6822
Sök

Apple planerar display med kamera i...

1 414 Inlägg
3 maj 2006
Trådstartare
Har ni sett filmer som spaceballs, startrek, starwars m.m. där karaktären står o pratar till en bildskärm med någon annan på skärmen långt borta... jag har då ofta funderat på: vart är kameran?

Nu har jag hittat lösningen...

Apple har nämnligen tagit patent på en display med tusentals små kameror i, detta kan vara framtiden för mobiltelefoner, telefoner i allmänt och all form av telekommunikation.

Läs mer på:
http://macuser.pcpro.co.uk/Founder/?new … p?id=86602

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

SSS -12
3 217 Inlägg
3 maj 2006
Detta är bara sjukt...

Öppnar bara upp för alla stalkers här i världen!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

1 414 Inlägg
3 maj 2006
Trådstartare
Fuckface skrev:
Detta är bara sjukt...

Öppnar bara upp för alla stalkers här i världen!

Nu får du förklara lite, är inte alls med på hur du menar att stalkers kan dra nytta av det här?

- www.bmwb.se

SSS -12
3 217 Inlägg
3 maj 2006
Om där sitter en massa kameror i displayen, kan inte detta fungera lite som en webcamera? Visserligen har jag inte läst artikeln, men det öppnar ju upp ganska bra för folk som vill ha lite extra koll på andra! Nog för att man vet vad man köper om man skaffar sig en iPod med kamera i displayen, eller så har jag missförstått själva grejen!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

1 414 Inlägg
3 maj 2006
Trådstartare
Fuckface skrev:
Om där sitter en massa kameror i displayen, kan inte detta fungera lite som en webcamera? Visserligen har jag inte läst artikeln, men det öppnar ju upp ganska bra för folk som vill ha lite extra koll på andra! Nog för att man vet vad man köper om man skaffar sig en iPod med kamera i displayen, eller så har jag missförstått själva grejen!

Jag tror att du missförstått det lite ja. Varje apple dator idag levereras med webcamera inbyggt i skärmarna, bärbara som stationära... Att kunna eliminera just själva kameran o bygga in den i displayen skulle göra att man slipper blixt, belysning samt själva kameran m.m. i och med att man redan får ljus ifrån skärmen. För kamera mobiler är detta ett stort steg med att man slipper ha just ytterligare en komponent i telefonen.

Sedan vad gäller att kunna hacka någons webcamera är det ju minst lika lätt idag, just att man flyttar själva kameran in i displayen ökar ju inte möjligheten utan gör bara konstruktionen enklare och billigare... Fler får råd med tekniken... smile

Jag tror att apple planerar någon form av bildtelefon-media-center... det har gått mycket rykten om det här projektet länge...

- www.bmwb.se

Colaberoende
1 219 Inlägg
3 maj 2006
Ska bli kul att se vad som kan bli av detta.. Drömmen vore ju En skärm att montera i bilen (med inbyggd dold kamera) och även möjlighet till få uppdateringar med händelser i och runt bilen med antingen telefon eller internet.

Mvh. Ena

Sök