Dånande ljud från basen

snoobben
29 augusti 2009 · 23 Inlägg

hej undrar varför baslådan dånar när jag har stängt av stereon. kör med hög till lågnivå å remoten kopplat till ena baklyset. alltså när jag kör å stänger stereon så är steget fortfarande igång å det dånar.

tacksam för svar!

evilaudio
29 augusti 2009 · 16 195 Inlägg

snoobben skrev:
hej undrar varför baslådan dånar när jag har stängt av stereon. kör med hög till lågnivå å remoten kopplat till ena baklyset. alltså när jag kör å stänger stereon så är steget fortfarande igång å det dånar.

tacksam för svar!

eftersom att du kopplat remoten till ditt baklyse så stängs den ju inte av när du stänger av stereon.. så steget är ju fortfarande på så de kan ju va så att du får störningar via lågnivån som gör att de dånar.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
JoKarN
29 augusti 2009 · 236 Inlägg

Det är som evilaudio över här säger man det där dånande ljudet är att det kommer massa ström till steget men ingen musik från signalkablarna flytta remoten till sterion lr direkt koppla den på steget

båge montör och hobby mekaniker
29 augusti 2009 · 2 672 Inlägg

om han direktkopplar den på steget måste han väl få samma resultat? med tanke på att steget kommer stå på hela tiden istället?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
snoobben
30 augusti 2009 · 23 Inlägg

ok tack för hjälpen smile ska testa att koppla om remoten  till stereon istället. får hoppas att det hjälper.

snoobben
30 augusti 2009 · 23 Inlägg

då har jag en annan fråga  (ursäkta jag e jobbig) om jag drar ut den röda lågnivå kablen har jag fortfarande ljud men drar jag ut den svarta så tystnar det? nått jag kopplat fel?  vad jag vet så sitter det rätt.

Senast redigerat av snoobben (30 augusti 2009)

jimmyostrom
30 augusti 2009 · 560 Inlägg

Att det tysnar är fullt normalt när du drar ut den ena lågnivån (inte båda).

Men kolla som dom övriga skrev att inte remoten är på hela tiden trots du stängt av stereon.

snoobben skrev:
då har jag en annan fråga  (ursäkta jag e jobbig) om jag drar ut den röda lågnivå kablen har jag fortfarande ljud men drar jag ut den svarta så tystnar det? nått jag kopplat fel?  vad jag vet så sitter det rätt.

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang