2734
Sök

Frågor om diskanter och 4"

Yrkeschaufför
165 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
Tjena!

Jag ska uppdatera ljudet lite i bilen, och har kommit så långt som till en ny huvudenhet (jvc) och 4 st 5,25 jvc coaxial i framdörrarna + hatthyllan. Och nu undrar jag om det blir bäst med nya diskanter i instrumentbrädan (orginal är helt kassa) eller om jag ska ploppa ner 4" där istället. Jag är helt nybörjare på detta så har ingen aning tongue

Sedan undrar jag och om man kan få något bra baspaket (steg+låda) för typ 1500:- det behöver inte vara så hela bilen skakar utan bara lite extra tryck smile   Tacksam för tips och länkar!

14 Inlägg
2 september 2009
Här är ett baspaket som jag köpt nyligen!
Funkar kanon smile
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=856 … onRow1Left

stahre
2 september 2009
Men du har ju diskant i alla högtalare om det är coax..? Jag är inte duktig på detta på nåt vis men känns som om det bara blir konstigt med ett par diskanter till.

Nätverkstekniker(snart)
164 Inlägg
3 september 2009
danne9108 skrev:
Tjena!

Jag ska uppdatera ljudet lite i bilen, och har kommit så långt som till en ny huvudenhet (jvc) och 4 st 5,25 jvc coaxial i framdörrarna + hatthyllan. Och nu undrar jag om det blir bäst med nya diskanter i instrumentbrädan (orginal är helt kassa) eller om jag ska ploppa ner 4" där istället. Jag är helt nybörjare på detta så har ingen aning tongue

Sedan undrar jag och om man kan få något bra baspaket (steg+låda) för typ 1500:- det behöver inte vara så hela bilen skakar utan bara lite extra tryck smile   Tacksam för tips och länkar!

Eftersom du har diskanter i coaxial högtalarna, så blir det väl bäst om du slänger i 4" coaxial högtalare, från samma serie, ner i instrumentbrädan.

Och om du vill ha mer tryck i ljudet så kan jag rekomendera gas baspaket med dubbla tior:)

Mvh.

Den som spårar ur hittar ofta en klocka ;)

Sök