Nya högtalare i dörrar etc på Passat variant

ljungar
30 augusti 2009 · 11 Inlägg

Efter att ha införskaffat min första bil så har jag förmodligen sprängt en av högtalarna i den. Så nu är jag sugen på att byta ut högtalarna i dörrarna (vilka jag inte tror är orginal) + sätta in ett slutsteg med bas. Budgeten ligger på runt 1500kr.   

Hur gör jag för att byta i dörrarna, är man tvungen att riva ner hela inredningen?
Vilken storlek ska man köpa och hur går man tillväga i just storlek för att dem ska passa utan att man ska behöva ändra något?
Stereon som sitter i nu är en JVC KW-XG701 vad jag kan läsa ut, den har cd mp3 usb.

Jag behöver alltså en rejäl genomgång med detta om de finns ngn snäll själ! Att tillägga så är sladdarna till slutsteg och bas draget, men jag vill veta vad jag ska inhandla för att göra de så enkelt som möjligt och ingen bränd stereo!

Något som jag kollat in är ljuden man kan inhandla på netonnet så ge mig gärna rekommendationer därifrån!

Mvh Victor

bilmodellen var alltså vw passat variant 2001

Senast redigerat av ljungar (30 augusti 2009)

Volvo V50 1.6D drive "Miljödiesel" (2010)
Janneutanb
30 augusti 2009 · 7 272 Inlägg

Ska du lägga ut 1500kr på högtalare, steg och bas?

_DamnIt R1 driver!
30 augusti 2009 · 5 128 Inlägg

Begagnat är nog verkligen enda svaret om du ska ha en chans att få något som inte låter helt genomruttet!

ljungar
30 augusti 2009 · 11 Inlägg

_DamnIt skrev:
Begagnat är nog verkligen enda svaret om du ska ha en chans att få något som inte låter helt genomruttet!

vi hoppar steg och bassnacket, Är de mkt jobb att bytahögtalre i framdörrarna? storlek osv?

http://www.netonnet.se/   sen sök på Mutant slutsteg + Avant 12 tums bas  så får man upp för 990kr? både bas och slutsteg är de fel ?

Senast redigerat av ljungar (30 augusti 2009)

Volvo V50 1.6D drive "Miljödiesel" (2010)
jc
30 augusti 2009 · 56 Inlägg

Enligt BRL´s lista så är det 6,5" i framdörrarna. Fast enligt den så behöver du en adapter också.

VW PASSAT 3/97-    FD/BD    6,5 tum    400SAK3103

Senast redigerat av jc (30 augusti 2009)

ljungar
1 september 2009 · 11 Inlägg

och man måste ta bort hela inredningen? vad ska man köpa för att få bra bas i dörrarna då?

Volvo V50 1.6D drive "Miljödiesel" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang