Smitningsolycka!

FordeveR www.klockren.nu
10 september 2009 · 476 Inlägg

Smajly skrev:

FordeveR skrev:
Borde väl va nån här på gorg som vet vem de kan vara!??

Varför det? ALLA bilar är inte med här och inte ALLA människor heller.

Lycka till och hoppas det löser sig till det goda..

Läs mitt inlägg igen, skrev inte att ALLA bilar eller ALLA människor finns på gorg utan att de borde va nån som vet vem de är/kan va. Men de är klart, han kanske bor ute i skogen och bara visar sig en gång om året och sen gömmer sig och bilen under en sten..

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!
JimBo__
10 september 2009 · 1 804 Inlägg

FordeveR skrev:

Smajly skrev:

FordeveR skrev:
Borde väl va nån här på gorg som vet vem de kan vara!??

Varför det? ALLA bilar är inte med här och inte ALLA människor heller.

Lycka till och hoppas det löser sig till det goda..

Läs mitt inlägg igen, skrev inte att ALLA bilar eller ALLA människor finns på gorg utan att de borde va nån som vet vem de är/kan va. Men de är klart, han kanske bor ute i skogen och bara visar sig en gång om året och sen gömmer sig och bilen under en sten..

Haha, sant..

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
andreaseinarsson
12 september 2009 · 73 Inlägg

Tack för länkarna du skickade, den modellen som denna person hade var länk nummer 2 du visade. En silvrig sådan;)

Turbojesus Flickspanare
13 september 2009 · 728 Inlägg

Några nyheter i fallet? Ingen tänkbar gärningsman som gett sig tillkänna?

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..
andreaseinarsson
13 september 2009 · 73 Inlägg

nej tyvärr, bilen är nu avställd och nu är det bara att vänta på beskedet från TFF.. Skadeanmälan, vittnesrapport och polisanmälan är inskickad.. Så håll tummarna för mig;)

DIIEZEL
14 september 2009 · 501 Inlägg

Hoppas du får tag på den jäveln! ska hålla ögonen öppna!

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.
Rand
14 september 2009 · 1 024 Inlägg

tjena, har sett den bilen ett par gånger.. i mellan eriksbo olofstorp mött den kanse 3 gånger skulle jag tro. även lerumsvägen har jag sett den!! kanse hjälper dig något, vet inte om det är samma bil men så som du förklara det iallfall så värkar det stämma.

Senast redigerat av Rand (14 september 2009)

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
andreaseinarsson
16 september 2009 · 73 Inlägg

Tack för tipset (rand), jag får väl börja leta där dåwink men om du ser fanskapet igen, ta regnummer;)

Opelmadness German cars, quality and beyond
16 september 2009 · 8 197 Inlägg

Tänkte på den här tråden i helgen, då jag såg en silver Celica med kjolpaket och tribals. Vände och kollade den.
Men den var hel och alldeles för ny (Senaste modellen). Tydligen var det den lite äldre modellen du blev påkörd av. Dessutom var denna utlandsreggad. Men jag lyckades se en iaf OCH kom ihåg detta. Intre illa med mitt minne. wink

Hoppas verkligen du får fast den fan...

MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
matheus
16 september 2009 · 181 Inlägg

hoppas att du hittar honom/henne och får fast personen.. sånt är så jävla tråkigt!
men man måste ju ändå förstå försäkringsbolagen att dom kanske inte godkänner smitnings olyckor då kan man ju lika gärna ta och köra in i sin egna bil med en åkerbil eller något liknande.. om det inte finns bevis vittnen och sådant..
lär ju finnas dom som gör så bara för att få en ny lack eller nått sånt.. men när det väl händer på riktigt så är det för jävligt att det ev inte ska gå att få ut via f-bolaget.. Men!! jag hoppas att det löser sig för dig så du slipper betala något alls.. och hittar han/henne med skadad bil om bilen är lagad så är det ju omöjligt att du skulle få det betalt.. men hoppas gör vi nog alla som läser denna tråd!! ja råkar ju bo lite fel, men ser man någe liknande så hör jag av mig big_smile Mvh M

Volvo 945 T5 "MyToy" (1991)
AlvereZ
16 september 2009 · 787 Inlägg

Luktar ju försäkringsbedrägeri lång väg tongue

IMPRAZERN Intresseklubben
16 september 2009 · 673 Inlägg

Fy fan, jag ska hålla ögonen öppna med för dig.. man brukar ju vara ute och åka lite, och se det mesta..
OM han sitter på garaget, så lär han ju itne använda bilen så mycket efter denna tråden ;D eftersom är en hel del som har ögonen öppna smile men saningen kommer alltid fram, frågan är bara hur lång tid det tar..

Lycka till med bilen

/Mvh Andreas
Seat Leon FR "Sotis" (2016)
andreaseinarsson
16 september 2009 · 73 Inlägg

jag tackar alla som läser denna tråd och försöker hjälpa mig på alla sätt, jag kan tyvärr inget mer göra än att hoppas på F-bolaget samt att jag ser den jävlen, just nu står bilen upppallad och har nu börjat med lite saker som måste göras under vintern;) så den kommer ut med lite annan look till våren;) man har ju som sagt en del att göra

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
17 september 2009 · 3 929 Inlägg

AlvereZ skrev:
Luktar ju försäkringsbedrägeri lång väg tongue

Och vad hjälper det att säga något sånt?
Han har blivit påkörd när han var ute med sin fin bil, och du sitter och skämtar om det?
Du är nog en sån person som just skulle kunna göra en smitning från något såndant.
Ush på er.

Jag tycker det är ritkigt tråkigt att folk inte kan stå för det dom gör ...

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
AlvereZ
18 september 2009 · 787 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

AlvereZ skrev:
Luktar ju försäkringsbedrägeri lång väg tongue

Och vad hjälper det att säga något sånt?
Han har blivit påkörd när han var ute med sin fin bil, och du sitter och skämtar om det?
Du är nog en sån person som just skulle kunna göra en smitning från något såndant.
Ush på er.

Jag tycker det är ritkigt tråkigt att folk inte kan stå för det dom gör ...

Jaså skulle jag? Vad baserar du det på?
Nej, skämtade inte, det är vad jag tror..

Är man glad över att få bredda sin bil och lacka om den och sitta och välja ut vilken färg den ska va i, så är det ju bättre ifall någon annan betalar.
Och i ett sånt läge hade jag inte varit chockad, utan förbannad och kört efter och iaf kollat regnr..

Vad det hjälper att jag skrev så?
Jag tycker inte om försäkringsbedrägeri helt enkelt.. Och efter att ha läst tråden och hans inlägg så är det vad Jag tror.. Jag Vet inte.. Jag Tror..

Och jo jag tycker också folk borde stå för vad dom gör. Ingen borde smita utan stanna och ta sitt ansvar..

andreaseinarsson
18 september 2009 · 73 Inlägg

ursäkta mig nu? För det första... Skulle jag sskriva ett jävla inlägg om jag försökte göra försäkringsbedrägari samt hade jag beskrivit en bil om det inte var sannt? KUnde ju lika gärna vara någon här på garaget och varför ska jag då siitta och skylla på någon annan om det inte vore sant?

Ja jag kan vara glad osv för jag ska bredda den och så eftersom den ändå måste lackas om då kan jag lika gärna sätta på ett kitt och beteala resterande belopp av bil, tex, huv, tak osv.

Så du är verkligen ute och cyklar om du tror att jag försöker göra försäkringsbedrägeri.. Du får fan ta och kamma dig asså.. Varför ska jag göra ett bedrägeri när lacken redan var kanon??

andreaseinarsson
18 september 2009 · 73 Inlägg

jag blir bara så förbannad när någon säger att jag gör försäkringsbedrägeri, det ända jag har gjort med den bilen är att tagit hand om den, och varför ska jag då förstöra den medvetet? Jo pratat med både mitt F-bolag och TFF och det ser lovande ut, mitt försäkringsbolag sade själv att det vore otroligt konstigt om TFF inte står för skadorna.. Så vi får ju alltid hoppas;)

Såg bilen idag igen, dock 250meters avstånd, men den är silverfärgad, svart/gråa tribaler nedersidan av sidodörrarna, sträcker sig över båda dörrarna..

Turbojesus Flickspanare
18 september 2009 · 728 Inlägg

Okay jag förstår. I vilket område i Gbg rör sig denna Celican?

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..
AlvereZ
18 september 2009 · 787 Inlägg

andreaseinarsson skrev:
jag blir bara så förbannad när någon säger att jag gör försäkringsbedrägeri, det ända jag har gjort med den bilen är att tagit hand om den, och varför ska jag då förstöra den medvetet? Jo pratat med både mitt F-bolag och TFF och det ser lovande ut, mitt försäkringsbolag sade själv att det vore otroligt konstigt om TFF inte står för skadorna.. Så vi får ju alltid hoppas;)

Såg bilen idag igen, dock 250meters avstånd, men den är silverfärgad, svart/gråa tribaler nedersidan av sidodörrarna, sträcker sig över båda dörrarna..

Du behöver inte bli förbannad för det, det är bara jag som Tror det?!

Skrev inte att du gjorde det, skrev bara vad jag tror, inget att lägga större vikt till.. bara en åsikt.. Det kanske inte är så ? Okey ?

andreaseinarsson
18 september 2009 · 73 Inlägg

jo blir pissed of att du ens tror den tanken, jag skulle aldrig göra något sådant mot min egna bil snälla nån.. Skulle du göra det??!!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang