8621
Sök

Bygga med DLS vad tycker ni om följande val

498 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
Jag kommer att beställa prylarna i morgon men skulle gärna vilja ha synpunkter på mina produkt val.

Det är bara DLS produkter som är intressant.

Det ska spela i en Cheva Astro och basarna kommer att placeras på följande sätt, 1st mellan framstolarna, 2st mellan stolarna på rad två och på sista raden kommer 1st bas att sitta mellan bakre stolarna (sportstolar på alla rader)). 7x10 ska sitta i bakdörrarna och 6,5" och 3,5" kommer att sitta i framdörrarna.

Högtalare R1073 7x10”   
Reference 6.3
2st Slutsteg  2kanals 2st CA12
2st Slutsteg mono 2st CA23
Sub 4ST RW10

www.dls.se
Senast redigerat av jewe (8 september 2009)

ljudfantast
1 372 Inlägg
8 september 2009
CA12 är mono och CA23 är 2kanals.

varför köpa två st ca12or för att driva totalt 4 rw10or? enligt spec ska basarna klara 250wrms var så du är nog ute på för tunn is med de där monoblocken.

Jag har planer på att köra ett ca12 på en RE 10a, det kommer vara lagom.

498 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
michieff skrev:
CA12 är mono och CA23 är 2kanals.

sorry skrev fel

varför köpa två st ca12or för att driva totalt 4 rw10or? enligt spec ska basarna klara 250wrms var så du är nog ute på för tunn is med de där monoblocken.

Jag har planer på att köra ett ca12 på en RE 10a, det kommer vara lagom.

Jag kanske ska köpa två till av CA12 eller enbart två CAD11 Digital.
Blir det någon skillnad om jag kliver upp i reference serien och väljer två RA10?

ljudfantast
1 372 Inlägg
8 september 2009
köp inte 2 ca12or. Köp ett större fetare steg (ett steg) som driver basarna istället. Jag har inte hört Rserien så jag vet inte om det blir ett "lyft" men en sak är säker, ska du ha tryck ska du ha ett krafigare monoblock!

1 634 Inlägg
9 september 2009
Du får tänka på att basarna har enkla 2 ohms spolar vardera, så jag tycker att du skall köpa ett A6 monoblock istället och seriekoppla basarna 2 och 2, sedan paralellkoppla ner till 2 ohm igen. Då får du väl ut runt 900-1000wrms.

Sedan tycker inte jag att man skall blanda element i bilen om de skall spela samma frekvensområde. Kör antingen eller, bara det blir likadant fram som bak.

Är du ute efter tryck tycker jag att du skall satsa på Magnesium-basarna istället, även om 4st rw10" kommer att spela på bra ändå. Rw basarna är för ljudkvalitet och inte tryck. Magnesium är lite av en kombo, dock dyrare och skall ha portat. RA10 kan nog bli lite klent att driva 4st basar. Cad11 är såklart ett alternativ. Men som föregående talare är det ett större steg som gäller.

Mvh andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

Sök