2622
Sök

Blivit av med körkort! Hjälp!

4 554 Inlägg
2 september 2009
fick mitt besked idag får köra igen den 19e sptember (en månad) shit vad lättat man är!

19 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
loudness skrev:
fick mitt besked idag får köra igen den 19e sptember (en månad) shit vad lättat man är!

Härligt! Hur länge fick du vänta på besked från länsstyrelsen från att du skickat tillbaks dina argument?

/robban

A day without turbo is a never ending day.

4 554 Inlägg
2 september 2009
skickade i fredags och fick det idag

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
3 september 2009
hade fan dött utan mitt kort. Jag får panik redan nu när bilen har varit inne på verkstad i 1-2 veckor! Tänk i stället i 3-12 månader!yikes DAMN!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

8 156 Inlägg
3 september 2009
loudness skrev:

Grattis.

RobbanBerglund, hoppas att du slipper alltför mycket elände.
Jag håller tummarna för dig.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

19 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
Phaetoon skrev:
loudness skrev:

Grattis.

RobbanBerglund, hoppas att du slipper alltför mycket elände.
Jag håller tummarna för dig.

tack! allt löser sig i slutändan smile

682 Inlägg
3 september 2009
tongue bara en liten fråga va gjorde du uppe i 130-talet när du körde om på 90väg? hade inte 100-110 räckt mycket väl?

DFFL
9 020 Inlägg
3 september 2009
jesper_NA skrev:
tongue bara en liten fråga va gjorde du uppe i 130-talet när du körde om på 90väg? hade inte 100-110 räckt mycket väl?

Inte nödvändigtvis.
Finns många faktorer som spelar in vid valet av hastighet vid sagda omkörning.
Väglag, sträcka, sikt, vad fanns sidan om? Skog, åker eller en mur?

Viktigpetter...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

682 Inlägg
3 september 2009
tongue hum 20km/h = 5.5m/s vad kan en lastbil vara? 15m kanske så et borde ta 3sec att dra om? tongue har man inte tre sek på sig att dra om bör man ju absolut inte göra det alls tongue

sedan säger väl lagen att man aldrig får överskrida hastighetsgränsen, inte ens vid omkörning om jag inte minns fel enligt körkortsboken från förra året tongue (förutom när man är i akut behov av att komma till sjukhus, men då måste polisen informeras innan man överskrider ex via telefon)

DFFL
9 020 Inlägg
3 september 2009
jesper_NA skrev:
tongue hum 20km/h = 5.5m/s vad kan en lastbil vara? 15m kanske så et borde ta 3sec att dra om? tongue har man inte tre sek på sig att dra om bör man ju absolut inte göra det alls tongue

sedan säger väl lagen att man aldrig får överskrida hastighetsgränsen, inte ens vid omkörning om jag inte minns fel enligt körkortsboken från förra året tongue (förutom när man är i akut behov av att komma till sjukhus, men då måste polisen informeras innan man överskrider ex via telefon)

Let he who is without sin cast the first stone.

Gonatt putte

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

682 Inlägg
3 september 2009
Putte kan vara DIN MAMMA !

Skämt så klart.

: Nej jag skall inte sova, finns inte tid att sova på denna jord som smutskastar oss med begreppet tid. Tid som är oändlig, men tyvärr inte något vi kan nyttja i oändligheten som enskilda individer.

Må hända att jag aldrig har blivit tagen av polisen, men nej jag kör väl inte inom lagens gränser hela tiden och det betyder väl inte att jag kan ha en åsikt om fortkörning?

DFFL
9 020 Inlägg
3 september 2009
jesper_NA skrev:

Skämt så klart.

: Nej jag skall inte sova, finns inte tid att sova på denna jord som smutskastar oss med begreppet tid. Tid som är oändlig, men tyvärr inte något vi kan nyttja i oändligheten som enskilda individer.

Må hända att jag aldrig har blivit tagen av polisen, men nej jag kör väl inte inom lagens gränser hela tiden och det betyder väl inte att jag kan ha en åsikt om fortkörning?

Klart att du får ha en åsikt, alla får ha en åsikt.
Men att säga att han gjort fel som kört fort när du själv gör det är ju dubbelmoral.
Dubbelmoral borde man däremot inte få ha.

Russel Crowe, Gladiator.

682 Inlägg
3 september 2009
FireTraXX skrev:
jesper_NA skrev:

Skämt så klart.

Klart att du får ha en åsikt, alla får ha en åsikt.
Men att säga att han gjort fel som kört fort när du själv gör det är ju dubbelmoral.
Dubbelmoral borde man däremot inte få ha.

men det är min åsikt. så den får jag ha smile

19 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
jesper_NA skrev:

Efter att ha legat bakom ett jävla tag så ville jag helt enkelt om.. Visslar ju bara till så är man uppe i 130.. Var dumt gjort, jag vet! men nu vill jag bara göra det bästa av det..

Diktator
968 Inlägg
3 september 2009
FireTraXX skrev:
jesper_NA skrev:

Let he who is without sin cast the first stone.

Gonatt putte

well, då är jag första att stena då wink

3 059 Inlägg
3 september 2009
jesper_NA skrev:

Vill också minnas att man inte får överskrida någon hastighetsbegränsning oavsett om man gör omkörning eller ej, oberoende av omgivning.
Så det är nog bara önskedrömmar att polisen skulle ha överseende med att man överskrider hastighetsbegränsning vid omkörning även om det bara handlar om 10-15 km/h som någon skrev.

Miklen
4 september 2009
..min kompis brorsa fick böta lite efter en omkörning å då sa polisen att han hade släppt det om han hade minskat farten snabbare efter att han genomfört omkörningen... men som nån sa så är ju omständigheterna å genomförandet viktigt med..men visst kan dom ha överseende..

19 Inlägg
11 september 2009
Trådstartare
3 månader blev det!

Svetsare
3 150 Inlägg
11 september 2009
RobbanBerglund skrev:
3 månader blev det!

Bara att börja plugga igen då!  big_smile   Yeehuuh!     roll     För visst blev du av med styrlappen?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

158 Inlägg
11 september 2009
Jag beklagar smile

Amateurs practise until they get it right. Professionals practise until they cant get it wrong.

Sök