Universal Dimljus med "ram"

HenrikWalfridsson
31 augusti 2009 · 61 Inlägg

Söker något form av dimljus som man bygger in i bilen, med någon form av "ram" som man sedan fäster dimljusen i. Någon som har tips på något bra ställe som säljer detta?

agadiffen
31 augusti 2009 · 739 Inlägg

vart vill du sätta dimljus och vad har du tänkt dig för några orginal eller något annat?

Audi a6 2,4 utan t "limo" (1998)
Volkswagen Golf 4 tdi "Post räsern" (2003)
HenrikWalfridsson
31 augusti 2009 · 61 Inlägg

Hade tänkt "fälla in dom" i plasten i fronten, exakt var är jag inte hundra säker på ännu. Men hade tänkte mig om det fanns en ram som man fick anvisningar på ett mått som man ska skära ur fronten och klämmer in någon form av ram som man sedan bara kan "klicka" fast dimljus i? Lite svårt att beskriva men..

Grimling Professionell amatör
31 augusti 2009 · 451 Inlägg

Köp en uppsättning dimljus du vill ha, skruva loss kofångaren och fantisera dig fram till var de blir snyggast, sen hittar du någonstans o skruva dem i, och när du skruvat fästena skär du upp ett hål ?

AUDI - Four rings to rule them all
Volkswagen Typ 1 Bubbla "Low as my morals" (1961)
Jimmu
31 augusti 2009 · 744 Inlägg

HenrikWalfridsson skrev:
Hade tänkt "fälla in dom" i plasten i fronten, exakt var är jag inte hundra säker på ännu. Men hade tänkte mig om det fanns en ram som man fick anvisningar på ett mått som man ska skära ur fronten och klämmer in någon form av ram som man sedan bara kan "klicka" fast dimljus i? Lite svårt att beskriva men..

Menar du så här som jag gjort på min 9-3:a?
https://www1.garaget.org/archive/56/55857/105380/105380-1524773.jpg

Jag köpte ett par universal LED-dimljus och kapade upp ett hål för dem.
Sedan plastade jag en hållare och monterade dem i.
Drog en silikonsträng runt dom dels för att täta och dels för att få dem att sitta kvar.
Har kört ett par hundramil med det så ch det funkar kanon.

bombare
31 augusti 2009 · 282 Inlägg

Jula har småa runda dimmljus för 400 kr.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang