Det sägs ju att de billiga turbotrycksmätarna visar mycket fel. Jag vet inte, jag bara spär på ryktet... Hova verkar ju hederliga, de talar om att de billiga mätarna inte är exakta.
Det sägs ju att de billiga turbotrycksmätarna visar mycket fel. Jag vet inte, jag bara spär på ryktet... Hova verkar ju hederliga, de talar om att de billiga mätarna inte är exakta.
Ja dom säger det. Skulle vilja se en lista på hur fel mätare visar, är skeptisk till biltemas.
Jag har med en från biltema (dock den lite dyrare varianten), och för det mesta känns den ganska ärlig! Men vet inte, finns det något sätt att testa hur pass exakta dom är? Skulle va kul att veta
köpte mätare från realcar för 700 den visade 1.4 fast bilen laddade 1.2 sen blev det en riktig mätare från autometer http://www.streetperformance-butik.se/
Det väsentliga är ju inte att den ska visa exakt rätt utan att den visar ett värde som du kan läsa av. Då har du möjlighet att se om laddtrycket (eller nåt annat värde) avviker från det som mätaren visar normalt.
Ska du veta exakt laddtryck är vätskefyllda industrimätare det du ska satsa på.