Hur kan jag öka mitt laddtryck på min Volvo 945 Turbo Plus utan att ta bort pluspaketet. Vad jag har förstått så ska det typ inte gå utan att ta bort plus paketet. Beskriv gärna hur lite mer detaljerat om det finns ett sätt så att säga. Mvh Joxxan
Ja du kan ju köpa en pysventil och ställa på den lite:) Slangen från wastergaten till insuget, där skarvar du och sätter dit ett T-Kors som i sin tur går till pysventilen. Inge svårt jobb för lite mera Laddtryck:) Gå in på denna sida där har du en pyssssssss ---> http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/ … p;Visn=Std
Ja du kan ju köpa en pysventil och ställa på den lite:) Slangen från wastergaten till insuget, där skarvar du och sätter dit ett T-Kors som i sin tur går till pysventilen. Inge svårt jobb för lite mera Laddtryck:) Gå in på denna sida där har du en pyssssssss ---> http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/ … p;Visn=Std
Men går det när jag har pluspaketet ? att sätta pysventilen där förändrar väl inget när pluspaketet redan reglerar det ? :S
Ja du kan ju köpa en pysventil och ställa på den lite:) Slangen från wastergaten till insuget, där skarvar du och sätter dit ett T-Kors som i sin tur går till pysventilen. Inge svårt jobb för lite mera Laddtryck:) Gå in på denna sida där har du en pyssssssss ---> http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/ … p;Visn=Std
Men går det när jag har pluspaketet ? att sätta pysventilen där förändrar väl inget när pluspaketet redan reglerar det ? :S
Är det andra tråden du skapar om ämnet? Varför vill du ha kvar pluspaketet men ändå fuskhöja laddtrycket? Låter illavarslande för motorn dom där idéerna du grunnar på..
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Ja du kan ju köpa en pysventil och ställa på den lite:) Slangen från wastergaten till insuget, där skarvar du och sätter dit ett T-Kors som i sin tur går till pysventilen. Inge svårt jobb för lite mera Laddtryck:) Gå in på denna sida där har du en pyssssssss ---> http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/ … p;Visn=Std
Men går det när jag har pluspaketet ? att sätta pysventilen där förändrar väl inget när pluspaketet redan reglerar det ? :S
Är det andra tråden du skapar om ämnet? Varför vill du ha kvar pluspaketet men ändå fuskhöja laddtrycket? Låter illavarslande för motorn dom där idéerna du grunnar på..
Japp om inte tredje Ja du, finns inte många turbo plusare kvar och vad jag har fått reda på genom "forskning" får jag mer för bilen om jag håller kvar pluskittet och bara försöker fixa dit ställbart laddtryck så att säga, och vet ju inte om jag ska ha kvar bilen eller inte, ska jag det så sliter jag väl antagligen bort det. dock vet jag ju inte hur hela kittet ser ut och vart det sitter , vet bara den lilla saken framme vid luftburken..
Men går det när jag har pluspaketet ? att sätta pysventilen där förändrar väl inget när pluspaketet redan reglerar det ? :S
Är det andra tråden du skapar om ämnet? Varför vill du ha kvar pluspaketet men ändå fuskhöja laddtrycket? Låter illavarslande för motorn dom där idéerna du grunnar på..
Japp om inte tredje Ja du, finns inte många turbo plusare kvar och vad jag har fått reda på genom "forskning" får jag mer för bilen om jag håller kvar pluskittet och bara försöker fixa dit ställbart laddtryck så att säga, och vet ju inte om jag ska ha kvar bilen eller inte, ska jag det så sliter jag väl antagligen bort det. dock vet jag ju inte hur hela kittet ser ut och vart det sitter , vet bara den lilla saken framme vid luftburken..
Är tvärtom, folk vill ha ltt då dom är billigare i försäkring.
Är det andra tråden du skapar om ämnet? Varför vill du ha kvar pluspaketet men ändå fuskhöja laddtrycket? Låter illavarslande för motorn dom där idéerna du grunnar på..
Japp om inte tredje Ja du, finns inte många turbo plusare kvar och vad jag har fått reda på genom "forskning" får jag mer för bilen om jag håller kvar pluskittet och bara försöker fixa dit ställbart laddtryck så att säga, och vet ju inte om jag ska ha kvar bilen eller inte, ska jag det så sliter jag väl antagligen bort det. dock vet jag ju inte hur hela kittet ser ut och vart det sitter , vet bara den lilla saken framme vid luftburken..
Är tvärtom, folk vill ha ltt då dom är billigare i försäkring.
Mer "nostalgi" om man har kvar turbo+paketet, i mina ögon. Men behåll det som den är tycker jag. Antingen det, eller chippa. Att pystrimma tycks alltid vara en bondlösning som inte håller i längden.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Japp om inte tredje Ja du, finns inte många turbo plusare kvar och vad jag har fått reda på genom "forskning" får jag mer för bilen om jag håller kvar pluskittet och bara försöker fixa dit ställbart laddtryck så att säga, och vet ju inte om jag ska ha kvar bilen eller inte, ska jag det så sliter jag väl antagligen bort det. dock vet jag ju inte hur hela kittet ser ut och vart det sitter , vet bara den lilla saken framme vid luftburken..
Är tvärtom, folk vill ha ltt då dom är billigare i försäkring.
Mer "nostalgi" om man har kvar turbo+paketet, i mina ögon. Men behåll det som den är tycker jag. Antingen det, eller chippa. Att pystrimma tycks alltid vara en bondlösning som inte håller i längden.
Ja precis det är lite det med jag menar. Men jag måste ju ta bort pluskittet om jag ska chipa den ?
Är det andra tråden du skapar om ämnet? Varför vill du ha kvar pluspaketet men ändå fuskhöja laddtrycket? Låter illavarslande för motorn dom där idéerna du grunnar på..
Japp om inte tredje Ja du, finns inte många turbo plusare kvar och vad jag har fått reda på genom "forskning" får jag mer för bilen om jag håller kvar pluskittet och bara försöker fixa dit ställbart laddtryck så att säga, och vet ju inte om jag ska ha kvar bilen eller inte, ska jag det så sliter jag väl antagligen bort det. dock vet jag ju inte hur hela kittet ser ut och vart det sitter , vet bara den lilla saken framme vid luftburken..
Är tvärtom, folk vill ha ltt då dom är billigare i försäkring.
Närå. Du kan låta pluskittet vara kvar. Men då blir det väldigt korkat eftersom du bara får extra laddtryck med plattan i mattan över 3000rpm.
Med chip och hårdare WG eller pys så får du ju mera skjuts även på delgas och under 3000 rpm.
Pluskitet var bara ett sätt för Volvo att ta sig runt avgascertifieringsbestämmelserna.
/Göran
joxxan skrev:
Ja precis det är lite det med jag menar. Men jag måste ju ta bort pluskittet om jag ska chipa den ?
Okej, men hur är det med det som dom skrev på Turbo Performance Club's forum att jag kan sätta en distans mellan WG'n och turbon typ 6 mm så får jag högre laddtryck? Vet inte om jag riktigt litar på det för det låter lite mysko i mina öron, dock är jag ny på detta med Turbo matat är det det dom menar med "hårdare WG" ? Tack för svar!
Man kan sätta en distans också. Då blir fjädertrycket i WG-klockan hårdare men armen som styr wastegaten får mindre arbetsområde vilket gör att wastegateventilen inte öppnar fullständigt vilket kan leda till skenande laddtryck.
/Göran
joxxan skrev:
Okej, men hur är det med det som dom skrev på Turbo Performance Club's forum att jag kan sätta en distans mellan WG'n och turbon typ 6 mm så får jag högre laddtryck? Vet inte om jag riktigt litar på det för det låter lite mysko i mina öron, dock är jag ny på detta med Turbo matat är det det dom menar med "hårdare WG" ? Tack för svar!
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Man kan sätta en distans också. Då blir fjädertrycket i WG-klockan hårdare men armen som styr wastegaten får mindre arbetsområde vilket gör att wastegateventilen inte öppnar fullständigt vilket kan leda till skenande laddtryck.
/Göran
joxxan skrev:
Okej, men hur är det med det som dom skrev på Turbo Performance Club's forum att jag kan sätta en distans mellan WG'n och turbon typ 6 mm så får jag högre laddtryck? Vet inte om jag riktigt litar på det för det låter lite mysko i mina öron, dock är jag ny på detta med Turbo matat är det det dom menar med "hårdare WG" ? Tack för svar!
Skenade ladd är aldrig kul.... i början är det kul men det kommer alltid när det inte ska komma. Se till att skaffa en riktig lösning. Pysventiler håller aldrig och skenade ladd kan paja motorn.
Man kan sätta en distans också. Då blir fjädertrycket i WG-klockan hårdare men armen som styr wastegaten får mindre arbetsområde vilket gör att wastegateventilen inte öppnar fullständigt vilket kan leda till skenande laddtryck.
/Göran
joxxan skrev:
Okej, men hur är det med det som dom skrev på Turbo Performance Club's forum att jag kan sätta en distans mellan WG'n och turbon typ 6 mm så får jag högre laddtryck? Vet inte om jag riktigt litar på det för det låter lite mysko i mina öron, dock är jag ny på detta med Turbo matat är det det dom menar med "hårdare WG" ? Tack för svar!
Skenade ladd är aldrig kul.... i början är det kul men det kommer alltid när det inte ska komma. Se till att skaffa en riktig lösning. Pysventiler håller aldrig och skenade ladd kan paja motorn.
Man kan sätta en distans också. Då blir fjädertrycket i WG-klockan hårdare men armen som styr wastegaten får mindre arbetsområde vilket gör att wastegateventilen inte öppnar fullständigt vilket kan leda till skenande laddtryck.
/Göran
Skenade ladd är aldrig kul.... i början är det kul men det kommer alltid när det inte ska komma. Se till att skaffa en riktig lösning. Pysventiler håller aldrig och skenade ladd kan paja motorn.
DEfiniera en "riktig lösning" ?
Som nämnts tidigare; en hårdare WG klocka, typ denna: