1905
Sök

Vilken bil är värt mest? Stylad 740 eller orginal 740?

Diktator
968 Inlägg
2 september 2009
azXig skrev:
Volvo_Mannen skrev:
Volvo740-88 skrev:
Men på vissa 740 så burkar vissa ha en vit rand på kofågaren fram och röd rand på kofågaren bak. Måste man lacka eller köper man det?

wink

Volvo original reflextape är det. Kanske finns att köpa fortfarande.

Finns ej kvar att köpa på Volvo tyvärr.

OnTopic: En original 740 är nog värd mest rent generellt, för vem vill köpa en stylad jävel från nån ungdom som bor på landet och förmodligen går fordonsprogrammet. Finns ont om snygga orignal-stylade 740is enligt mig.

när jag gick fordonsprogramet så va så fallet, jag ägde dock ingen bil, och tyckte nog att en del 740 va skit fräna med diverse 850 kjolpaket och styling... dock skulle jag aldrig då eller nu köpa en stylad 740. bara gubbkört är nog för mig

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 september 2009
Volvo740an skrev:
EmilHammarlund skrev:
Rquired skrev:
Skojar du? 740 och Volvo i allmänhet är en gud på den här sidan. Pratar någon skit om den så kommer det genast 10 motinlägg...

Finns det någon annan modell än 740 som fått så många trådar som går ut på att hata den modellen om det ens finns någon modell som fått en enda hata tråd.
Och väldigt många trådar blir till hata 740-trådar men jag har inte sett någon tråd som utvecklats till hata Audi A4- tråd för att ta ett exempel.

Så sant, eller Bmw 328 tex wink ..Ohh speciellt blåa ja åhh, hata hata roll

Hata speciellt 740 har jag inte sett, däremot Volvo och främst då rwd modellerna. Och det är kanske tur det, för att väga upp det hela lite. Det är rätt uppenbart att en del är här på Garaget enbart för att jävlas, då är Volvo 740 ett utmärkt val eftersom det genast blir bråk. Tvivlar på att en "hata A4" tråd skulle få samma uppmärksamhet, främst därför det inte funnits någon sådan antar jag. Rent allmänt i Sverige och på Garaget är dessa bilarna grymt överskattade, visst är det en grymt bra bil men ändå...

(Jag har själv inget emot Volvo 740)

Sedan ser jag inte ironin i att hata blåa 328or när jag har en grön, men men roll wink
Senast redigerat av Rquired (3 september 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Bonntrimmare
620 Inlägg
3 september 2009
vart går gränsen mellan stylad å sönder pundad typ klippta kablar, kapade fjädrar, hemmabyggda avgassystem. meck med inredningar osv sånt sänker bara priset

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

1 339 Inlägg
3 september 2009
Rquired skrev:
Volvo740an skrev:
EmilHammarlund skrev:

Finns det någon annan modell än 740 som fått så många trådar som går ut på att hata den modellen om det ens finns någon modell som fått en enda hata tråd.
Och väldigt många trådar blir till hata 740-trådar men jag har inte sett någon tråd som utvecklats till hata Audi A4- tråd för att ta ett exempel.

Hata speciellt 740 har jag inte sett, däremot Volvo och främst då rwd modellerna. Och det är kanske tur det, för att väga upp det hela lite. Det är rätt uppenbart att en del är här på Garaget enbart för att jävlas, då är Volvo 740 ett utmärkt val eftersom det genast blir bråk. Tvivlar på att en "hata A4" tråd skulle få samma uppmärksamhet, främst därför det inte funnits någon sådan antar jag. Rent allmänt i Sverige och på Garaget är dessa bilarna grymt överskattade, visst är det en grymt bra bil men ändå...

Sedan ser jag inte ironin i att hata blåa 328or när jag har en grön, men men roll wink

Skrev jag blåa? Oj menade gröna yikes roll

Jo det är sant, lätt att skapa bråk om 740 då det är så många här som äger en, av någon anledning verkar många av dom vara just Saab ägare som älskar starta en "diskussion" genom att slänga ut sig något helt konstigt, även en del japanare också fast inte i lika stor utsträckning.. Däremot från det tysk-ägande hållet verkar det inte komma så mycket konstiga kommentarer ifrån. Kanske inte behöver hävda sitt märke så mycket?

Ioförsig bara något jag fått intrycket av så länge jag har varit här. Kan inte statistiskt sett bevisa de om man säger så roll

blacken
3 september 2009
En fräsch bil original i "mint condition" eller däromkring, är alltid värd avsevärt mer än en "stylad" eller "modifierad" bil..

8 156 Inlägg
3 september 2009
Jag tycker gränsen för ostylad, när det gäller 740:is, går vid tonade rutor och vita blinkers.
Om man sen har en bård i rutan, om bilen är märkbart sänkt, vinge, neon osv så minskas gruppen av intresserade köpare direkt. Jag skulle personligen vara väldigt skeptisk till att köpa en 740 med en bård och neon. Lätt ordnat om man nu vill pimpa sin bil åt det hållet och samtidigt så kan man ju räkna med att just den volvon har körts ganska så hårt.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

4 586 Inlägg
3 september 2009
jag skulle då betala mindre för en stylad 740 än en som inte var det.

586 Inlägg
3 september 2009
Jag tror att en 740 som är "utrustad" med volvo orginal delar, såsom USA front, vinge, dyra sidokjolar osv blir mer värd.. Det är ändå orginal delar.

Däremot en kundvagnsvinge och ett kjolpaket ifrån plastoson hade jag inte betalat mycket för. tongue

Volvo850-92
1 682 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
Volvo740an skrev:
Vf inte skaffa träinredning när du ändå e igång? Verkar inte vara så mkt jobb trots allt

Det kommer. Men först så blir det utsidan och skinsäten. wink

GREASEMONKEY
822 Inlägg
3 september 2009
blacken skrev:
En fräsch bil original i "mint condition" eller däromkring, är alltid värd avsevärt mer än en "stylad" eller "modifierad" bil..

Självklart beroende på bilmodell ..

Mvh S.Österdahl

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
3 september 2009
Volvo740an skrev:
Rquired skrev:
Volvo740an skrev:

Jo det är sant, lätt att skapa bråk om 740 då det är så många här som äger en, av någon anledning verkar många av dom vara just Saab ägare som älskar starta en "diskussion" genom att slänga ut sig något helt konstigt, även en del japanare också fast inte i lika stor utsträckning.. Däremot från det tysk-ägande hållet verkar det inte komma så mycket konstiga kommentarer ifrån. Kanske inte behöver hävda sitt märke så mycket?

Ioförsig bara något jag fått intrycket av så länge jag har varit här. Kan inte statistiskt sett bevisa de om man säger så roll

Jag tycker det gnälls i varje tråd nästan... oavsett om det är europeiskt, japans eller amerikanskt....

det är bara det att volvo och saab ägarna gör så stor grej av det hela..

"buhu.. den dumma saab-bögen sa att min 740 är ful... nu måste jag och 1000 andra bråka om det... och vise versa för saab folket då..."

smile

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Volvo850-92
1 682 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
AcesHigh666 skrev:
Volvo740an skrev:
Rquired skrev:

Jag tycker det gnälls i varje tråd nästan... oavsett om det är europeiskt, japans eller amerikanskt....

"buhu.. den dumma saab-bögen sa att min 740 är ful... nu måste jag och 1000 andra bråka om det... och vise versa för saab folket då..."

smile

Det jag har hört är att det burkar ofta bli konflikter mellan Saab-ägare och Volvo-ägare. Och Volvo VS Mercedes. Eller Mercedes VS BMW eller volvo.

Nästan alla Mercaägare sägar att en W124 -88 är bättre än en 740 i allt. Nee, det finns saker på 740 som är bättre än mercedes t.ex. rostskydd o.s.v, och mercedes har saker som är bättre än 740 t.ex. komfort.

Vad är det för jävla gnäll wink Alla bilar är byggda för en viss egenskaper.

4 637 Inlägg
3 september 2009
D_Carlsson skrev:
sönder pundad typ klippta kablar, kapade fjädrar, hemmabyggda avgassystem.

där beskrev du 90% av alla 240/740 på Garaget...

1 207 Inlägg
3 september 2009
Snacka om att gå off topic i denna tråd..

Det enda jag kan säga är att du inte ska förvänta dig att få tillbaka pengarna på de styling-grejor du uttrustat bilen med i efterhand. Och eftersom vi pratar om stora pengar direkt så tror jag inte det spelar någon roll, lägg ut annonsen och se om det är någon som nappar, om inte sänk priset ytterligare.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
3 september 2009
Volvo740-88 skrev:
AcesHigh666 skrev:
Volvo740an skrev:

smile

Det jag har hört är att det burkar ofta bli konflikter mellan Saab-ägare och Volvo-ägare. Och Volvo VS Mercedes. Eller Mercedes VS BMW eller volvo.

Nästan alla Mercaägare sägar att en W124 -88 är bättre än en 740 i allt. Nee, det finns saker på 740 som är bättre än mercedes t.ex. rostskydd o.s.v, och mercedes har saker som är bättre än 740 t.ex. komfort.

Nu får du väl för fan ge dig!

"NÄSTAN ALLA Mercaägare sägar att en W124 -88 är bättre än en 740 i allt. Nee, det finns saker på 740 som är bättre än mercedes t.ex. rostskydd o.s.v, och mercedes har saker som är bättre än 740 t.ex. komfort."

Du sitter ju och hittar på saker om olika bilar som du överhuvudtaget inte har den minsta erfarenhet av. Det är DU som har startat trådarna som har urartat i krig mellan Mercedes och Volvo och de trådarna är för övrigt de enda trådarna där Mercedes och Volvo ägare överhuvudtaget har "grälat"

Vad har du för personliga erfarenheter av Mercedes överhuvudtaget mer än det du läst på Wikipedia? Hakar upp sig på saker och sedan sprider det vidare som pesten......
Senast redigerat av -Mackan- (3 september 2009)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Volvo850-92
1 682 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
-Mackan- skrev:
Volvo740-88 skrev:
AcesHigh666 skrev:

smile

"NÄSTAN ALLA Mercaägare sägar att en W124 -88 är bättre än en 740 i allt. Nee, det finns saker på 740 som är bättre än mercedes t.ex. rostskydd o.s.v, och mercedes har saker som är bättre än 740 t.ex. komfort."

Du sitter ju och hittar på saker om olika bilar som du överhuvudtaget inte har den minsta erfarenhet av. Det är DU som har startat trådarna som har urartat i krig mellan Mercedes och Volvo och de trådarna är för övrigt de enda trådarna där Mercedes och Volvo ägare överhuvudtaget har "grälat"

Vad har du för personliga erfarenheter av Mercedes överhuvudtaget mer än det du läst på Wikipedia? Hakar upp sig på saker och sedan sprider det vidare som pesten......

Och du vill komma till att...?

Det är ju sant. Många mercaägare säger att Mercedes är bättre än volvo. Jag har träffat personer med W123 mercor diesel som säger att deras är bättre än min volvo.

Men det är OT så jag tycker vi går åter till topic.
Senast redigerat av Volvo740-88 (3 september 2009)

Fire And Silk
2 254 Inlägg
3 september 2009
Volvo740-88 skrev:
-Mackan- skrev:
Volvo740-88 skrev:

Det är ju sant. Många mercaägare säger att Mercedes är bättre än volvo. Jag har träffat personer med W123 mercor diesel som säger att deras är bättre än min volvo.

So What!?! Många Volvo ägare säger att Volvo är bättre än Mercedes på allt.

Bilda din egen VERKLIGA uppfattning istället. Prova något nytt och se om du överlever.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
3 september 2009
Volvo740-88 skrev:

Men hahaha, viker mej av skratt!

Det är ju högst subjektivt vad man gillar för bilar. Är det fel då att tycka om W123 mer än 740?!

Jonas

593 Inlägg
3 september 2009
För att hålla sig till topic (vilket verkar vara omöjligt på denna sida), så kommer du garanterat få mer pengar för din 740 om du "stylar" den inom normala gränser. Ja menar, en 740 är inte så himla sexig i orginalutförande..

Ett addon-pkt, fräscha fälgar, lite uppmålade bromsar, vita blinkers och ett par tonade rutor på sin höjd. Då har du en lagom stylad 740 som förhoppningsvis är attraktiv på marknaden. Sen går det ju självklart disskutera att så dyrt som stylingprylar är idag så lär du inte få tillbaka dom pengarna du lagt ut.

Sen en annan punkt som spelar in är ju hur stylingarbetet utförs, gör man det seriös och går in för det så ser köparen det.

Har själv sett ganska fräscha 740-88 och uppåt med låga mil som folk stylat med de ja nämde ovan. Men sitter grejerna halvtaskigt monterat och är lackade i garaget med sprayburk så kan du ju själv förstå en ev. köpares reaktion.

Så mitt råd är, kan du fynda och köpa vettiga fälgar och ett addon-pkt billigt, så kan de nog finnas möjlighet att din bil ökar i värde (förutsatt att du gör ett bra arbete med lack/montering).

Hade för övrigt själv en 740glt-89 som förstabil, köptes för 16 000kr i org. skick. Sålde den 2 år senare för 31 000kr, då med addon-pkt, sänksats, 17" fälgar, vita blinkers och lite puts här och där.
La ner mkt tid och förlora ca 10 lapp på affären när ja sålde den, så frågan är om de är värt allt arbete¨om du ändå tänkt och sälja bilen?

Lycka till nu..
Senast redigerat av epapower (3 september 2009)

Sök