3323
Sök

Klarspråk; Är vattenpipa droger eller ej!

414 Inlägg
25 januari 2007
Hur kan själva vattenpipan vara knark? Om något ska vara knark så är det väl det man röker och i normala fall röker man ju helt vanlig smaksatt tobak så nej "vattenpipa" är inte knark smile

hej

562 Inlägg
25 januari 2007
asså drog å drog.. :S nej det tycker jag ej..  men har HÖRT att man kan ta vodka istället för vatten å då ska man typ kunna bli hög/full (aldrig testat kommer aldrig testa, våga offra vodka) big_smile

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

Linköping
181 Inlägg
25 januari 2007
tobi skrev:
asså drog å drog.. :S nej det tycker jag ej..  men har HÖRT att man kan ta vodka istället för vatten å då ska man typ kunna bli hög/full (aldrig testat kommer aldrig testa, våga offra vodka) big_smile

haha hört det med att man kan bli hög/full men tvivlar på det tongue säger som du våga offra vodka bara för o testa tongue

21 Inlägg
25 januari 2007
såg ett program på tv för ett tag sen, dom sa inget om att det var klassat som drog, men däremot betydligt farligare än ciggaretter, eftersom att en timma med en vattenpipa, motsvarar ungefär hundra ciggaretter, och att man då får mycket mer kära i sig.
  då beroende på vad man har i.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
25 januari 2007
Det beror ju helt på vad man röker i pipan.. simple as that  du kan ju röka vad som helst i en vattenpipa. kan ju rulla en joint med vanligt topak med ^^

Bmw osv..

the greatest
121 Inlägg
25 januari 2007
tobi skrev:

'
'

det funkar inte alls med vodka. tästade men kände inge. men skulle inte göra om d3et för det var det dyrste jag hjort med sprit utan att dricka det

The Mödd

the greatest
121 Inlägg
25 januari 2007
Nejjj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

The Mödd

bojboj
25 januari 2007
Rök en holk må som folk.

Linköping
181 Inlägg
25 januari 2007
haha big_smile

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
25 januari 2007
mumin1 skrev:
haha big_smile

word

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
25 januari 2007
mumin1 skrev:
tobi skrev:

haha hört det med att man kan bli hög/full men tvivlar på det tongue säger som du våga offra vodka bara för o testa tongue

hmm precis som myten "Tampong i röven" gav mindre promille än om du skulle dricka det normalt...Vill du bli hög och använda lagliga droger finns det massor i svenska naturen tobak är en sorts drog då den påverkar hjärnan....men vattenpipa=knark nja
anledningen till det är att i mellanöstern och andra länder använde för att inhalera
drogklassade preparat...därför man ofta blandar ihop det har du hasch i den är
det drog är det tobak i den är det ju inte värre än att röka en marlboro light....

SSS -12
3 217 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
audi-80 skrev:
såg ett program på tv för ett tag sen, dom sa inget om att det var klassat som drog, men däremot betydligt farligare än ciggaretter, eftersom att en timma med en vattenpipa, motsvarar ungefär hundra ciggaretter, och att man då får mycket mer kära i sig.
  då beroende på vad man har i.

Tobaken man har i en vattenpipa innehåller ingen tjära som jag tror att du menade!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Troligen galen...
567 Inlägg
8 april 2007
Nej, vattenpipa är inte olagligt så länge man inte röker narkotikaklassade preparat med den!

I somras var jag uppe i Östersund på storsjöyran, och mitt på området fanns ett öltält där man kunde hyra vattenpipor.

Vi satt halva kvällen och puffade vattenpipa, och polisen gick förbi flertalet gånger utan att ens höja ögonbrynen...

911 Inlägg
8 april 2007
Finns ju fan knappt nån jävla nicotin i det =P lite svårt å bli beroende av det då hehe !
jag tycker inte det är någon drog iaf !

pic up the phone, wazzzaaa

blacken
8 april 2007
Svaret är enkelt. vattenpipa är vattenpipa. Knark är knark. Och kan man inte göra eller se  skillnad på det, tja vad ska man säga?
Senast redigerat av blacken (8 april 2007)

4 Inlägg
8 april 2007
Mja.. alltså.. cigaretter är väl droger det också, så visst det kan väl vara en drog detta med. Men att verkligen kalla det för drog i stil med harsh o.s.v. är befängt smile Man röker ju helt vanlig tobak, som dessutom finns nikotinfri att köpa också.

Antar att det är för många som rökt cannabis eller nåt på dom och skapat en gediget rykte åt pipan. smile

Kettunen
8 april 2007
Vattenpipa är så långt ifrån olagligt! Det är absolut ingen drog om man har riktigt tobak som det skall vara till dom!! Pluss att det innehåller inget NIKOTIN!! Bara tobak mm..

2 751 Inlägg
8 april 2007
vattenpipa är bara ett instrument kan man säga, man slänger i vad man vill i det. o ja man kan knarka ur den, men de flesta använder nån sorts extrakt som man lägger under kolet eller vad det va så man får en smak

Who Djaa bless no man curse

3 113 Inlägg
8 april 2007
inte olagligt men fan att man inte får använda det på officiella platser hmm man behöver typ skicka in en blankett för att försöka få farbror blå's tilllåtelse..och sen har jag hört att bara det kostar 600kr (och då är man fortfarande osäkert att man får det)

ere bara jag som tycker det är löjligt?hmm

Semper Fi

House/Trance diggare
287 Inlägg
9 april 2007
Har rökt det och det händer ju ingenting, bara skön grej att göra.

Man blir ju mer påverkad av en vanlig cigarett i alla fall.
Eller puffa en cigarr då blir man körd hehe.

Sök