2891
Sök

Sova med vax? :P

DFFL
9 020 Inlägg
25 augusti 2009
#21
Mortalis skrev:
lär ju inte direkt få bort nåt vax av att skölja håret, men visst, skölja kan man ju göra om man vill.
Var ju inte det jag menade heller.
Det jag försökte säga var att det inte är skadligt för håret att skölja ur det istället för att schamponera det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

12 086 Inlägg
25 augusti 2009
#22
Daxwax går ju inte att tvätta ur så de är ju bara smeta in de i kudden som gäller tongue

511 Inlägg
25 augusti 2009
#23
haha ja bara att hålla med japmax, kudden som gäller ifall man vill ha bort daxvax och med lite hjälp av tapeten, och förhopningsvis tjejen som ligger brevid kan man knugga huvudet imot, blir perfekt wink alla tjejer älskar daxvax

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX

Jlmmy
25 augusti 2009
#24
JapMax skrev:
Daxwax går ju inte att tvätta ur så de är ju bara smeta in de i kudden som gäller tongue
haha, Daxwax <3
Kör det varje dag, Omöjligt att tvätta bort^^ Du kan ta diskmedel i håret då brukar det försvinna tongue
Har dock alldrig tästat det, Men har hört att det skall funka.

mvh

Fire And Silk
2 254 Inlägg
25 augusti 2009
#25
FireTraXX skrev:
Mortalis skrev:
lär ju inte direkt få bort nåt vax av att skölja håret, men visst, skölja kan man ju göra om man vill.
Var ju inte det jag menade heller.
Det jag försökte säga var att det inte är skadligt för håret att skölja ur det istället för att schamponera det.
Men det finns ingen anledning att skölja ur håret, för det ser likadant ut efteråt, som det gjorde in du sköljde.
OM man inte använder sig av schampo. Ska man inte använda schampo så kan man lika gärna avstå från  att blöta jordgubben överhuvudtaget.


Något som faktiskt bör undvika är (2 in one) produkter alltså kombinerad Shower-Cream och Shampoo.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Studerande
727 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
#26
Mortalis skrev:
Man ska inte duscha håret varje dag...skadar håret mer än det gör nytta.
Egentligen är det bara bra att låta det "flotta till sig", efter några dagar så försvinner "flottet" naturligt och du har otroligt fint hår.
Så egentligen, om man kan, bör man unna sitt hår att få "flottas ner" några gånger om året, mår det bra av.

Svårt å säga om det är bra eller inte att sova med just ditt vax ju, som en sa om daxvax, de e ju vaxet from hell...och bör man ju inte använda alls tongue Billigt skräp som inte låter håret andas.

Nåt I-landsfenomen där vi fått för oss att man måste duscha varje dag och slänga alla kläder i tvätten så fort man haft på sig dem en dag. Finns inget som säger t.ex. att du inte kan använda ett par jeans i en-två veckor utan att det är äckligt bakteriellt sett, vid normalt brukande.
Jäklar vad många kommentarer jag har fått o.O
Tack för ditt inlägg^^

Och nej, jag använder inte Daxvax, använder något som är mjukvax, venne vad det är för märke.

Jag sov inatt med vax, det häftiga var att jag inte änns rörde på mig och det kletade nästan inge vax på kudden, och jag sov/sover inte nära väggen.

Och bra att det inte händer något speciellt.

Och vadå stinky, vaxet luktar som fan och jag brukar inte svetta så mkt. Använder också parfym, dedorant och skit typ varje dag. ^^

// = xXchamXx94 = cool

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

1 814 Inlägg
25 augusti 2009
#27
Jag skulle helst inte sova med det i håret, tvättar/sköljer alltid ur innan jag sover.  Daxvax ska man undvika, oljebaserad om jag minns rätt.

Diktator
968 Inlägg
25 augusti 2009
#28
vax är för noobs... gelatin för hela slanten, håller 1 vecka i sträck utan att göra något åt frillan och är hur lätt osm helst att duscha ur i varmt vatten... blir som plast har använt det i 5-6 år och mitt hår är lika vackert som alltid

1 814 Inlägg
25 augusti 2009
#29
jag använder HMs gelwax och är nöjd kan jag passa på att berätta. Finns inget bättre för mitt hår! D-Fi som alla brats kör med (bara för att det är dyrt) är ju värdelöst på alla sätt.

945 Inlägg
25 augusti 2009
#30
expect1991 skrev:
jag använder HMs gelwax och är nöjd kan jag passa på att berätta. Finns inget bättre för mitt hår! D-Fi som alla brats kör med (bara för att det är dyrt) är ju värdelöst på alla sätt.
Ja för det är ju jättedyrt...
D-Fi är fantastiskt för mitt hår iaf.


4 682 Inlägg
25 augusti 2009
#31
förstår inte hur ni kan lägga "vax" i håret, vet ni inte var det kommer ifrån?
http://www.evtv1.com/player.aspx?itemnum=1839

Avstängd
424 Inlägg
25 augusti 2009
#32
Daxwax suger ju.. Kan tipsa om Got2B hårspray istället. Som vax på spray flaska ungefär. Funkar as bra.

team Svineri. Volvos under construction.

Supraman
2 300 Inlägg
25 augusti 2009
#33
Inte farligt att sova med vax men inte särskilt fräscht, ni ska bara veta hur mkt gott vax och annat klet fångar upp och lägger sig i håret.


Men för tusan.

Nog att man vill va fin när man ska ut på något kul men att gå med klet dagarna i ända?
Så fåfäng får man inte va.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sleeper
3 084 Inlägg
25 augusti 2009
#34
hehe jag kör med hårsprej tongue
Inte speciellt fåfäng men annars ser jag inte nått (billigare med hårsprej än att klippa sig tongue)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Smålänning
7 882 Inlägg
25 augusti 2009
#35
Senast jag la upp frisyren va det med motorolja... Höll på att stoppa i kolvarna i en Volvo D10 wink

Men jag har aldrig hört att det ska vara skadligt att sova med vax i håret, men fy va äckligt tongue kladda ner allting...

Hår är död materia, så det tar inte direkt skada av någonting, och gör det det så påverkar det knappast resten av kroppen tongue

Men varför är det inte bra att använda shampoo varje dag? Va rätt intressant faktiskt... Jag brukar dock vara så lat att jag använder tvål även til håret tongue Är ju bara löddret som skiljer wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

12 086 Inlägg
26 augusti 2009
#36
Jag tycker oxå daxwax suger, jag har rätt tunt hår. Och inte bästa hårsäckarna häller tongue Så försöker jag smeta in skiten i håret så rycker jag dän halva big_smile

Nä, jag kör oftast mousse.. typ 2ggr i månan när jag ska bli extra fin tongue

461 Inlägg
26 augusti 2009
#37
twin_cam skrev:
Senast jag la upp frisyren va det med motorolja... Höll på att stoppa i kolvarna i en Volvo D10 wink

Men jag har aldrig hört att det ska vara skadligt att sova med vax i håret, men fy va äckligt tongue kladda ner allting...

Hår är död materia, så det tar inte direkt skada av någonting, och gör det det så påverkar det knappast resten av kroppen tongue

Men varför är det inte bra att använda shampoo varje dag? Va rätt intressant faktiskt... Jag brukar dock vara så lat att jag använder tvål även til håret tongue Är ju bara löddret som skiljer wink
Nä, håret tar ingen skada, det är ju som du sa död materia.

Det är ju hårbotten som man schamponerar, och jag antar att hårbotten är känslig för schamponering. Det bästa är att inte tvätta håret alls har jag för mig...?

Tvål ska inte alls vara bra till hårbotten, antagligen för att den är så känslig. Så de borde du sluta med!
Senast redigerat av von_blad (26 augusti 2009)

BMW - Better Make Way

200 Inlägg
26 augusti 2009
#38
expect1991 skrev:
jag använder HMs gelwax och är nöjd kan jag passa på att berätta. Finns inget bättre för mitt hår! D-Fi som alla brats kör med (bara för att det är dyrt) är ju värdelöst på alla sätt.
Kan inte annat än att hålla med Hms gelwax är awesome! Har inte hittat nått annat wax som funkar bättre för mitt hår och jag har fan provat det mesta.

4 005 Inlägg
26 augusti 2009
#39
expect1991 skrev:
Jag skulle helst inte sova med det i håret, tvättar/sköljer alltid ur innan jag sover.  Daxvax ska man undvika, oljebaserad om jag minns rätt.
Nja, jag har ju nu använt daxvax i.... många år...

Den röda ska man hålla sig undan ifrån, den avråder många frisörer från med...

Använd istället den orange-guldiga burken som heter Sportin Waves Den är vattenbaserad och allt lossnar väldigt lätt.

Du kan ju duscha på kvällen och sedan bara duscha av dig lite på morgonen om du vill.

http://picture.yatego.com/images/4a5c9fca2313f6.8/Sportin_GOLD.jpg


2 182 Inlägg
26 augusti 2009
#40
Själv kör jag med Murrays, asbrå kladdar inget

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo


Sök