Kungen 60 År!

ednfhcdju
30 april 2006 · 62 Inlägg

han e endå ett fanskap-

ednfhcdju
30 april 2006 · 62 Inlägg

Gislekillen skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:
Herregud vad folk vet lite om kungafamiljen.
För mig är det en ära att vi fortfarande har kung i sverige.
Gislekillen, varför skulle inte kungen få krocka ? Han är ju 60 och har kört bil i hela sitt liv, det är för fan klart man för eller senare krockar ! Köra för fort har ju alla gjort dessutom.
Har du ens läst vad kunga familjen kostar varje svensk per år ?
Att tala innan man tänkt är som att torka sig i arslet utan att ha skitit.

Jag sa ALDRIG att han inte fick krocka.. shit happens och?? de e bara sättet som han gör det på... En offentlig person som kungen ska stå till svars för det han gör... T.ex fortkörningen: han nekar till att han körde porschen fastän det finns vittnen å bildbevis på att det var hans bil å han körde å silvia satt bredvid. Hans kommentar (eller en repesentant från kungahuset) Kungen har aldrig kört för fort han var aldrig på plats... När han krockade: Stack han från platsen direkt å skickar därefter en present till personen som han körde på som plåster på såren... Hade jag eller du eller någon annan krockat hade de ju inte varit så enkelt... böter, prick i kortet?? kanske till å me plockar kortet för det... E man e offentlig person så får man f*n står för det man kör. de får vi göra.. Eller?? Jag anser att det som gäller för oss ska gälla för kungafamiljen också. Varför ska dom särbehandlas?? Dom beter ju sig som om dom vore något extra fint folk.. Ok kostar kanske inte mer än några kronor per år... Vad kostar inte hans kalas i år?? vad kostar hela kungafamiljens kalas på ett år?? lägg pengarna på något viktigt.. Jag anser att de e mycket bättre att lägga dom 5 kr/år på t.ex skola, sjukvård m.m... Påstå bara inte nu att kungen e viktigare. Ok de e hans "jobb" att repesentera sverige... Men jag har inte sett något resultat av det... Jag måste arbeta å förtjäna min lön för att jag ska få några pengar.. Det var inte för så länge sen han begärde in mera pengar för renovera något torp el liknade för privat bruk. Jag anser inte att våra pengar ska gå till sånt. Vill jag renovera mitt torp eller hus m.m får ju jag gå till banken å låna... Nää som sagt avskaffa kungen å hela skiten å lägg pengarna på något vikigt...

Men ditt rikspucko jag skulle också kunna vinka till folk äta dyra middagar resa o snacka skit med folk o få pengar menar du att han gör nytta han e bara en symbol för vårat land.
Jag skulle hellre utse henke larsson eller nån annan till kung dom gör iaf nytta. som nästan alla glädjer sig över.

Kungen lever på skattebetalarna !

detta var ett svar till fredrik

Delerium Carpenter
30 april 2006 · 310 Inlägg

swe_volvo skrev:
han e endå ett fanskap-

För att? han kommer förmodligen aldrig att kosta dig några nämnvärda pengar? Ändå tycker du att han är ett fanskap? jag kan lova dig att han drar in mer pengar till sverige än vad han kostar.

När du säger göran person ute i vida världen tänker folk nån råslaktad röd gris men när du säger kungen vet nästan varje person med hyffsad allmänbildning vem du menar.

skulle du bara kunna ge ett enda bra resonemang till att varför vi ska avskaffa monarkin?
eller bara istället för fanskap?

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)
Phaetoon
30 april 2006 · 8 156 Inlägg

SnuttisPuppen skrev:

Phaetoon skrev:
Någon som kan namnet på Tysklands president?

De har ingen president.. Dem har en Förbundkansler som heter Angela Merkel...

Du har helt rätt när det gäller vem som är förbundskansler. Men det är samma sak som statminister. Att vara statchef är något helt annat (förutom i en diktatur då förstås).
Kung eller president. Monarki eller Republik.

I Tyskland heter den nuvarande presidenten Horst Köhler (kristdemokrat)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
ednfhcdju
1 maj 2006 · 62 Inlägg

Delerium skrev:

swe_volvo skrev:
han e endå ett fanskap-

För att? han kommer förmodligen aldrig att kosta dig några nämnvärda pengar? Ändå tycker du att han är ett fanskap? jag kan lova dig att han drar in mer pengar till sverige än vad han kostar.

När du säger göran person ute i vida världen tänker folk nån råslaktad röd gris men när du säger kungen vet nästan varje person med hyffsad allmänbildning vem du menar.

skulle du bara kunna ge ett enda bra resonemang till att varför vi ska avskaffa monarkin?
eller bara istället för fanskap?

varför ?
säg nåt bra som konungen har gjort?
han lever på oss o ingen annan.!

Phaetoon
1 maj 2006 · 8 156 Inlägg

swe_volvo skrev:
varför ?
säg nåt bra som konungen har gjort?
han lever på oss o ingen annan.!

Han har gett oss en hel del god PR?
http://di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelning … 26src%3ddi

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Lone Star
1 maj 2006 · 1 231 Inlägg

swe_volvo skrev:

Delerium skrev:

swe_volvo skrev:
han e endå ett fanskap-

För att? han kommer förmodligen aldrig att kosta dig några nämnvärda pengar? Ändå tycker du att han är ett fanskap? jag kan lova dig att han drar in mer pengar till sverige än vad han kostar.

När du säger göran person ute i vida världen tänker folk nån råslaktad röd gris men när du säger kungen vet nästan varje person med hyffsad allmänbildning vem du menar.

skulle du bara kunna ge ett enda bra resonemang till att varför vi ska avskaffa monarkin?
eller bara istället för fanskap?

varför ?
säg nåt bra som konungen har gjort?
han lever på oss o ingen annan.!

" jag kan lova dig att han drar in mer pengar till sverige än vad han kostar"

Det är väl ändå inte att leva på oss? Dessutom är ju kostnaden (5kr person/år) inget direkt hållbart argument vad gäller monarkins vara eller icke vara. Tror du att en president är gratis? om inte, vem betalar hans lön?

Mitt projekt: Evo III
Delerium Carpenter
1 maj 2006 · 310 Inlägg

varför är det inte hållbart att nånting kostar oss 5 kronor var? När du sitter och betalar en tredjedel av din lön i ren skatt? att ge sig in i kostnader brukar alltid få svensson att grina till jag har aldrig sagt att nånting är gratis. Men när landet får tillbaka i form utav pengar eller berömmelse så tycker jag att han gör sitt "jobb" Sen så förstår jag inte din fråga heller för du verkar inte ha någon?

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)
Lone Star
1 maj 2006 · 1 231 Inlägg

Delerium skrev:
varför är det inte hållbart att nånting kostar oss 5 kronor var? När du sitter och betalar en tredjedel av din lön i ren skatt? att ge sig in i kostnader brukar alltid få svensson att grina till jag har aldrig sagt att nånting är gratis. Men när landet får tillbaka i form utav pengar eller berömmelse så tycker jag att han gör sitt "jobb" Sen så förstår jag inte din fråga heller för du verkar inte ha någon?

Menar du mig nu? Tror du missuppfatta mig lite isåfall smile Menade att det inte är ett hållbart argument, 5 kr är alltså inget att bry sig om.

Jag vill ha kvar monarkin..

Mitt projekt: Evo III
Delerium Carpenter
1 maj 2006 · 310 Inlägg

haha!! tyckte det verkade lite konstigt , my bad sorry (:

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)
ednfhcdju
1 maj 2006 · 62 Inlägg

lägg ner detta onödiga forumet det hör inte till denna sida
kungen må han förse swe med PR

det kan vilken apa som helst göra.

Drönirettab
1 maj 2006 · 21 761 Inlägg

Det här är ju Off topic, då hör det hemma i allra högsta grad.

Jag säger också grattis till knugen, oavsett vad ni andra tycker. Han gör nytta för sverige men på ett sätt som de flesta inte förstår tydligen. Det handlar inte bara om att vinka lite hit och dit och äta dyra middagar på folkets bekostnad.

Senast redigerat av Drönirettab (1 maj 2006)

Tega Yrkesförare
1 maj 2006 · 1 073 Inlägg

Haha, jäkla tur att majoriteten i Sverige e förståndiga. Jag säger bara: GRATTIS KUNGEN!!! Den snart enda stolthet vi har kvar!

ednfhcdju
1 maj 2006 · 62 Inlägg

Tega skrev:
Haha, jäkla tur att majoriteten i Sverige e förståndiga. Jag säger bara: GRATTIS KUNGEN!!! Den snart enda stolthet vi har kvar!

lol

Lone Star
1 maj 2006 · 1 231 Inlägg

swe_volvo skrev:

Tega skrev:
Haha, jäkla tur att majoriteten i Sverige e förståndiga. Jag säger bara: GRATTIS KUNGEN!!! Den snart enda stolthet vi har kvar!

lol

Väntar fortfarande på ett bra argument till varför du vill ha bort kungen.. men du verkar inte ha något?

Mitt projekt: Evo III
Founder
1 maj 2006 · 1 414 Inlägg

Phaetoon skrev:

THEBADGUY skrev:

dre_st202 skrev:
Avskaffa

Kan hålla me dig där....kostar bara en massa pengar att ha han kvar. Är ju för tusan vi som betalar för han inköp.

Alternativet vore republik och att vi hade en president.
Finlands president kostar dubbelt så mycket som kungen kostar.

Dessutom så är kungens "varumärke" betydligt starkare än dom flesta andra presidenter, bortsett från USA:s president.

Någon som kan namnet på Tysklands president?

Tyskland har ingen president, utan en förbundskansler... Tyskland är faktiskt en mini union utav flera delstater... typ som usa... smile

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Albertoo
1 maj 2006 · 538 Inlägg

kungen e kung,big_smile heja kungen tongue

Founder
1 maj 2006 · 1 414 Inlägg

swe_volvo skrev:

Gislekillen skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:
Herregud vad folk vet lite om kungafamiljen.
För mig är det en ära att vi fortfarande har kung i sverige.
Gislekillen, varför skulle inte kungen få krocka ? Han är ju 60 och har kört bil i hela sitt liv, det är för fan klart man för eller senare krockar ! Köra för fort har ju alla gjort dessutom.
Har du ens läst vad kunga familjen kostar varje svensk per år ?
Att tala innan man tänkt är som att torka sig i arslet utan att ha skitit.

Jag sa ALDRIG att han inte fick krocka.. shit happens och?? de e bara sättet som han gör det på... En offentlig person som kungen ska stå till svars för det han gör... T.ex fortkörningen: han nekar till att han körde porschen fastän det finns vittnen å bildbevis på att det var hans bil å han körde å silvia satt bredvid. Hans kommentar (eller en repesentant från kungahuset) Kungen har aldrig kört för fort han var aldrig på plats... När han krockade: Stack han från platsen direkt å skickar därefter en present till personen som han körde på som plåster på såren... Hade jag eller du eller någon annan krockat hade de ju inte varit så enkelt... böter, prick i kortet?? kanske till å me plockar kortet för det... E man e offentlig person så får man f*n står för det man kör. de får vi göra.. Eller?? Jag anser att det som gäller för oss ska gälla för kungafamiljen också. Varför ska dom särbehandlas?? Dom beter ju sig som om dom vore något extra fint folk.. Ok kostar kanske inte mer än några kronor per år... Vad kostar inte hans kalas i år?? vad kostar hela kungafamiljens kalas på ett år?? lägg pengarna på något viktigt.. Jag anser att de e mycket bättre att lägga dom 5 kr/år på t.ex skola, sjukvård m.m... Påstå bara inte nu att kungen e viktigare. Ok de e hans "jobb" att repesentera sverige... Men jag har inte sett något resultat av det... Jag måste arbeta å förtjäna min lön för att jag ska få några pengar.. Det var inte för så länge sen han begärde in mera pengar för renovera något torp el liknade för privat bruk. Jag anser inte att våra pengar ska gå till sånt. Vill jag renovera mitt torp eller hus m.m får ju jag gå till banken å låna... Nää som sagt avskaffa kungen å hela skiten å lägg pengarna på något vikigt...

Men ditt rikspucko jag skulle också kunna vinka till folk äta dyra middagar resa o snacka skit med folk o få pengar menar du att han gör nytta han e bara en symbol för vårat land.
Jag skulle hellre utse henke larsson eller nån annan till kung dom gör iaf nytta. som nästan alla glädjer sig över.

Kungen lever på skattebetalarna !

detta var ett svar till fredrik

Vet du vilka mer som lever på skattebetalarna? Alla arbetslösa, alla politiker, alla kommunal anställda, alla statsanställda, alla svenska militärer m.m. m.m. m.m.  Kungen lever på avkastning ifrån fonder och förmögenheter som samlats in av hans förfäder... Gissa hur mycket dom drar in genom turism? det är inga småpengar. Varför tror du att nån japan tex skulle bry sig om Sverige? för henke larsson? get real!!! en tredjedel av svenska folket vet fan knappt vem det är... Men svenska kungen vet säkert en stor del av världens befolkning vem det är.

Och många vet hur mycket bra Han och Drottningen har gjort. Tänk på de tusentals barn som Silvia hjälpt i sydamerika, afrika bland annat. Både hon och kungen har gett mer glädje till dom barnen och deras fattiga föräldrar än vad någon politiker någonsin ens kunnat drömma om...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
dG IT-Tekniker
1 maj 2006 · 144 Inlägg

Tror ni kungen har det så lätt alla gånger då.. han har ju minst sagt press på sig..

Fredrik.Gustavsson
1 maj 2006 · 2 123 Inlägg

Det är många "barn" som skrivit i den här tråden och vad ni gnäller om att avskaffa kungen och skaffa monarki ?
Det hade kostat oss skjortan jämfört med kungen eftersom vår president skulle i så fall bara leva på oss skattebetalare eftersom hans förfäder inte tjänat något på fonder och dylikt.
Generelt, vem tror ni är dyrast Göran eller Kungen ?
Sen det om att han körde för fort, har du själv sett bilderna ens ?
Hade dom bilderna ens funnits hade kungen åkt dit + att han hade ett alibi som visade att han inte kunde ha gjort det. Så bilderna har nog fått en genomgång i photoshop.
Vi betalar endast våra 5kr/år och ingetting extra bara för deras kalas.
Jag kan lova dig att han betalade skadorna och dylikt. Nån prick i registret för att krocka har jag aldrig hört om. Men han får garanterat dyrare försäkring. Presenten skickade han väl för att visa att han var ledsen för det som hände.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang