Svetsare
24 augusti 2009 · 3 150 Inlägg

Emilius skrev:

blacken skrev:

JapMax skrev:

Det va ett jävliga negativt sätt o se på saken..

Jag vet inte varför livet finns, och jag tänker verkligen inte börja fundera på det.
Men nu lever jag och tänker inte sitta och resonera att jag lever i onödan för att jag ska dö.
Ha trevligt på vägen och tänkt inte så mkt på annat.

Negativt och negativt, det är en realistiskt syn på "fenomenet". Döden måste ju ha en funktion i livet med tanke på att våra kroppar igentligen ska funka hur länge som helst (under förutsättning att man inte medvetet pajjar den). Lägg sedan till våran uppkomst (existens) så finns det frågetecken kring det häringa med döden och ett totalt svart utsläckande..

Precis, vi är på samma sida du och jag. Döden måste även den ha en funktion.

Ja, den bereder plats för nya människor.  Du glöms bort och de nya tar så småningom din plats i världen.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Janneutanb
24 augusti 2009 · 7 271 Inlägg

Du föds förhoppningsvis lite mer evolverade än tidigare generation och förhoppningsvis så ger du liv åt en ännu mer evolverad generation.

Det handlar bara om att göra nästa steg bättre och bättre.
Därav dör man för att man börjar bli dålig.
Varför tror ni att ALLA här på jorden har som instinkt att överleva och att para sig?

Så enkelt är det.

blacken
24 augusti 2009 ·

ZonaX skrev:

Emilius skrev:

blacken skrev:

Negativt och negativt, det är en realistiskt syn på "fenomenet". Döden måste ju ha en funktion i livet med tanke på att våra kroppar igentligen ska funka hur länge som helst (under förutsättning att man inte medvetet pajjar den). Lägg sedan till våran uppkomst (existens) så finns det frågetecken kring det häringa med döden och ett totalt svart utsläckande..

Precis, vi är på samma sida du och jag. Döden måste även den ha en funktion.

Ja, den bereder plats för nya människor.  Du glöms bort och de nya tar så småningom din plats i världen.

Men vi föds ju som unika individer till ande, kropp och själ. Så det måste finnas "mer" till det hela, så att säga. Men vad?

Janneutanb
24 augusti 2009 · 7 271 Inlägg

blacken skrev:

ZonaX skrev:

Emilius skrev:

Precis, vi är på samma sida du och jag. Döden måste även den ha en funktion.

Ja, den bereder plats för nya människor.  Du glöms bort och de nya tar så småningom din plats i världen.

Men vi föds ju som unika individer till ande, kropp och själ. Så det måste finnas "mer" till det hela, så att säga. Men vad?

Fortfarande evolution.
För att hitta den perfekta varelsen så måste man prova ALLA kombinationer.
Den som överlever längst vinner helt enkelt.

blacken
24 augusti 2009 ·

Brains skrev:

blacken skrev:

ZonaX skrev:

Ja, den bereder plats för nya människor.  Du glöms bort och de nya tar så småningom din plats i världen.

Men vi föds ju som unika individer till ande, kropp och själ. Så det måste finnas "mer" till det hela, så att säga. Men vad?

Fortfarande evolution.
För att hitta den perfekta varelsen så måste man prova ALLA kombinationer.
Den som överlever längst vinner helt enkelt.

Evolution är ett väldigt överskattat och feltolkat begrepp. Och den är INNAN man dör, dvs den har ingen som helst funktion i det läget så att säga..

Janneutanb
24 augusti 2009 · 7 271 Inlägg

blacken skrev:

Brains skrev:

blacken skrev:

Men vi föds ju som unika individer till ande, kropp och själ. Så det måste finnas "mer" till det hela, så att säga. Men vad?

Fortfarande evolution.
För att hitta den perfekta varelsen så måste man prova ALLA kombinationer.
Den som överlever längst vinner helt enkelt.

Evolution är ett väldigt överskattat och feltolkat begrepp. Och den är INNAN man dör, dvs den har ingen som helst funktion i det läget så att säga..

Beror väl lite på hur man tror själv. Att säga att evolution är överskattat om vi härstammar ifrån små bakterier så är det väl ändå lite fel?
När en ny människa kommer till världen så är det ju en blandning av två personer.
Sen får ju den personen göra några personer till osv osv.
DNA blandas och ändras, både till det bättre och till det sämre. Dom bättre överlever.

Så ser jag det iaf, sen om jag har rätt eller inte det vet jag inte. Men det är inget jag oroar mig för.
Lev livet som du vill och ha det bra under tiden du lever. Resten sköter sig själv.

blacken
24 augusti 2009 ·

Brains skrev:

blacken skrev:

Brains skrev:

Fortfarande evolution.
För att hitta den perfekta varelsen så måste man prova ALLA kombinationer.
Den som överlever längst vinner helt enkelt.

Evolution är ett väldigt överskattat och feltolkat begrepp. Och den är INNAN man dör, dvs den har ingen som helst funktion i det läget så att säga..

Beror väl lite på hur man tror själv. Att säga att evolution är överskattat om vi härstammar ifrån små bakterier så är det väl ändå lite fel?
När en ny människa kommer till världen så är det ju en blandning av två personer.
Sen får ju den personen göra några personer till osv osv.
DNA blandas och ändras, både till det bättre och till det sämre. Dom bättre överlever.

Så ser jag det iaf, sen om jag har rätt eller inte det vet jag inte. Men det är inget jag oroar mig för.
Lev livet som du vill och ha det bra under tiden du lever. Resten sköter sig själv.

Ett sätt att se saker och ting. Men frågan var "vad händer efter döden" och där,då, i det skeendet så har eller spelar evolutionen ingen som helst roll eller har någon som helst påverkan av "utkomsten" liasom..

Alphasonic Piratpartiet
24 augusti 2009 · 339 Inlägg

Emilius skrev:
Men hallå, ni som säger att det bara tar slut och ingenting händer,
hur kan det bara ta slut? är det som att titta in i mörker eller? Man måste ju existera på nåt sätt!
Om du ser på dig som mer än kött och blod, se på dig som han som går runt och pratar och tittar och gör saker, vart tar han vägen sen? Jag kan bara inte koppla vad som händer, det kan ingen.
Världen finns ju för dig, du kan uppfatta den, påverka den och så vidare, vad händer när världen tas ifrån dig?
Döden skrämmer mig, för jag vet inte vad som väntar efter den, och det kan vara hur illa som helst,
och den fascinerar även mig på ett sätt som gör att jag ändå inte är rädd för den för jag vill verkligen veta,
detta är också helt naturligt för människan är rädd för det den inte förstår och nyfiken av sig.

Man måste tänka logiskt och det enda man kan säga med säkerhet om döden är att man är inte ensam med att inte ha nån aning vad som händer då.

Bara en liten fråga.
Vad hände innan du föddes? Var allt bara mörkt?

Emilius Avstängd
25 augusti 2009 · 1 714 Inlägg

Alphasonic skrev:

Emilius skrev:
Men hallå, ni som säger att det bara tar slut och ingenting händer,
hur kan det bara ta slut? är det som att titta in i mörker eller? Man måste ju existera på nåt sätt!
Om du ser på dig som mer än kött och blod, se på dig som han som går runt och pratar och tittar och gör saker, vart tar han vägen sen? Jag kan bara inte koppla vad som händer, det kan ingen.
Världen finns ju för dig, du kan uppfatta den, påverka den och så vidare, vad händer när världen tas ifrån dig?
Döden skrämmer mig, för jag vet inte vad som väntar efter den, och det kan vara hur illa som helst,
och den fascinerar även mig på ett sätt som gör att jag ändå inte är rädd för den för jag vill verkligen veta,
detta är också helt naturligt för människan är rädd för det den inte förstår och nyfiken av sig.

Man måste tänka logiskt och det enda man kan säga med säkerhet om döden är att man är inte ensam med att inte ha nån aning vad som händer då.

Bara en liten fråga.
Vad hände innan du föddes? Var allt bara mörkt?

Samma sak där! Jag har ingen aning och ingen annan heller.
Då var jag dock inte vid något speciellt medvetande och jag minns inget från när jag va liten,
nånstans efter 5-7 års ålder börjar jag minnas saker ifrån,
Nu när hjärnan är på fullvarv och jag är fullt medveten, vet att jag är vid liv,
vad kommer hända med denna fullt fungerande människa?

Själen.. vart tar den vägen? Föds man på nytt och vet om att man haft ett tidigare liv eller inte?

FireTraXX DFFL
25 augusti 2009 · 9 020 Inlägg

Man tvingas köra Volvo non stop i all oändlighet som straff för sina synder. smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Emilius Avstängd
25 augusti 2009 · 1 714 Inlägg

FireTraXX skrev:
Man tvingas köra Volvo non stop i all oändlighet som straff för sina synder. smile

Inte så illa ändå, men jag hade hellre sattit på brudar som i ett stort harem i all evighet big_smile

FireTraXX DFFL
25 augusti 2009 · 9 020 Inlägg

Emilius skrev:

FireTraXX skrev:
Man tvingas köra Volvo non stop i all oändlighet som straff för sina synder. smile

Inte så illa ändå, men jag hade hellre sattit på brudar som i ett stort harem i all evighet big_smile

Det får man göra ifall man aldrig gjort något ont.
Så alla bebisar får knulla, vi som är äldre än 2 dagar får köra volvo...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Emilius Avstängd
25 augusti 2009 · 1 714 Inlägg

FireTraXX skrev:

Emilius skrev:

FireTraXX skrev:
Man tvingas köra Volvo non stop i all oändlighet som straff för sina synder. smile

Inte så illa ändå, men jag hade hellre sattit på brudar som i ett stort harem i all evighet big_smile

Det får man göra ifall man aldrig gjort något ont.
Så alla bebisar får knulla, vi som är äldre än 2 dagar får köra volvo...

Värdelöst ju. Jag tänker varken bli gammal eller dö big_smile

ZonaX Svetsare
25 augusti 2009 · 3 150 Inlägg

kolvas skrev:
En liten historia om Finska Vinterkriget och Döden:

Som soldat i det Finska vinterkriget hade man 2 alternativ, antingen dog man eller så överlevde man.
Överlevde man så var det klart men dog man så hade man 2 alternativ.
Antingen så blev man vackert begravd eller så fick man ligga å ruttna bort.
Fick man ruttna bort så var det klart men om man blev begravd så hade man 2 alternativ.
Antingen så blev man näring till en vacker blomma eller till ett träd, blev man en blomma så var det klart men ifall man blev ett träd så hade man 2 alternativ, antingen blev man en fin stock som kunde användas vid husbygge eller så blev man massaved.
Blev man en stock så var det klart men blev man massaved så hade man 2 alternativ, antingen blev man pappersmassa eller så blev man flis.
Blev man flis så var det klart men blev man pappersmassa så hade man 2 alternativ, antingen blev man en bok eller så blev man skithuspapper.
Blev man en bok så var det klart men blev man skithuspapper så hade man 2 alternativ, antingen hamnade man på damernas eller på herrarnas, hamnade man på herrarnas så var det klart men hamnade man på damernas hade man 2 alternativ, antingen användes man där fram eller där bak och ifall man användes där fram så var det inte helt fel att vara med i Finska Vinterkriget lol

Hahhaa  tongue

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
expect1991
25 augusti 2009 · 1 814 Inlägg

Emilius skrev:

FireTraXX skrev:

Emilius skrev:
Inte så illa ändå, men jag hade hellre sattit på brudar som i ett stort harem i all evighet big_smile

Det får man göra ifall man aldrig gjort något ont.
Så alla bebisar får knulla, vi som är äldre än 2 dagar får köra volvo...

Värdelöst ju. Jag tänker varken bli gammal eller dö big_smile

Lycka till med bägge. "livet är hårt - hittills har ingen överlevt det."

Senast redigerat av expect1991 (25 augusti 2009)

ZonaX Svetsare
25 augusti 2009 · 3 150 Inlägg

expect1991 skrev:

Emilius skrev:

FireTraXX skrev:

Det får man göra ifall man aldrig gjort något ont.
Så alla bebisar får knulla, vi som är äldre än 2 dagar får köra volvo...

Värdelöst ju. Jag tänker varken bli gammal eller dö big_smile

Lycka till med bägge. "livet är hårt - hittills har ingen överlevt det."

"Don't take life too serious, You'll never escape it alive anyway."

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Moparboy440
25 augusti 2009 · 4 682 Inlägg

det finns två alternativ:
1. Du är mormon å kommer till himlen å tvingas leva med ett gäng mormoner resten av livet.
2. Du är inte mormon och kommer till helvetet å får umgås med Hitler,Saddam Hussein och Steve Irwin.

blacken
25 augusti 2009 ·

Moparboy440 skrev:
det finns två alternativ:
1. Du är mormon å kommer till himlen å tvingas leva med ett gäng mormoner resten av livet.
2. Du är inte mormon och kommer till helvetet å får umgås med Hitler,Saddam Hussein och Steve Irwin.

Hmmm, enligt deras lära så ryms det bara 177000 i himlen. Och vid detta häringa laget så bör det vara "slutsålt" på det "giget"..

Moparboy440
26 augusti 2009 · 4 682 Inlägg

blacken skrev:
Hmmm, enligt deras lära så ryms det bara 177000 i himlen. Och vid detta häringa laget så bör det vara "slutsålt" på det "giget"..

vad de tror på e ju mindre relevant,vad som e fallet är en helt annan sak wink.

SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
27 augusti 2009 · 661 Inlägg

Jag skall fan ner till helvetet dricka jägermeister o spela i metalband, jag tror alla hårdrockare kommer till helvetet som lär bli vårt himmelrike, smida en armé där nere o förinta all MTV musik o ta över världen med metal, o alla som inte pallar trycket kommer gå undan så naturen får ha sin gång, en värld med metal som religion och alla förslavade själar skänks evig vila medan de hårda, * snygga * o fredliga metalheads tar över. Det är min plan efter döden...

For the emperor

*ta snygga med en nyåpa salt smile

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang