9540
Sök

Mutant xxx 1x1500 + 2xHertz HX250

1 131 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
Är det en bra kombination eller ska jag satsa på ett steg som lämnar mer krut i 2 ohm?

Typ JBL GTO14001E?

6 851 Inlägg
2 september 2009
Slutna eller portade lådor?
Vilket som så är ju inte mera effekt en dålig idé.'
Senast redigerat av TT-Avant (2 september 2009)

1 131 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Slutna eller portade lådor?
Vilket som så är ju inte mera effekt en dålig idé.'

Kmr förmodligen bli slutna lådor.

6 851 Inlägg
2 september 2009
Slutna lådor så kommer steget troligen bli för klent. Själv körde jag ett DLS A6 till min Hertz HX10" (dock den äldre varianten). Då låg det enligt spec. på 870Wrms i 13.8V. detta va ganska så lagom.
Att spela basar i små slutna lådor gör gör ofta att man vill ha mer effekt än vad som "normalt" skulle behövas.

1 131 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Slutna lådor så kommer steget troligen bli för klent. Själv körde jag ett DLS A6 till min Hertz HX10" (dock den äldre varianten). Då låg det enligt spec. på 870Wrms i 13.8V. detta va ganska så lagom.
Att spela basar i små slutna lådor gör gör ofta att man vill ha mer effekt än vad som "normalt" skulle behövas.

A ok blir väl till att beställa JBL steget då smile
Kör jag EN sådan Hertz bas nu med ett Rockford P500-2.
Vid riktigt djupbas så skrammlar det i basen?

Tror det är plastbiten som ligger på konen..
Måndagsexemplar eller ska det vara så?

Gladen Audio
2 388 Inlägg
2 september 2009
Rigg0 skrev:
TT-Avant skrev:

Har du satt dit plastbitarna på ringen runt basen? det rasslade så på mina då iaf.
Men som sagt mkt effekt behövs för det ska poppa i slutet, ja körde nog ut 4-5kw iaf på tre st när ja skulle spela högt i beetlen, men då slog det bra hårt.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

1 131 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
Frippe_L skrev:
Rigg0 skrev:
TT-Avant skrev:

Har du satt dit plastbitarna på ringen runt basen? det rasslade så på mina då iaf.
Men som sagt mkt effekt behövs för det ska poppa i slutet, ja körde nog ut 4-5kw iaf på tre st när ja skulle spela högt i beetlen, men då slog det bra hårt.

Ja dem sitter fast (tror jag...) Lyssnade på basen nära men verkar som att ljudet kmr från den hårda plastbiten i konen. Men kanske ska testa att plocka bort plastringen runt?

Kör den som sagt med ett Rockford P500-2 steg. Men vågar inte dra på så fruktansvärt mkt då det börjar skrammla hmm Speciellt vid djupbas då.

Sök