2097
Sök

Mercedes-Benz 190D -84

324 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
Har nu varit och bytt bort min Mercedes 200 Bensinare mot en Mercedes 190d.
Så nu hade jag tänkt lägga upp en projekttråd om min nya bil, så jag ser gärna att ni kommenterar mycket om tips och trix ang 190.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/53053/753090_956qb1.jpg
Som den ser ut nu.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/53053/753091_yktuqq.jpg
Ratten som sitter i den.

Det som behöver göras innan bes (obesiktad nu).
Laga rost under.
Ta bort toning på framrutorna.
Ta bort board på framrutan.
Byta en bussning bak och en fram.
Byta däck fram, slut på mönster.
Byta lite lampor.
m.m

Efter bes.
Boarda framrutan igen.
Ev tona rutorna.
Koppla in ljudet jag har kvar från gammla bilen.
Sätta fast kjolarna osv riktigt.

Kolla in mitt projekt: Mercedes w123 300dt

324 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/53053/753094_f9wrjh.jpg

Funderar även på vita mätartavlor. Nån som har så det bara är och skriva ut?

324 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
Igår beställde jag även 50 blå dioder som jag tänkt sätta lite överallt i byílen, byta ut gula lampor mot blå.
Beställde från litepol.se.

edit:
Om man har tonade framrutor, kan man bara köra ner dom och plocka bort säkringen så dom inte går att få upp? Över besiktning alltså. Eller blir det en 2a på okontrollerat eller nått?
Senast redigerat av FiGurT (2 september 2009)

324 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/53053/754031_pb8swz.jpg

Vad tycks? funderar på att byta ut allt blått mot orange, och sätta in dioder i halvlyse och dimljus med, samt koppla in skärmblinkersen så den lyser hela tiden. Vad tror ni om de?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 september 2009
Frågan är vad polisen tycker om det, personligen tycker jag det är lite Epa-varning över det hela. Men visst syns det smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
2 september 2009
Ah, neon och massa påhäng skit gör sig inte på en Mercedes. Okey om du byter ut lampor till knappar i inredningen. Men inte massa tjafs bakom grillen osv.

Är det subframebussningarna du ska byta?

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

324 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
Ska nog ta bort dom blåa dioderna ur grillen och blinkers, kommer ev att fylla på i lysena med orangefärgade dioder om jag skulle få för mig att byta.
Har ju som sagt även beställt massa dioder som ska in bakom knapparna osv, även mot mätartavlorna!

Efterlyses: Vita mätartavlor!

324 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
Besiktning idag big_smile Önska mig lycka till!

LillNaisarn
3 september 2009
Tycker du borde överväga att ta vita dioder istället lyser bra mkt mera behagligt än blåa, och ser inte ut lika epa enligt mig wink

324 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
Kanske skulle tagit vita ändå, men går ju alltid byta om man blir allt för missnöjd.
Jag har då inte ens fått mina dioder än ;(

Till besiktningen då... 8 2or fick jag, dock var det bara lätta fel smile

Tonade baklysen
Tonade sidorutor
Ingen vindrutespolare
Fastsättning förarstol
En lampa fram funka inte på halvvljus
En skruv i framvagn va lös
Bränsleläckage
Otillräcklig handbromsverkan

324 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
Har smått börjat fundera på en turbo i 190in, blir nog inte nu men om jag har kvar den i framtiden.
Fanns 2 liters 190d motorer med turbo eller var det bara 2,5orna? Finns det några grejjer som passar rakt på min motor? Nån som tidigare konverterat en likadan motor som kanske har lite bilder?

Har nu suttit och läst massa olika forum och så vidare om dieselturbokonverteringar.
Har kommit fram till att det blir en hel massa ombyggnationer och kostnader med en 300d eller 250d.. Även besiktningen kommer nog att klaga.

Därför har jag nu börjat fundera på en motor ur en 200 diesel -92a. Då kan jag behålla min växellåda och kardan utan ombyggnationer. Fick ta den för 2000kr vilket jag inte tyckte var farligt..

Nu har jag börjat fundera på turbon med, Funderar på att köpa ur en skrotad Ford Mondeo, vad tror ni om det?
Senast redigerat av FiGurT (8 september 2009)

2 Inlägg
25 september 2009
Hej:)
Jag har en komplett ny turbosats, helt ny i låda aldrig använd. Köpte den själv för flera år sedan och skulle sedan köpa en lämplig bil att stoppa den i. Men det blev aldrig av. Satsen är helt ny komplett med allt... Turbo, oljekylare, intercoler, avgassystem, och en massa annat.....och monteringspapper och godkännande intyg till bilprovningen. Satsen är en STT-turbo sats och ligger förpackad i tre stora frigolit -orginalådor från STT. Effekten ökar från orginal 72 hästar till 97 turbo hästar:D
Ring eller sms.a mig gärna så får vi diskutera eventuellt köp:)
Övrigt: Turbo-Satsen finns idag förvarad hos min pappa i västernorrland utanför Sollefteå.
Mitt nummer är: 070-0531126
/Nicklas

FiGurT skrev:
Har smått börjat fundera på en turbo i 190in, blir nog inte nu men om jag har kvar den i framtiden.
Fanns 2 liters 190d motorer med turbo eller var det bara 2,5orna? Finns det några grejjer som passar rakt på min motor? Nån som tidigare konverterat en likadan motor som kanske har lite bilder?

Har nu suttit och läst massa olika forum och så vidare om dieselturbokonverteringar.
Har kommit fram till att det blir en hel massa ombyggnationer och kostnader med en 300d eller 250d.. Även besiktningen kommer nog att klaga.

Därför har jag nu börjat fundera på en motor ur en 200 diesel -92a. Då kan jag behålla min växellåda och kardan utan ombyggnationer. Fick ta den för 2000kr vilket jag inte tyckte var farligt..

Nu har jag börjat fundera på turbon med, Funderar på att köpa ur en skrotad Ford Mondeo, vad tror ni om det?
Senast redigerat av nicccce (25 september 2009)

112 Inlägg
17 januari 2010
köpte den där bilen nu idag, vet du om nånting är dåligt på den?

Sök