Volvo amazon kombi (ska vara klar tills i sommar)

Frylle
21 september 2009 · 5 Inlägg

Har även gått lös me en spetisig hammare idag och nu är det inte längre golvet/sparklådor jag oroar mig över utan det är skärmkanterna bak, nya skärmkanter kostar 1800kr st och det har inte en fattig student som jag råd med:(

Då jag köpte mina skärmkanter till min Amazon kombi kostade dom bara 400kr båda sidorna på
http://www.websitefolder.net/VPAUTOPARTS/Karossidor.asp sen har du ju också http://www.cvi-automotive.se/webshop/

Crozzfire Avstängd
21 september 2009 · 512 Inlägg

Niice, gillar Amazonkombin starkt! finns inte många kvar som man ser...!

/A.

Zyno
21 september 2009 · 3 Inlägg

härligt projekt!

Har du fått tag i skärmkanter?
Jag har 3 st amazon kombisar och en hel uppsjö av reservdelar. Det finns säkert något du behöver och jag har en ordentlig studentrabatt tongue

Senast redigerat av Zyno (21 september 2009)

Volvo Amazon "Julia" (1967)
Smiley Legitimerad Lamphållare
25 september 2009 · 369 Inlägg

Frylle: tack för länkarna!

Crozzfire: gillar också kombin smile var lite därför jag köpte den, eftersom det finns så få kvar, visst den kommer inte bli i något utstälningsskick, men bara jag lyckas rädda den från skroten är jag nöjd!

Zyno: Okej big_smile kommer nog behöva en del delar typ en kofångare fram är det jag kommer på nu, sen kanske lite delar till fönstervevarna, då 2st rutor inte går att hissa upp/ner, är dom 3 kombisarna reservdels bilar eller är alla i trafik?

Förövrig så kommer det nog ligga ganska stilla något tag nu, ska försöka köpa glasfiber spackel och mer plåt nästa vecka och börja fixxa det som går utan färdigpressad plåt.

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "
pilsnerpower
26 september 2009 · 228 Inlägg

kul projekt smile inte varje dag man ser dessa klenoder! lycka till med den big_smile

Friskt kopplat, hälften brunnet!
robininfOCUS Med lem
26 september 2009 · 768 Inlägg

Hur lyckas man att göra ett stort hål i taket sådär? Med en gaffeltruck? Vaa..? Lägg i en taklucka vettja! wink /Robin

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!
Volvo 242L "Våfflan" (1976)
Volkswagen Golf Variant "Goffe" (2004)
Volkswagen 1200 Typ 1 "Bubblan" (1960)
St0hl Inofficiell Alkoholkontrollant.
26 september 2009 · 451 Inlägg

jag är mäkta avis på dig.

att fixa iordning en gammal amazon kombi är lite av ett drömprojekt för min del.

Skall defenetivt följas!

Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider.
81an
26 september 2009 · 566 Inlägg

Kul att du renoverar en amazon kombi, har alltid velat ha en sån. Lycka till!

Smiley Legitimerad Lamphållare
30 september 2009 · 369 Inlägg

robininfOCUS skrev:
Hur lyckas man att göra ett stort hål i taket sådär? Med en gaffeltruck? Vaa..? Lägg i en taklucka vettja! wink /Robin

jag har inte den blekaste..  att lägga i en taklucka är någe jag funderat över, kanske skulle bli bättre?

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "
Smiley Legitimerad Lamphållare
30 september 2009 · 369 Inlägg

Smiley skrev:

robininfOCUS skrev:
Hur lyckas man att göra ett stort hål i taket sådär? Med en gaffeltruck? Vaa..? Lägg i en taklucka vettja! wink /Robin

jag har inte den blekaste..  att lägga i en taklucka är någe jag funderat över, kanske skulle bli bättre?

tack alla andra och kul att några kollar här iaf smile

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "
Smiley Legitimerad Lamphållare
1 oktober 2009 · 369 Inlägg

Jaha, då ska man snart flytta till en gård runt nyår vilket innebär att jag får ett stort garage big_smile vilket blir till fördel för amazon.

Tänkte försöka kolla me han som bor på gården nu, ifall jag kan få ställa in amazonen i garaget ganska snart och börja riva isär den helt i molekyler, för att sedan kunna skicka iväg karossen på helblästring för att sedan kunna laga all jävla rost!

Har även fått tag på en taklucka av en polare som jag ska hämta när jag får ork.

Börjar ju nästan bli smått seriöst nu, men vad gör man inte för en amazon kombi smile tror även att vara klar tills i sommar e lite kort, kanske tills nästa höst/vinter för att vara lite mer realistisk me tiden.

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "
Berglund_89
4 januari 2010 · 1 476 Inlägg

Hörrudu! wink

Hur går det med amazonen? Följer tråden frånomed nu, ser riktigt bra ut!

MVH Oscar

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3
BMW 328i Touring "F31 l M-Sport" (2013)
Carlén
29 januari 2010 · 1 801 Inlägg

Riktigt kul att någon fler håller på med en kombi, detta skall följas. Lycka till.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang