Kungen 60 År!

Texas
30 april 2006 · 129 Inlägg

Grattis Kungen!

B | B E | C | C E
THEBADGUY Gorgilus addictus
30 april 2006 · 4 736 Inlägg

Ska inte ljuga: Bryr mig inte om han fyller år....inte ens om han hade fyllt 100

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
turbotompa fritidsprofessor
30 april 2006 · 1 197 Inlägg

samma här...

Gislekillen RushRacing.tk
30 april 2006 · 278 Inlägg

Kungen?? vem e han?? någon som bryr sig?? inte jag iaf...

dre_st202 Toya till I die
30 april 2006 · 38 Inlägg

Avskaffa

dekoj inkompetent
30 april 2006 · 95 Inlägg

satt och tänkte på det igår. fan vad tråkigt han måste ha på sina kalas. massa "fina" människor och kungligheter. måste sitta och prata om massa viktiga saker och inte säga ett ord fel. och en middag som följer alla bokens regler om vätt och etikett. och alla jävla fotografer som är där och tar kort och sedan ljuger lite om bilderna. stackars kungabarnen som måste leva i en sådan sur värld utan att få minsta tillstymelse till val av framtid eller yrke eller något över huvud taget.
jag bryr mig mer om dom sänker räkpriserena med 4 kr kilot än om kungen fyller år.

THEBADGUY Gorgilus addictus
30 april 2006 · 4 736 Inlägg

dre_st202 skrev:
Avskaffa

Kan hålla me dig där....kostar bara en massa pengar att ha han kvar. Är ju för tusan vi som betalar för han inköp.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Catling Old School Ford
30 april 2006 · 600 Inlägg

Saabare skrev:
Moderator eller administratör borde låsa tråden. Jag bryr mig inte. En onödig tråd.

haha, Folk skiter väll i om du inte bryr dig?

Alla får dropa komentarer men detta var en: Grattis" tråd! Inge annat!

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!
Ford Capri "ELD" (1981)
Ford Capri "Mk3 3.0l Essex" (1978)
Founder
30 april 2006 · 1 414 Inlägg

Om ni tycker att kungen kostar mycket pengar, va tror ni inte då att 4-5 fd presidenter och deras familjer kostar... dom får ju full lön och pension även efter att dom suttit av sin ämbetsperiod. USA har 4 st fd presidenter vid liv och räkna med att dom har några mille per år i lön. Kungen lever mest på avkastning utav fonder och kapital som är sparat sedan hundratals år tillbaka. Aftonbladet redovisade för ett tag sen att kungafamiljen inklusive alla systrar till kungen m.m. kostar svenska folket 5 kr/år per person... det är mindre än vad sveriges regering kostar...

Tänk på det här, tror ni att tex soviets regering brydde sig minsta lilla om när Palme eller nån annan hög politiker, typ Tage Erlander uttalade sig om Soviet, nej. Men när svenska kungen gjorde det, då lyssnade dom. Samma sak gäller USA. Knappt någon president har ens brytt sig om att ta emot en svensk statsminister, oftast blir dom mottagna av någon minister. Men när kungen kommer dit på besök, då jäklar...

Nej, ha kvar kungen för han är den enda jäkla stolthet vi har kvar i det här förbannade landet... Har vi en gång avskaffat kunga huset så kan vi aldrig få tillbaka det.

En sak bör man komma ihåg, kungen har fortfarande en makt. Om politikerna i sverige tex bestämmer sig för att använda svenska försvarsmakten till att starta ett krig eller nyttja det till något som kungen finner olämpligt så följer militären kungens ord. Han är fortfarande den högst rankade inom militären.

Senast redigerat av Founder (30 april 2006)

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Texas
30 april 2006 · 129 Inlägg

Man borde vara stolt att man har en kung! Det är att ha en historia!

B | B E | C | C E
Turbo_A4 Quattro Is The Shit!
30 april 2006 · 441 Inlägg

Jag håller med Founder! De e klart att vi ska ha kung i Sverige!

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com
Saabare Avstängd
30 april 2006 · 1 106 Inlägg

Det är nog bara Danmark, Sverige o Norge som har en kung.

Livet startar vid 220 km/h
THEBADGUY Gorgilus addictus
30 april 2006 · 4 736 Inlägg

Saabare skrev:
Det är nog bara Danmark, Sverige o Norge som har en kung.

Hm nej tror jag inte....någon som kan säga vilka mer som har kung?

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Maizer
30 april 2006 ·

Klart som fan att vi ska ha Kungen kvar! Det är ju våran historia det kan man inte bara avskaffa! Som Founder sa, Kungen är våran stolthet och ansikte utåt!

THEBADGUY Gorgilus addictus
30 april 2006 · 4 736 Inlägg

Founder skrev:
En sak bör man komma ihåg, kungen har fortfarande en makt. Om politikerna i sverige tex bestämmer sig för att använda svenska försvarsmakten till att starta ett krig eller nyttja det till något som kungen finner olämpligt så följer militären kungens ord. Han är fortfarande den högst rankade inom militären.

Är du säker på de? Kungen har, om jag inte minns fel, ingen makt längre. Han finns för att  "vara" sverige i ett annat land. Att prata för oss i andra länder...men du kanske har rätt. Jag vet inte...men jag tor inte han har makt längre

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Founder
30 april 2006 · 1 414 Inlägg

Saabare skrev:
Det är nog bara Danmark, Sverige o Norge som har en kung.

Nej du, det finns 20-30 länder med kungligheter... i Europa har du bland annat spanien, nederländera, Monaco, Luxemburg, Belgien... Tyskland saknar kung men dom har fortfarande en kejsarsläkt vid liv.

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Founder
30 april 2006 · 1 414 Inlägg

THEBADGUY skrev:

Founder skrev:
En sak bör man komma ihåg, kungen har fortfarande en makt. Om politikerna i sverige tex bestämmer sig för att använda svenska försvarsmakten till att starta ett krig eller nyttja det till något som kungen finner olämpligt så följer militären kungens ord. Han är fortfarande den högst rankade inom militären.

Är du säker på de? Kungen har, om jag inte minns fel, ingen makt längre. Han finns för att  "vara" sverige i ett annat land. Att prata för oss i andra länder...men du kanske har rätt. Jag vet inte...men jag tor inte han har makt längre

Är helt säker... han är vad dom kallade honom på CNN: supreme commander of the Swedish armed forces. Dom hade nyligen ett program om det...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Gislekillen RushRacing.tk
30 april 2006 · 278 Inlägg

Vad har vi kungen till igentligen?? Han gör enligt mig inte ett skit för sverige.. "Han repesenterar sverige heter det" De enda han gör e ju å köra för fort på våra svenska vägar utan att bry sig å krockar med andra utan att nånsin bli straffad.. tror att de räcker att skicka lite presenter till personen som han krockade med.. Han vågar inte ens erkänna att det var han som körde för fort i sin gula carrera... Ett j*vla skämt e han.. Avskaffa hela kungafamiljen: ta dom pengarna som dom kostar å lägg det på något viktigt: skola m.m t.ex. Han vill ju bara ha mera pengar hela tiden.. Vad gör resten av kungafamiljen?? inte ett skit. Bara ute å roar sig på våran bekostnad å tror att dom e så j*vla viktiga å krockar även dom (madde) utan några påföljder. Nää lägg ner alltihop. Finns viktigare saker än dom här i sverige.. Enligt mig. Alla får tycka vad dom vill. Detta e min åsikt.

THEBADGUY Gorgilus addictus
30 april 2006 · 4 736 Inlägg

Hm men man undrar viss gånger varför inte kungen ska bli straffad...han är en vanlig person som oss. Har han kört för fort så ska han får samma straff som om vi skulle göra de....böter eller kortet.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
dre_st202 Toya till I die
30 april 2006 · 38 Inlägg

Ge H.M Konungen rätt att uttala sig i politiska frågor, då kan jag tycka att det finns en anledning att ha kvar det hela. Som det är nu, han vågar(eller rättare sagt får inte)  varken säga bu eller bä, då kan vi lika gärna ha en staty som vi kallar "kungen", som vi kan flyga ner till Brunei eller Saudiarabien på statsbesök. Klart kungen och hela kungahuset är en del av vårat svenska historiska arv, men som dagsläget ser ut, det finns ingen respekt för honom, se bara hur han behandlas i våra svenska kvällsstidningar t.ex. Hade det för 300 år sedan funnits en skara människor som gick och snackade dynga om konungen så hade vederbörandes huvuden snabbt avlägsnats från sina kroppar. Nej, kungen är idag inte mer än en kändis vilket är synd, därför tycker jag inte vi har någon nytta av honom.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang