Köpråd - Max 100.000:- / 0-100 6.9s

badassmotherfucker
7 september 2009 · 42 Inlägg

Hejsan allihopa,

Nu är det återigen dags för ett förstabilsköp (hmm, är det ens ett ord?). Nåja, denna gång med en mycket bättre budget, nämligen ändå upp till 100.000:- om det så skulle behövas. smile

Jag har följande önskemål/krav på bilen, som MÅSTE uppfyllas:

Pris - Absolut max 100.000:- inkl. moms (bilhandlare, ej privat)
Prestanda - 0-100 på 6.9s eller snabbare
Driftkostnader - "Normala" (dvs. skatt, försäkring, förbrukning, m.m)
Övrigt - Ej kombi/cab
Växellåda - Manuell

Annars är det fritt fram för alla märken, typer, modeller osv.

Med vänliga hälsningar och förhoppningar om många svar.

Rquired Allmänt envis
7 september 2009 · 12 512 Inlägg

Bmw 330i, riktigt roliga vägegenskaper och 0-100 på 6.6sek. Drar 0,9 och har en helt underbar karaktär! 100k är kanske lite lågt för ett köp hos bilhandlare, men för en tidig så går det smile

Föresten, varför är just 6,9 så viktigt? Gör polarens det på 7.0 eller? wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
FredrikGrans
7 september 2009 · 118 Inlägg

hur gammal är du? eller ska försäkringen stå på frasan?

mer hästar = fetare försäkring vilket gör det svårt att välja bilar med mer kraft.. surt att vara ungtupp då det oftast är försäkringspremien som styr en stor del av bilköpen..

annars är det väl lätt chippade svenssonbilar Saab, Volvo osv..

diesel är väl inte att föreslå om du vill ha lägre skatt och en större jenkare-motor dricker ju en del..

liten, turbomatad motor kanske..

kanske en evo eller en subaru?

allt är till salu för rätt pris..
lance
7 september 2009 · 120 Inlägg

Gamla Honda civic type r.

AeroMalm BMW fantast
7 september 2009 · 1 172 Inlägg

säger också någon saab med trim. eller Corrado vr6. 0-100 på 6,9 sek enligt tillverkaren.

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Mange_volvo SkenLaddRacing
7 september 2009 · 130 Inlägg

Kan ju rekomendera volvo s40 T4, Sålde min idag för 57k tyvärr men den vart mappad o lite sånt gjorde 0-100 på 6 sec helt okej;) Billig bil lätt att mecka med plus finns gott med reserv delar om du vill rejsa som det verkar som du vill=)

SkenLaddRacing
Hellquist
7 september 2009 · 499 Inlägg

Ingen sur BMW! En japsare är så otroligt mycket roligare än BMW..

Mazda RX7! 0-100km/h på 4,8sek och så sjukt bra väghållning

MilleN
7 september 2009 · 9 108 Inlägg

Saab 9-3 Aero eller Viggen är prisvärda snabba bilar.

lodiseN
7 september 2009 · 806 Inlägg

Hellquist skrev:
Ingen sur BMW! En japsare är så otroligt mycket roligare än BMW..

Mazda RX7! 0-100km/h på 4,8sek och så sjukt bra väghållning

Hahaha nu kmr BMW fantasterna reagera:P

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Rquired Allmänt envis
8 september 2009 · 12 512 Inlägg

lodiseN skrev:

Hellquist skrev:
Ingen sur BMW! En japsare är så otroligt mycket roligare än BMW..

Mazda RX7! 0-100km/h på 4,8sek och så sjukt bra väghållning

Hahaha nu kmr BMW fantasterna reagera:P

Är väl inget att bli sur över, alla har olika smak. Hellre en Bmw än någon pysande plastleksak kan ju jag tycka wink




*obs ironi, känns löjligt att förtydliga detta men på Garaget behövs det*

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
nikotino ///R-Rated
8 september 2009 · 518 Inlägg

Spelar RWD,FWD. ELLER 4x4 in,? Utrustning du prioriterar?
Föredrar du turbo eller sugis (suris som vissa verkar kalla det)
Eftersom att jag har en e46 330ci (min andra) så måste jag ju påstå att det är en mer än bra bil big_smile som har en OK karaktär, bra väghållning etc etc... Dessutom snygg i mina ögon!
En snygg sedan med OK utrustning går säkert att få för dessa pengar.

Annars är Audi s4 b5 ett alternativ som en "allround bil" framför allt nu till vintern:)

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white
Rock-Star
8 september 2009 · 2 982 Inlägg

330 eller s60 t5

nikotino ///R-Rated
8 september 2009 · 518 Inlägg

Hellquist skrev:
Ingen sur BMW! En japsare är så otroligt mycket roligare än BMW..

Mazda RX7! 0-100km/h på 4,8sek och så sjukt bra väghållning

Inte gör väl en ORIGINAL Rx7 0-100 på denna tid? hmm

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white
von_blad
8 september 2009 · 461 Inlägg

Rquired skrev:
Bmw 330i, riktigt roliga vägegenskaper och 0-100 på 6.6sek. Drar 0,9 och har en helt underbar karaktär! 100k är kanske lite lågt för ett köp hos bilhandlare, men för en tidig så går det smile

Föresten, varför är just 6,9 så viktigt? Gör polarens det på 7.0 eller? wink

Till och med 6.5 sekunder nu när vi ska vara så petiga med decimaler. wink Tror SMGn går på 6.6.. smile

Personligen så tycker jag 100k är lite snålt när man ska handla 330, men hittar man något man är nöjd med för de pengarna, så är en sådan ett bland många bra val!

Något som var krav för mig när jag köpte min 330 var iaf facelift, coupé, M-paket, ingen taklucka, ingen navi, rätt inredning, rätt fälgar och bra skick.. Alltså den bilen jag har stämmer in exakt på mina kriterier, förutom takluckan, har kommit på att jag älskar taklucka..! tongue

Men med dessa krav kommer man inte ner till 100k..

Senast redigerat av von_blad (8 september 2009)

BMW - Better Make Way
Volvo S60 t5 "Summum" (2006)
tsdi Egenföretagare
8 september 2009 · 2 496 Inlägg

von_blad skrev:

Rquired skrev:
Bmw 330i, riktigt roliga vägegenskaper och 0-100 på 6.6sek. Drar 0,9 och har en helt underbar karaktär! 100k är kanske lite lågt för ett köp hos bilhandlare, men för en tidig så går det smile

Föresten, varför är just 6,9 så viktigt? Gör polarens det på 7.0 eller? wink

Till och med 6.5 sekunder nu när vi ska vara så petiga med decimaler. wink Tror SMGn går på 6.6.. smile

Personligen så tycker jag 100k är lite snålt när man ska handla 330, men hittar man något man är nöjd med för de pengarna, så är en sådan ett bland många bra val!

Något som var krav för mig när jag köpte min 330 var iaf facelift, coupé, M-paket, ingen taklucka, ingen navi, rätt inredning, rätt fälgar och bra skick.. Alltså den bilen jag har stämmer in exakt på mina kriterier, förutom takluckan, har kommit på att jag älskar taklucka..! tongue

Men med dessa krav kommer man inte ner till 100k..

Varför INTE taklucka och navi ? yikes

Och som svar på frågan så skulle jag valt köpt en S4 Biturbo om du känner att du skulle kunna pröjsa några kronor mera i försäkring. Men med bilen på morsan eller liknande blir det inte så farligt smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
von_blad
8 september 2009 · 461 Inlägg

tsdi skrev:

von_blad skrev:

Rquired skrev:
Bmw 330i, riktigt roliga vägegenskaper och 0-100 på 6.6sek. Drar 0,9 och har en helt underbar karaktär! 100k är kanske lite lågt för ett köp hos bilhandlare, men för en tidig så går det smile

Föresten, varför är just 6,9 så viktigt? Gör polarens det på 7.0 eller? wink

Till och med 6.5 sekunder nu när vi ska vara så petiga med decimaler. wink Tror SMGn går på 6.6.. smile

Personligen så tycker jag 100k är lite snålt när man ska handla 330, men hittar man något man är nöjd med för de pengarna, så är en sådan ett bland många bra val!

Något som var krav för mig när jag köpte min 330 var iaf facelift, coupé, M-paket, ingen taklucka, ingen navi, rätt inredning, rätt fälgar och bra skick.. Alltså den bilen jag har stämmer in exakt på mina kriterier, förutom takluckan, har kommit på att jag älskar taklucka..! tongue

Men med dessa krav kommer man inte ner till 100k..

Varför INTE taklucka och navi ? yikes

Och som svar på frågan så skulle jag valt köpt en S4 Biturbo om du känner att du skulle kunna pröjsa några kronor mera i försäkring. Men med bilen på morsan eller liknande blir det inte så farligt smile

Jag tänkte då att taklucka ville jag inte ha pga vikten och svagare tak... Men nu undrar jag lite varför jag tänkte så, ingen större skillnad direkt! Navi vill jag bara inte ha, vet inte varför. Har fått för mig att det är jobbigt..

BMW - Better Make Way
Volvo S60 t5 "Summum" (2006)
Rquired Allmänt envis
8 september 2009 · 12 512 Inlägg

von_blad skrev:

tsdi skrev:

von_blad skrev:

Till och med 6.5 sekunder nu när vi ska vara så petiga med decimaler. wink Tror SMGn går på 6.6.. smile

Personligen så tycker jag 100k är lite snålt när man ska handla 330, men hittar man något man är nöjd med för de pengarna, så är en sådan ett bland många bra val!

Något som var krav för mig när jag köpte min 330 var iaf facelift, coupé, M-paket, ingen taklucka, ingen navi, rätt inredning, rätt fälgar och bra skick.. Alltså den bilen jag har stämmer in exakt på mina kriterier, förutom takluckan, har kommit på att jag älskar taklucka..! tongue

Men med dessa krav kommer man inte ner till 100k..

Varför INTE taklucka och navi ? yikes

Och som svar på frågan så skulle jag valt köpt en S4 Biturbo om du känner att du skulle kunna pröjsa några kronor mera i försäkring. Men med bilen på morsan eller liknande blir det inte så farligt smile

Jag tänkte då att taklucka ville jag inte ha pga vikten och svagare tak... Men nu undrar jag lite varför jag tänkte så, ingen större skillnad direkt! Navi vill jag bara inte ha, vet inte varför. Har fått för mig att det är jobbigt..

Taklucka är livet ju, fast det kom du på till slut wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
nikotino ///R-Rated
8 september 2009 · 518 Inlägg

Jag instämmer cool

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white
azXig Finlirare
8 september 2009 · 478 Inlägg

Hade nog lagt pengarna på en nyare 3-serie från BMW

Rock-Star
8 september 2009 · 2 982 Inlägg

du hittar riktigt snyssta 5serien E39 under 10k mil

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang