KÖPRÅD: Bakhjulsdriven bil för 100 000-120 000:-

Rquired Allmänt envis
4 september 2009 · 12 512 Inlägg

Siarnaq skrev:

Rquired skrev:
Då ändrar jag mitt svar från M3 E36 till Skyline R33, är rwd om den heter GTS eller hur det nu var?

GTS är RWD utan turbo, GTS-T är RWD med turbo, en RB25DET.

OK, en GTS-T då smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
lodiseN
4 september 2009 · 806 Inlägg

Mazda rx7. Sjuka bilar, men Wankel vet jag inte, idioter säger ju att dom går sönder hela tiden men jag tror bara man måste underhålla dom  väl å byta den där packningen efter 15k mil`?

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
sirmiro Double-Unicorn Rider
5 september 2009 · 2 486 Inlägg

Nissan skyline R33 GTS-T
Mazda RX7
Toyota Supra

Det är väl de 3 vanligaste riskokarna som uppfyller dina krav. Och just turbomaskin får mig att tänka på just riskok. Annars finns jänkebilar, men då saknas oftast turbo. Europabilar är mycket fwd och awd alternativt sugmotorer, speciellt i den prisklassen.
Men det finns massor av bilar bara man granskar marknaden.

Sen att jag fortfarande är skeptisk är bara att tolka hur ni vill, jag vill att alla ska hitta bilen som passar just dem. smile

yakozan
5 september 2009 · 333 Inlägg

RX7 är ett bra tips. Väldigt pigga och lätta bilar.
Annars finns 200SX S14-15. En RX7 är dock piggare men 200SX är ett mer ekonomiskt val samt att man kan lasta lite mer i dem om man nu skulle behöva det. Skyline R33GTS-T är också ett OK val. Måste dock trimmas en del för att hänga med en RX7 enligt mig. I originalform känns RX7an mycket sportigare än Skyline R33 GTS-T. Fördelen med skylinen är att man kan sitta i baksätet och får ett OK bagageutrymme.

Psst. kolla in min RX7a. Den är til salu.

Nissan GTR "Godzilla" (2010)
Audi S5 (2007)
Hedning Fd Bannad
6 september 2009 · 657 Inlägg

Volvo 740 Tic!

Bakhjulsdriven, ingen turbo, ingen Bmw?

Samt om man ska lita på mupparna i volvo toppfartstråden så går den ju 300, men det fanns lite till att ge!

Märkesbög
Aerocombi Xenoholic
6 september 2009 · 2 559 Inlägg

Hedning skrev:
Volvo 740 Tic!

Bakhjulsdriven, ingen turbo, ingen Bmw?

Samt om man ska lita på mupparna i volvo toppfartstråden så går den ju 300, men det fanns lite till att ge!

Den är väl vanligast med turbo eller lol

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Hedning Fd Bannad
6 september 2009 · 657 Inlägg

Aerocombi skrev:

Hedning skrev:
Volvo 740 Tic!

Bakhjulsdriven, ingen turbo, ingen Bmw?

Samt om man ska lita på mupparna i volvo toppfartstråden så går den ju 300, men det fanns lite till att ge!

Den är väl vanligast med turbo eller lol

ojävlar, blev lite fel där!tongue

Märkesbög
tobee
6 september 2009 · 735 Inlägg

Köp polarens GTS-T, den är jävligt fet! Och billig... http://www.blocket.se/dalarna/Nissan_Sk … 95111.htm?

wange_82
6 september 2009 · 164 Inlägg

Finns rätt MYCKET bilar med bakhjulsdrift för dom pengarna, en begagnad statsbuss om du har tur...

Audi A6 "Ådi" (2006)
BMW E30 Cab "Atlantic blue metallic" (1993)
Toby Skyline Stagea Club Sweden
7 september 2009 · 290 Inlägg

Är väldigt intresserad av denna: http://www.blocket.se/kronoberg/Nissan_ … 16&w=3 just nu iaf

Before anyone did anything, Elvis did everything...
Nissan Skyline R33 GTR "Miljöbilen" (1995)
Rinnegan Malleus Malificarum
7 september 2009 · 2 401 Inlägg

Toby skrev:
Är väldigt intresserad av denna: http://www.blocket.se/kronoberg/Nissan_ … 16&w=3 just nu iaf

Det funkar, men jag skulle kolla över slitage delarna, samt elektronik då någon liten bög har hållit på med den eftersom man kan tydligen ändra från AWD till RWD "via en knapptryckning".  Sen så har RB26'an i R32 en svaghet då det gäller vattenpump om jag inte minns fel?

Sen så är det ju en smaksak, men jag skulle inte kunna köra en postbil frivilligt. Måhända att den går som ett skållat troll men känslan är bara inte densamma.


Edit: Om jag ska vara riktigt brutalt ärlig så om du söker efter en bil med mycket pulver, och billigt, så är det bara att inhandla en V8'a bil och trimma. Typ Camaro 89 - 90+ eller dylikt. Det vill säga om du vill komma undan så billigt som möjligt, men med mycket effekt.

Senast redigerat av Siarnaq (7 september 2009)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
davel
7 september 2009 · 347 Inlägg

hm såg att du ville ha turbo men slänger ändå ut en bil som faktiskt går att få för dom pengarna i riktigt bra skick. (Om man nu hittar den rätta bilen då)
Porsche 928 S4 87-91

Den roligaste bilen jag har kört och efter 3år är den fortfarande beroendeframkallande och just nu känns det som att jag aldrig kommer att sälja den. Finns ingen annan bil (förutom fantasibilar) som jag ens är intresserade av längre.
Varför?
Vridet, Ljudet, Kurvtagningen, balansen, komforten

Som någon sa tidigare så när man har en sån här bil så skiter man i att det kommer någon japs, bmw eller liknande som går nån sekund snabbare till hundra eller två det har ingen betydelse.

Eftermarknaden med delar är väldigt stor och det går att få tag på istortsett allt till bilen utan att det kostar mer än till någon annan lite ovanligare bil (jämfört med min audi coupé jag hade förut och delarna är överlag biligare till porschen)
Men visst den har ingen turbo men vad ska man med en sån till när man har en V8 big_smile

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
Toby Skyline Stagea Club Sweden
7 september 2009 · 290 Inlägg

Jag gillar inte porsche, och absolut inte den modelen... hmm

Before anyone did anything, Elvis did everything...
Nissan Skyline R33 GTR "Miljöbilen" (1995)
davel
7 september 2009 · 347 Inlägg

Haha då har du inte kört en smile
Men visst utseendet passar inte alla. Har fått dom mest ointresserade "bil är en sak som ska ta en från punkt a till punkt b"-personer att bli övertygade och faktiskt ändra sig när dom fått en tur i den att det är skillnad på bil och bil big_smile

Senast redigerat av davel (7 september 2009)

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang