Måste dimljusen fram fungera vid besikting ?

Adder Adder
4 september 2009 · 972 Inlägg

Har sökt dock utan lycka här. På andra ställen så råder delade meningar.

Om jag rycker kontakten till dimljusknappen alt ta bort den etc. Kan man då få nerslag att dimljusen fram ej fungerar ?

Borde de inte bli samma sak som om man har extraljus ? De kan ju inte vara "lag" på att de ska funka, eller ?

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\
Nissan 200SX - S14 "200an" (1995)
The_Rebel Gréve
4 september 2009 · 497 Inlägg

nej vad jag minns så behöver det inte fungera.. för de finns ju många äldre bilar som är helt utan såna då tongue

Wangen Larmtekniker
4 september 2009 · 307 Inlägg

Nej de måste inte fungera, kopplade ur de på min brukis när jag fick anmärkning på ljusbilden på dem
/ Wångstedt

/ Wången
Rand
4 september 2009 · 1 024 Inlägg

sitter dom där så ska dom funka, annars spelar det ingen roll. vill du köra igenom utan så koppla bara ur dom å säg att det inte sitter några lampor i dom. så sa besiktningsmannen till mig iallfall

Senast redigerat av Rand (4 september 2009)

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
smoky-bandit R.Nilsson
4 september 2009 · 9 Inlägg

ne det behöver de inte göra. brukar rycka säkringen till mina när jag besiktar bara för att inte riskera tvåor på för höga dimljus eller liknande smile

Volvo V50 2.0 D "Smurfen" (2006)
Slash Saabifierad
4 september 2009 · 2 026 Inlägg

Dom måste inte fungera, men om dom fungerar så ska dom vara rätt inställda. Du kan alltså få nedslag på fungerande dimljus om dom är för högt inställda.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
The_simpsons
4 september 2009 · 55 Inlägg

nej dom behöver inte vara inkopplade, mina dimm på audin va för höga så tog ur säkringen men kopplade in dom efter bes smile

Opelmadness German cars, quality and beyond
4 september 2009 · 8 197 Inlägg

Som det stod, sitter dom där ska dom funka, men bägge måste inte lysa av nån anledning. Men blir du stoppad i flygande bes. av polisen MÅSTE bägge funka...

Frågade på bes i vintras hur det låg till med det.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Adder Adder
4 september 2009 · 972 Inlägg

Samma sak här smile Vissa säger en sak och andra en helt annat =/ Men vad har de med trafiksäkerheten att göra om de inte funkar ? Du har ju ändå halvljus =/

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\
Nissan 200SX - S14 "200an" (1995)
caromania Forummoderator
4 september 2009 · 9 296 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Frågade på bes i vintras hur det låg till med det.

När jag frågade på besiktningen så sa killen att de inte måste fungera.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
lingua
4 september 2009 · 2 271 Inlägg

caromania skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Frågade på bes i vintras hur det låg till med det.

När jag frågade på besiktningen så sa killen att de inte måste fungera.

Samma svar fick jag.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Janneutanb
4 september 2009 · 7 272 Inlägg

smoky-bandit skrev:
ne det behöver de inte göra. brukar rycka säkringen till mina när jag besiktar bara för att inte riskera tvåor på för höga dimljus eller liknande smile

Ja för det är ju bättre att blända folk än att faktiskt ställa in dom....

Men nej dom måste inte fungera, men som tidigare sa om dom fungerar så ska dom lysa korrekt.

Smajly
4 september 2009 · 3 059 Inlägg

smoky-bandit skrev:
ne det behöver de inte göra. brukar rycka säkringen till mina när jag besiktar bara för att inte riskera tvåor på för höga dimljus eller liknande smile

Ja de vore enklare och framförallt smartare att justera dom så att dom står rätt.
Kopplar du ur halvljuset också för att inte riskera tvåor.. eller tar bort handbromsspaken för att inte få onödig tvåa??

The_simpsons
14 september 2009 · 55 Inlägg

Smajly skrev:

smoky-bandit skrev:
ne det behöver de inte göra. brukar rycka säkringen till mina när jag besiktar bara för att inte riskera tvåor på för höga dimljus eller liknande smile

Ja de vore enklare och framförallt smartare att justera dom så att dom står rätt.
Kopplar du ur halvljuset också för att inte riskera tvåor.. eller tar bort handbromsspaken för att inte få onödig tvåa??

det skrev han inte! wink

FireTraXX DFFL
14 september 2009 · 9 020 Inlägg

The_simpsons skrev:

Smajly skrev:

smoky-bandit skrev:
ne det behöver de inte göra. brukar rycka säkringen till mina när jag besiktar bara för att inte riskera tvåor på för höga dimljus eller liknande smile

Ja de vore enklare och framförallt smartare att justera dom så att dom står rätt.
Kopplar du ur halvljuset också för att inte riskera tvåor.. eller tar bort handbromsspaken för att inte få onödig tvåa??

det skrev han inte! wink

http://mediabullseye.com/mb/storyphotos/funny-pictures-captain-obvious-cat.jpg

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
steifan DR!FTT3KN!K3R
14 september 2009 · 10 427 Inlägg

Ingen kontroll (funktion/inställning) på Bilprovningen i Falun förra året eller nu i år på min bil.
Verkar inte bry sig speciellt mycket om dimljusen. tongue

gamlingen
14 september 2009 · 5 198 Inlägg

Lyser dom så skall dom lysa rätt INGEN belysning som lyser får blända.,, de har kontroll skyldighet på dom. men sen om alla kollar dom DET är en annan femma. sen så skall kontrolllampan för dimljusen fungera.

Prolac
14 september 2009 · 123 Inlägg

nej man får inte nedslag,annars e det väl bara ringa bp och höra.

Hyundai accent "1.6 gls" (2004)
Mortalis VW-nörd?
14 september 2009 · 4 332 Inlägg

Prolac skrev:
nej man får inte nedslag,annars e det väl bara ringa bp och höra.

På Garaget frågar man om allt, även om trovärdigheten är noll. Vet inte om man är rädd för telefonkö till SBP (är väl säkert en minut senast jag ringde) eller att man inte riktigt vill höra sanningen tongue

gamlingen
14 september 2009 · 5 198 Inlägg

Mortalis skrev:

Prolac skrev:
nej man får inte nedslag,annars e det väl bara ringa bp och höra.

På Garaget frågar man om allt, även om trovärdigheten är noll. Vet inte om man är rädd för telefonkö till SBP (är väl säkert en minut senast jag ringde) eller att man inte riktigt vill höra sanningen tongue

Va det farligt att ringa ? skällde dom ? vart du dumförklarad ? eller vad hände ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang