2571
Sök

BMW E30 -1990 Indikatorlampa Instrumentpanelen

48 Inlägg
29 augusti 2009
Trådstartare
Hejsan

skulle vilja ha lite hjälp, har nyss köpt en BMW E30 men jag skulle vilja veta vad en lampa betyder mer exakt, Antar att den har med bromsarna att göra ? eller är jag helt fel ute ?. har ej hittat den på min E34 eller kunnat googlat fram den tyvärr, tacksam för hjälp.

http://img33.imageshack.us/img33/4397/lampae30.jpg

M-Power

235 Inlägg
30 augusti 2009
Bromsbelägg e slut.

Bmw, när du älskar att köra!

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
30 augusti 2009
Slitagevarnare till bromsbeläggen!
Helt enkelt dax att byta belägg, glöm inte att köpa en ny slitagevarnare oxå!
Är en lös liten grej som man sätter i bromsbelägget!
Eller så kan man koppla ihop sladdarna ute vid hjulet så slocknar den!

48 Inlägg
30 augusti 2009
Trådstartare
dieselknackare skrev:

Okey då var det som jag tänkte då, antingen är dom bytta eller så inte, för jag antar att den ska lysa om dom ej har använt en ny slitagevarnarsladd då, eller så lyser den för att dom är slut, återstår & se, är det bara slitagevarnare fram på bilen eller bak med ?

supertack för snabba svaret..

M-Power

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
30 augusti 2009
-M-Power- skrev:
dieselknackare skrev:

Okey då var det som jag tänkte då, antingen är dom bytta eller så inte, för jag antar att den ska lysa om dom ej har använt en ny slitagevarnarsladd då, eller så lyser den för att dom är slut, återstår & se, är det bara slitagevarnare fram på bilen eller bak med ?

supertack för snabba svaret..

Jag har både bak å fram på min har jag för mig!

82 Inlägg
18 april 2011
förlåt om jag drar upp tråden men skulle vilja veta vad lampan precis till höger är till för . min börjar lysa lite då och då

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
18 april 2011
E30Dennis skrev:
förlåt om jag drar upp tråden men skulle vilja veta vad lampan precis till höger är till för . min börjar lysa lite då och då

Menar den lilla olja kanna på höger?
Om den lyser gult ner du kör, det är på grund att du saknar olja i motor och bör fylla på så snart som möjligt.
Om den lyser röd när du kör, stanna motorn, gå köpa olja och fyll på direkten innan du får motor haveri.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

82 Inlägg
18 april 2011
nää den som ser ut så här  (!)

Saabifierad
2 031 Inlägg
18 april 2011
Troligtvis så indikerar den ett bromsrelaterat fel. Kan lysa när bromsvätskenivån börjar bli låg, en broms tar dåligt eller att en broms inte tar alls.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

82 Inlägg
18 april 2011
okey för när man har sterion igång så blinkar den ibland itakt till musiken oh ibland så lyser den inte alls smile

Plattan i mattan !
305 Inlägg
18 april 2011
kontrollera bromsvätskenivån.

82 Inlägg
18 april 2011
okey tackar smile  någon som vet anledning till att den blikarar till ilband när man står stilla oh spelar musik så blinkar den ibland i takt till basen

Plattan i mattan !
305 Inlägg
18 april 2011
Kan ju va så att nivån ligger precis på gränsen, så när du dunkar på så vibrerar vätskan och förlorar kontakt med givaren, skulle kunna va så.

82 Inlägg
18 april 2011
jo sant smile jaja får kolla tack för alla svar smile

Sök