8958
Sök

Bilstereon blinkar men går inte igång?

195 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
Som rubriken lyder så blinkar bara stereon till lite grann på sel knappen, de är en jvc stereo. Jag har provat koppla in en annan också, då lyser bara på knappen men de går inte att få igång stereon. De funkade perfekt igår , men tidigare idag så la den bara av och nu går den inte igång. Stereon är kopplad direkt från batteriet, tyvärr har jag ingen multimeter heller. Nån som vet vad de kan vara för fel?

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
3 september 2009
Du saknar nog ström å har bara minnesströmmen kvar

Du skall ha + på två ställen Oftast på gul å röd kolla ocksås så att du har jord

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

195 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
Jag har ström på röd och gul tror jag de var, så jag förstår inte riktigt:S
ska kolla med multimeter imorgon om jag har ström på båda, men jag tror jag har de för dom är ihopkopplade till samma punkt.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
3 september 2009
kolla så att jorden e ordentlig med då

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

195 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
Vart kan man jorda då för att få de ordentligt med jord? smile

668 Inlägg
3 september 2009
Sådär var min när jag bara hade minnes ström och ingen vanlig 12v.

195 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
Okej, vad gjorde du åt de då sa att det funkade?smile

195 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
Nu har jag mätit späningen, jag har 12.8 V fram till iso kontakten, och de har jag mellan röd och svar(+ -) och mellan gul och svart. Men när jag kopplar in stereon så har jag bara 8.4 V och source knappen blinkar. Men stereon vägrar gå igång. Nån som vet vad de kan vara?

9 108 Inlägg
5 september 2009
Tar bort din andra tråd, om du vill kan du redigera rubriken i den här så den är uppdaterad.

jobbar påre
751 Inlägg
5 september 2009
ThomasRamsten skrev:
Nu har jag mätit späningen, jag har 12.8 V fram till iso kontakten, och de har jag mellan röd och svar(+ -) och mellan gul och svart. Men när jag kopplar in stereon så har jag bara 8.4 V och source knappen blinkar. Men stereon vägrar gå igång. Nån som vet vad de kan vara?

har du 12.8V till både gul och röd?

starta bilen och mät upp vad du har på dom kablarna.. ska ligga kring 13 iaf..

vad som är felet är att stereon inte får nog med ström för att kunna staarta.. eftersom att du bara har 8.4v när du kopplar in den..hur har du mätt upp att de blir 8.4?

195 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
aa jag har 12.8 V både till gul och röd. De har jag både när bilen är igång och avstängd, för de är draget direkt till batteriet. Och 8.4 V har jag när den är både på och avstängd. De blir liksom spänningsfall direkt när man kopplar in stereon, och jag har provat andra stereos också. Jag mätte först när stereon inte var i, 12.8 V fick jag då, sen när jag stoppa i stereon så mätte jag på samma punkter och fick 8.4 V.

jobbar påre
751 Inlägg
5 september 2009
du ska ha mer när bilen är igång.. har ingen betydelse om kablarna är dragna till batteriet.för vars går laddningen? till batteriet så klart=)

men vars mäter du upp 8.4 när du kopplar in stereon? på kablarna? testa mät på batteriet har du 8.4 där så äre nå fel på batteriet....
har du vid kablarna så äre nånstans de  kanske kortar... testa koppla stereon direkt på batteriet.funkar de då?

195 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
Jag har batteri mätare i bilen, den är på 13 V när bilen är igång. Jag mäter på isokontakten som går till bilstereon. Hur kan de vara kortis när jag har 12 V fram hela tiden förutom när jag kopplar in stereon? De är så himla konstigt. vart ska man jorda nånstans för att få de så bra som möjligt?smile

195 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
Nu provade jag koppla stereon direkt till batteriet men den går ändå inte igång, så då måste de ju vara något fel på batteriet, men bilen startar hur lätt som helst och så så jag förstår inte hur inte stereon inte kan gå igång eftersom jag har späning hela tiden förutom när jag kopplar in stereon:s

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
5 september 2009
Men när du testar och kopplar direkt till batteriet, sätter du då svart på - och röd samt gul på +? Testat att göra så med nån mer stereo? För då SKA den gå igång! Om inte så är det nåt fel på stereon eftersom att bilen går igång.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

195 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
A precis, jag kopplade röd och gul till + på batteriet, och svart till minus på batteriet. Hände ingenting, provade göra så med 2 andra bil stereon som jag vet helt säkert att de funkar, ingenting hände:S. fattar noll.

195 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
Nu funkar de!smile Drog om el systemet till stereon så nu funkar de:)

Sök